AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Er det noen av dere som har flyttet fra hverandre, men latt barna bo i familie-hjemmet mens mor og far flytter på seg, alt etter hvem som skal ha samvær?? Jeg og barna (3 stykk) bor nå tre timer unna barnefar, og jeg trives godt med å bo her! Samtidig er fars høyeste ønske at vi skal bo i nærheten av han! Jeg er nå i en prosess der jeg skal selge huset (til sommeren), og jeg funderer på hvor vi skal bo! Planen var å flytte til en annen side av byen, samtidig er det noe som får meg til å vurdere en annen løsning! Det er et alternativ å flytte så vi bor i nærheten av far, men samtidig har jeg lite lyst til å bruke penger på bolig der! Så det jeg nå undres over er om jeg skal ta med barna å flytte inn hos far, og så kan den av oss som skal ha samvær være der! Far er ukependler, kommer hjem fredag og drar søndag, så huset står tomt hele ukene! Så jeg tenker at da kan vi bo der i ukene, og så flytter jeg ut annen hver helg når han har samvær! Tanken er da at jeg kan ha en liten leilighet i byen her jeg kommer fra, så jeg kan dra dit i helgene! For jeg har veldig lyst til å tilbringe mest mulig tid her, samtidig som jeg egentlig har lyst til at barna ikke skal forholde seg til mer enn ett hjem! De helgene det er min samværshelg ser jeg for meg at vi enten må gå oppå hverandre alle sammen i huset til far (eller... han prioriterer vel jobb som vanlig, så han er vel ikke hjemme da uansett), og noen helger tar jeg med meg barna til byen så de får vært med min slekt som bor der! Hva tror dere? Er det mulig? Noen som praktiserer at barna bare har ett hjem? :-) Det skal sies at jeg og barnefar har en forholdsvis god tone! :-)Anonymous poster hash: d56ff...23d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Hva er det egentlige motivet for å ville flytte inn hos far? Er det for å spare penger? Beklager om jeg er krass, men når jeg leser innlegget ditt får jeg en følelse av at du vil bo gratis på far og ha en liten leilighet for deg selv. Hva mener far om dette? Og ikke minst: Hva mener barna? Vil barna nå få tent et håp om at du og far skal bli sammen igjen? Dere flytter inn hos ham og da vil, mest sannsynlig, barna få tent dette håpet igjen. Takler de skuffelsen? Hadde dere nettopp gått fra hverandre ville jeg tenkt at det var en god idè, men å flytte tilbake til far uten at dere skal være sammen, at du tilsynelatende ønsker å være gratispassasjer hos far og at barna kanskje skal få forhåpninger? Nja.... kanskje ikke det beste planen, tenker jeg. Anonymous poster hash: f5a2b...eba
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 TS her. Sparer definitivt ikke penger på saken! Leilighet her er dyrere enn å bygge hus der, pluss at barna vil få adresse hos far, så jeg vil miste alle stønader fra NAV! Totalt sett skal jeg betale min egen leilighet, pluss fellesutgifter hos far, så dette blir dyrt! For far er dette en drømmesituasjon, da han ikke har mulighet til å få med seg oppveksten til barna her vi bor nå, bortsett fra samværshelger! Bor vi der har han mulighet til å dra hjem fra jobb (3 timer), for å være med på en skoleavslutning e.l.! Skal han kjøre helt hit tar det 6 timer! Vanskelig for barna å forstå tenker jeg, alle tre er i bhg-alder enda! Men det jeg tenker og føler på er om det er bedre for barna med ett hjem, enn at de skal flytte på seg annen hver helg (3timer hver veg)! Da er det kanskje bedre at jeg gjør det?? Anonymous poster hash: d56ff...23d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Skulle noe sånt fungert måtte dere delt den ekstra leiligheten, sånn at han kunne brukt den når du har samværshelger, og i ferier. Altså at begge hadde begge bosteder, ikke at leiligheten bare var din. Hvordan skulle dere blitt enige om alt fra møblering til utgifter til rørlegger feks? Hvordan skal du og han kunne ha et privatliv i fred om dere vet den andre er i nærheten av tingene deres? Hva når en av dere finner en ny partner? Anonymous poster hash: 643c8...7c5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg og faren til mitt barn har hatt en lignende ordning, hvor han kommer til mitt hjem og har samvær én gang per uke hvor han overnatter (én natt), mens jeg drar et annet sted. Det blir ikke det samme som du beskriver akkurat, men jeg skjønner hva du mener med at det er best for barna og også enklere for pappaen i din situasjon. Litt usikker på hvordan dette skal gå i praksis, én ting er det jeg og min eks gjør, det er snakk om étt døgn i uken (barnet er i småbarnsalder), men å dele bolig med eksen.. og ha alle hverandres ting og.. ja, det blir jo litt mer komplisert. Men legger man godviljen til, er ihvertfall jeg posititv til at dere kan få det til. Det kan nok bli noe forvirrende for barna vil jeg tro (?), men det er vel noe de venner seg til ganske fort - at mamma og pappa ikke er hjemme samtidig og at de ikke er kjærester lenger. Problemene oppstår nok når en av dere får dere ny kjæreste, hvordan skal du løse det? Skal din nye kjæreste sove hjemme hos deg, dvs i din eksmanns hus som han fortsatt eier og bruker? Hmm. Anonymous poster hash: 8e65e...dd9 1
Frisørdama Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Det opplegget hadde jeg ikke orka, ser for meg flere konflikter og mulige dårlige scenarier som feks nye partnere osv. Men hvis dette er noe du har god magefølelese for -go 4 it
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Kan ikke dette også virke forvirrende for barna? I prinsippet høres det fint ut at barna får en fast bolig og at foreldrene tilpasser seg, ikke motsatt. Alt for mange barn blir kasteballer. Samtidig er det vel grunner til at dere er skilt? Hvordan løser dere økonomi/bolig/praktiske ting og evt nye kjærester? Anonymous poster hash: e8770...2e8
mara2012 Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Hørtes veldig rotete ut. Er det fars eller mors hjem som er barnas "barndomshjem"? Sånne løsninger, hvor foreldrene flytter inn og ut istedet for barna, er vel tenkt for de som vil ha en 50/50-ordning, men her høres da ut som at du har den daglige omsorgen? Jeg har selv 50/50, og skjønner jo teorien om at det er bedre for barna om vi heller flytter inn og ut. Men i praksis ser jeg ikke helt hvordan det skal gå til, for det blir jo flere husleier å betale når man skal ha ett ett bosted hver + ett på deling, bl.a..
kvinneguide Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Er det noen av dere som har flyttet fra hverandre, men latt barna bo i familie-hjemmet mens mor og far flytter på seg, alt etter hvem som skal ha samvær?? Jeg og barna (3 stykk) bor nå tre timer unna barnefar, og jeg trives godt med å bo her! Samtidig er fars høyeste ønske at vi skal bo i nærheten av han! Jeg er nå i en prosess der jeg skal selge huset (til sommeren), og jeg funderer på hvor vi skal bo! Planen var å flytte til en annen side av byen, samtidig er det noe som får meg til å vurdere en annen løsning! Det er et alternativ å flytte så vi bor i nærheten av far, men samtidig har jeg lite lyst til å bruke penger på bolig der! Så det jeg nå undres over er om jeg skal ta med barna å flytte inn hos far, og så kan den av oss som skal ha samvær være der! Far er ukependler, kommer hjem fredag og drar søndag, så huset står tomt hele ukene! Så jeg tenker at da kan vi bo der i ukene, og så flytter jeg ut annen hver helg når han har samvær! Tanken er da at jeg kan ha en liten leilighet i byen her jeg kommer fra, så jeg kan dra dit i helgene! For jeg har veldig lyst til å tilbringe mest mulig tid her, samtidig som jeg egentlig har lyst til at barna ikke skal forholde seg til mer enn ett hjem! De helgene det er min samværshelg ser jeg for meg at vi enten må gå oppå hverandre alle sammen i huset til far (eller... han prioriterer vel jobb som vanlig, så han er vel ikke hjemme da uansett), og noen helger tar jeg med meg barna til byen så de får vært med min slekt som bor der! Hva tror dere? Er det mulig? Noen som praktiserer at barna bare har ett hjem? :-) Det skal sies at jeg og barnefar har en forholdsvis god tone! :-)Anonymous poster hash: d56ff...23d Er det slik at far er ukependler og har en annen leilighet i ukedagene? Da vil det si at dere har hver deres leilighet pluss boligen barna bor i? Høres veldig dyrt ut, men sikkert kjempefint for barna! Jeg er skeptisk til at det kan fungere i lengden å dele bolig som skilt, er dere såå gode venner? Om dere vil greie samarbeidet er avhengig av om noen av dere er bitre på den andre, og om dere er enige om husarbeid ol (begge forlater et ryddig rent hus med mat i kjøleskap osv) En større utfordring kommer hvis en av dere møter en ny. Men det må være supert for barna med ett fast hjem
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Det der høres katastroalt ut. Kommer til å bli de tore krangelene om husvask og sengetøy og alt mulig sånn.
Lexandra Skrevet 10. oktober 2014 #11 Skrevet 10. oktober 2014 Dersom far syns løsningen er ok så er det en helt fantastisk løsning der de uskyldige partene i brudde deres slipper å bo i koffert...
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #12 Skrevet 10. oktober 2014 Bedre med koffert enn foreldre under samme tak som sier stygge ord til hverandre og generelt har dårlig stemning...!Anonymous poster hash: e8a36...e0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå