Gjest Sille4 Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Er det noen som har forslag til forskjellige typer spiselige julegaver og gjerne oppskrifter? Selv tenker jeg bl.a. å prøve å lage sursild og tomatsild, og ha det i pyntede glass :-)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Kommer vel an på hva mottaker liker? Mine foreldre fikk i fjor glass med hjemmelaget marmelade, det falt i smak. De pleier kjøpe noe overpriset sukkerkliss fra en jålebutikk, så jeg tenkte jeg kunne gi dem noe som var hakket bedre. Anonymous poster hash: 44c16...3cf
Amarone Skrevet 11. oktober 2014 #3 Skrevet 11. oktober 2014 Hjemmelagd ketchup og sennepstyper er veldig godt, og med fine glass blir det pene presanger. Det er også ganske enkelt å lage (ketchup tar tid å koke, da), og du kan lage nok til mange glass. Jeg har brukt denne oppskriften fra Andreas Viestad i mange år, og det blir knallgodt: http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/11/09/353359.html Hjemmelagde karameller og annet godteri er også koselig å få.
Chizue Skrevet 11. oktober 2014 #4 Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Ok..Jeg hadde skrevet noe, men måtte ta ctrl+c for å refreshe vinduet...Det som kom etterpå...No comment.. Jeg prøvde å lage fløtekarameller og chocolate chip cookies ifjor.. Men de ble borte før jeg viste ordet av det. Altså mine chip cookies og fudge karameller er dødsgode xD Endret 11. oktober 2014 av The Tardis
Fashionistaen Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Lagde selv fløtekarameller i fjor, noe som ble en stor suksess Pakket de bare inn i et glass med egenlagde etikketter, stoff utenpå og snor rundt. Har også planer om å lage et eget kakao-sett med kakao og minimarshmallows i en fin innpakning. Ellers tror jeg at jeg skal lage en kurv med kos til mamma og pappa i år, da de har alt mulig og kjøper seg alt de ønsker ellers. Denne skal bestå av fløtekarameller, varm sjokolade+ marshmallows, spesial-øl som jeg vet pappa liker, spekepølse, kryssordblader, kk, flyblad, noen gode oljer og hvit balsamicoeddikk 1
SiMa Skrevet 12. oktober 2014 #6 Skrevet 12. oktober 2014 Ok..Jeg hadde skrevet noe, men måtte ta ctrl+c for å refreshe vinduet...Det som kom etterpå...No comment.. Jeg prøvde å lage fløtekarameller og chocolate chip cookies ifjor.. Men de ble borte før jeg viste ordet av det. Altså mine chip cookies og fudge karameller er dødsgode xD Det er vel ikke lov å friste på den måten, uten å dele oppskriften?
Chizue Skrevet 12. oktober 2014 #7 Skrevet 12. oktober 2014 Det er vel ikke lov å friste på den måten, uten å dele oppskriften? Oppskriften min er hemmelig Men kan sende deg en smakebit xD *Or not...lol*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå