Gå til innhold

Har dere tips til kostholdstilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent i en lang periode, men er i den senere tid begynt å føle meg utrolig slapp. Har vært hos lege for å utelukke vitaminmangel og han har sjekket min fysiske tilstand, sier at alt er greit, osv. Han har fortalt meg at jeg må ta det med ro så jeg ikke jobber meg selv over evne og det forstår jeg. Slik har dagene gått for meg til det punkt at jeg føler meg rimelig lat nå. Jeg ble anbefalt vitae pro men så på nettet at det har fått mange negative tilbakemeldinger. Jeg har også lest at man skal være forsiktig med slike div. piller fordi produsentene blander det ut med alskens kjemikalier som ikke er bra for kroppen. Så da spør jeg dere om anbefalinger på noe som funker mot trøtthet og slapphet?

Hilsen sportyjente :)

Anonymous poster hash: 65fb2...5e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosttilskudd mot trøtthet og slapphet finnes i grunnen ikke. Det eneste som kvikker av opp ting (legemidler) du kan spise er stimulanter som f.eks. koffein (og andre ulovlige). Disse gjør ingenting med årsaken til at du er trøtt og slapp, og de gjør det heller ikke varig.

Dersom du ikke har noe behov for mer vitaminer er det kanskje ikke noe poeng å ta tilskudd av dette heller. Dog er det antageligvis forskjell på nivåer for mangel, og optimale nivåer. Dessverre kjenner man bare til nivåene for mangel da det er veldig lite forskning på hva som er optimalt. Heldigvis er de fleste vitamin, og mineraltilskudd ufarlige, og unødvendig inntak er derfor bare bortkastede penger.

Ting som fungerer som ikke er relatert til kosttilskudd:

- Stress mindre. Pass på å holde stress på et så lavt som mulig nivå. Dette gjelder spesielt i forhold til arbeid.
- Spis nok. Slanking fører til stress. Et sunt kosthold med mye grønnsaker er heller ikke å forakte. Ikke glem at kjøtt også er viktig for en sunn kropp.

- Lett mosjon. Hold deg i aktivitet, men du trenger ikke å drive med crossfit hver dag liksom.

- Prøv å ha et positivt syn på livet. Positive tanker fremmer god helse. Selv om det høres teit ut så fungerer det. De som tror på seg selv og fremtiden har større sjanse for å lykkes med det de gjør.

- Og det viktigste: God søvnhygiene. Sov nok (7-8t hver natt). Legg deg til samme tidspunkt, stå opp til samme tidspunkt. Unngå skarpt (blått) lys 30 minutt før du legger deg. Sov i et mørkt, stille og temperert rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...