Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til forskjellige typer spiselige julegaver og gjerne oppskrifter?
Selv tenker jeg bl.a. å prøve å lage sursild og tomatsild, og ha det i pyntede glass :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hva mottaker liker? Mine foreldre fikk i fjor glass med hjemmelaget marmelade, det falt i smak. De pleier kjøpe noe overpriset sukkerkliss fra en jålebutikk, så jeg tenkte jeg kunne gi dem noe som var hakket bedre.

Anonymous poster hash: 44c16...3cf
Skrevet

Hjemmelagd ketchup og sennepstyper er veldig godt, og med fine glass blir det pene presanger. Det er også ganske enkelt å lage (ketchup tar tid å koke, da), og du kan lage nok til mange glass. Jeg har brukt denne oppskriften fra Andreas Viestad i mange år, og det blir knallgodt: http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/11/09/353359.html

Hjemmelagde karameller og annet godteri er også koselig å få.

Skrevet (endret)

Ok..Jeg hadde skrevet noe, men måtte ta ctrl+c for å refreshe vinduet...Det som kom etterpå...No comment..:fnise:

Jeg prøvde å lage fløtekarameller og chocolate chip cookies ifjor..
Men de ble borte før jeg viste ordet av det.

Altså mine chip cookies og fudge karameller er dødsgode xD
:P

Endret av The Tardis
Skrevet

Lagde selv fløtekarameller i fjor, noe som ble en stor suksess :) Pakket de bare inn i et glass med egenlagde etikketter, stoff utenpå og snor rundt. Har også planer om å lage et eget kakao-sett med kakao og minimarshmallows i en fin innpakning. Ellers tror jeg at jeg skal lage en kurv med kos til mamma og pappa i år, da de har alt mulig og kjøper seg alt de ønsker ellers. Denne skal bestå av fløtekarameller, varm sjokolade+ marshmallows, spesial-øl som jeg vet pappa liker, spekepølse, kryssordblader, kk, flyblad, noen gode oljer og hvit balsamicoeddikk :)

• Liker 1
Skrevet

Ok..Jeg hadde skrevet noe, men måtte ta ctrl+c for å refreshe vinduet...Det som kom etterpå...No comment.. :fnise:

Jeg prøvde å lage fløtekarameller og chocolate chip cookies ifjor..

Men de ble borte før jeg viste ordet av det.

Altså mine chip cookies og fudge karameller er dødsgode xD

:P

Det er vel ikke lov å friste på den måten, uten å dele oppskriften?

Skrevet

Det er vel ikke lov å friste på den måten, uten å dele oppskriften?

Oppskriften min er hemmelig ;)

Men kan sende deg en smakebit xD *Or not...lol*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...