Gå til innhold

Boks-mat, hva liker du?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er veldig glad i "Spaghetti a la capri", nam...

Og så liker jeg sodd, fiskeboller, og maiskolber på boks.. Og helt sikkert mye annet.

Noen gode boksmat-forslag?

Clea

Skrevet

Ferdigmat på boks har jeg ikke spist på sikkert 10 år. Men jeg bruker hermetiske tomater, maiskolber, maiskorn, bønner, erter, tomatpuré og slikt da.

Gjest Esther
Skrevet

Jeg bruker mye hermetiske erter og bønner

.... og brisling i tomat :-) kjempegodt på knekkebrød eller brødskiven.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Max-boller

fiskeboller

Joika-kaker

maiskolber er vel de jeg bruker mest.

Skrevet
Jeg er veldig glad i "Spaghetti a la capri", nam...

Clea

:hår: Beklager, jeg får frysninger bare av tanken på Spaghetti á la capri... :wink:

Den eneste ferdig-middagen på boks som passerer her i huset, er Max-boller (kyllingkjøttboller i paprikasaus - tror faktisk de er ganske sunne...) og fiskeboller.

Ellers bruker jeg jo mais, tomater og liknende hermetikk.

Tips til bra og billig "studentmiddag" med tunfisk på boks:

(enkel, mager og næringsrik rett - stappfull av gode proteiner!)

1 boks tunfisk i vann

Makaroni e.l. til 1 person

1-2 egg

Kok pasta, visp egg lett sammen og rør det inn i den varme, avsilte pastaen (den skal være varm nok til at egget "korner" seg). Bland inn tunfiskbitene og server. Bon appétit!

Skrevet

:hår: Beklager, jeg får frysninger bare av tanken på Spaghetti á la capri... :wink:

Jeg synes den mangler konsistens, kunne sikkert spist alt med sugerør, det er ingenting å tygge liksom. Men, smak og behag. :wink:

Skrevet

Jeg synes den mangler konsistens, kunne sikkert spist alt med sugerør, det er ingenting å tygge liksom. Men, smak og behag. :wink:

Ja og det største problemet er den istykkerkokte spaghettien. Den er ikke bra nok for en pastaelsker som meg! :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja og det største problemet er den istykkerkokte spaghettien. Den er ikke bra nok for en pastaelsker som meg! :-?

Det er akkurat den jeg liker :)

(jeg liker ikke "vanlig" spaghetti...)

Clea

Skrevet

Det er akkurat den jeg liker :)

(jeg liker ikke "vanlig" spaghetti...)

Clea

Ja smak og behag!

Vi har vel alle våre små finurligheter... Jeg liker f.eks å blande majones og kaviar på brødskiven... :ler:

Skrevet

Jeg husker at jeg elsket Spaghetti a la Capri som barn og for et par år siden kjøpte jeg og sambo en boks. Men så smakte det bare utvannet ketchup :o

Jeg liker brun lapskaus på boks. Kjøper det en sjelden gang når jeg er alene hjemme og ikke gidder å lage mat. Joika-kaker går også ned..

Men det er ytterst sjelden at jeg kjøper boksemat.

Skrevet

Samboeren min liker veldig godt den som heter Erter, kjøtt og flesk (har faktisk hørt mange skryte av den, men har ikke turt å prøve), det spiser han av og til når han må lage mat bare til seg selv.

Skrevet

Jeg spiser spagetti og kjøttboller på boks hvis jeg er syk og alene hjemme. men det er bare da det er godt, fordi alt unntatt tomatsausen er ganske så smakløst.

Bruker tomatpure, mais, bønner, vannkastanjer og av og til sjampinjong på boks. men ellers så prøver jeg å bruke ferske rådvarer.

En gang i blandt kan det være godt med fiskeboller, hvis man gjør noe utav det.

Skrevet

Eneste boksematen jeg kan vurdere utenom koktskinke (helst gourmetskinke) er lys lapskaus..

- Får brekninger bare ved tanken på Spagetti a la Capri eller Rimmini...

Ellers bruker jeg mye hermetiske grønnsaker.. Liker feks. mye bedre erter og mais fra boks enn frossne.. - synes også det er greit med sopp og diverse bønner, og om vinteren bruker jeg hermetiske tomater som basis for spagettisaus..

Skrevet

Joika er nå saker da.... :sikle:

Skrevet

Spiser ikke ferdige retter på boks, tror det ville ødelegge de herlige minnene om vidunderlige smaker på barndomens campingturer med mamma og pappa.

Men vi er totalt avhengige av å ha tomater på boks i hus til en hver tid. Kjøper hele eller økologiske for å få den beste kvaliteten. Bruker også mye tomatpure på boks/tube, og kalkunskinke som vi hakker i bittesmå biter og har på pizza. Prøvde vanlig Piknic etter å ha brukt kalkunskinken en stund, og det var rett og slett ekkel konsistens på den. Hadde aldri tenkt på det før. Liker ikke sopp fra boks, men hele maiskolber går fint. Bruker ikke erter på boks siden mannen ikke tåler erter, men kjøper en del ananas og synes den er grei i tilberedte retter, men kjøper gjerne fersk til salater eller desserter. Kjøper chilipulver og paprikapulver på boks, men det teller kanskje ikke? :ler:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Spagetti rimini

Trondheims Brun lapskaus

Fiskeboller

Mais

Bønner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...