Martha Stewart Skrevet 14. juli 2004 #1 Skrevet 14. juli 2004 Jeg trenger forslag fra andre matglade! Har også lagt ut spørsmålet på bryllups-diskusjonen, men regner med at jeg finner enda flere gourmet-kokker her: Vi skal ha cocktail party for venner hjemme hos oss selv ca 1 uke etter vielse med familiemiddag. Inviterer ca 30 personer tror jeg, til fri bar og stående buffet med kanapeer, tapas, fingermat eller hva man vil kalle det. Vil gjerne ha innspill til utvalget av mat! Regner med at vi f.eks bestiller en del sushi og ellers lager det meste av maten selv. Det er fint hvis en del kan lages ferdig 1-2 dager i forveien. Maten bør være slik at man slipper å bruke kniv og gaffel (muligens gaffel). Satser også på å ha masse snacks som oliven, tortillachips med forskjellige diper, etc. Til slutt skal vi ha kaker og kaffe. Gi gjerne tips om nettsider med oppskrifter til fingermat.
LilleBille Skrevet 14. juli 2004 #2 Skrevet 14. juli 2004 Matmons Her er boken jeg anbefalte i den andre tråden.. Tigerreker Fra frokostTV Eller søk på tapas her eller her
Martha Stewart Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2004 Glimrende LilleBille! :-) Bra linker. Den Fingermat-boken må jeg kjøpe meg i morgen tror jeg!
Gjest 1111 Skrevet 14. juli 2004 #4 Skrevet 14. juli 2004 Disse to har jeg prøvd ut, kjempegodt: Stekte squashskiver med mynte og hvitløk 2 squash salt 2 fedd hvitløk 2 ss frisk hakket mynte 1 ts sitronsaft Squash skylles godt og skjæres i skiver. Dryss litt salt på og la det stå i 15 minutter. Tørk godt av. Stek skivene i stekepanne. Hvitløk og frisk hakket mynte tas over helt til slutt. Press sitronsaften over. Spanske chilipoteter 1 kg små poteter eller vanlige poteter i skiver 3-4 ss olivenolje 1 finhakket løk 2 presset fedd hvitløk 1 ss tomatpure 1 boks hakkede tonater 1/2 ts sukker 1 ss balsamicoeddik 1 rød chili 1 1/2 ts paprikapulver salt og pepper Kok potetene og skrell dem. Fres løken og hvitløken i litt olje. Ha i tomatpure og fres videre ett minutt under omrøring. Ha i tomat, balsamicoeddik, sukker og krydder og la det småkoke i i 5 minutter. Ha deretter i potenene og la de koke ferdig. Ellers, så se på denne linken: Tapas
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #5 Skrevet 15. juli 2004 Glimrende LilleBille! :-) Bra linker. Den Fingermat-boken må jeg kjøpe meg i morgen tror jeg! Gjør det ... anbefales på det varmeste... (det eneste er at man får lyst til å lage ALT).. Fikk den selv i presang .. og har gitt den bort til mange .. og alle er like fornøyde..
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #6 Skrevet 15. juli 2004 vil egentlig ikke gi fra meg denne oppskriften(for jeg får så utrolig mye skryt for den ), men ok da!! utrolig god og enkel fingermat du kan lage på 10 minutter: du trenger: røkelaks i skiver snøfrisk med dill dill lefser(de lange pakkene med firkantede potetlefser) tannpirkere slik gjør du: smør snøfrisk på lefsa, legg på laks og dill, kutt lefsa på langs slik at du har to avlange biter som hver for seg rulles sammen til en lang pølse. stikk tannpirkere gjennom med noen centimeters mellomrom, kutt i passende biter, og vips så er du ferdig! supergodt!
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #7 Skrevet 15. juli 2004 Jeg skulle akkurat til å anbefale den Fingermat boka jo! Jeg har den også og det er så mye bra der - små quicher f.eks! Helt toppers!!
Martha Stewart Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #8 Skrevet 15. juli 2004 Jeg skulle akkurat til å anbefale den Fingermat boka jo! Jeg har den også og det er så mye bra der - små quicher f.eks! Helt toppers!! ...Og i dag kjøpte jeg Fingermat-boken! Glimrende, med mange varierte forslag til fingermat og råd om hvordan man skal beregne mengder til antall personer. Akkurat det jeg trengte til mitt cocktailparty! Små quicher er forresten en av mine desiderte favoritter og kommer nok til å stå på menyen ja...
Suzy Skrevet 16. juli 2004 #9 Skrevet 16. juli 2004 ...Og i dag kjøpte jeg Fingermat-boken! Glimrende, med mange varierte forslag til fingermat og råd om hvordan man skal beregne mengder til antall personer. Akkurat det jeg trengte til mitt cocktailparty! Små quicher er forresten en av mine desiderte favoritter og kommer nok til å stå på menyen ja... Det beste med den boka - og de andre i serien - er at de er så billige! Jeg har Dessertboken, Wokboken, Vegetarboka... ja flere av dem. Bra saker
LilleBille Skrevet 16. juli 2004 #10 Skrevet 16. juli 2004 Jeg har pastaboken også.. den er kjempefin..
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 16. juli 2004 Invester i Dessertboka - DEN er suveren!!!!! Hmm - kanskje jeg må i bokhandelen i dag også da... For er det noe jeg virkelig er glad i, så er det desserter!!
Suzy Skrevet 16. juli 2004 #14 Skrevet 16. juli 2004 Hmm - kanskje jeg må i bokhandelen i dag også da... For er det noe jeg virkelig er glad i, så er det desserter!! Vi har spist appelsinsorbet og engelsk sirupspudding og gudene vet hva etter at den boka kom i hus...
Arkana Skrevet 16. juli 2004 #15 Skrevet 16. juli 2004 Det beste er ostekaken med bringebær (jeg lager den med 50/50 rips og bringebær), utrolig populær blandt oss og de jeg lager den for.
Suzy Skrevet 16. juli 2004 #16 Skrevet 16. juli 2004 Kan det være den jeg pleier å lage med blåbær tro...?
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #17 Skrevet 16. juli 2004 Jeg vil anbefale Dessertboken også. store bilder i den er det også, jeg kan love du blir fristet
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #18 Skrevet 16. juli 2004 Det beste er ostekaken med bringebær (jeg lager den med 50/50 rips og bringebær)' date= utrolig populær blandt oss og de jeg lager den for. Spesielt ostekake har jeg vært på jakt etter en god oppskrift på... Elsker bringebær!! Trenger å utvide dessertmenyen vår - det har blitt mye sjokolade-desserter... *løper ut for å kjøpe Dessertboka etter jobb*
Martha Stewart Skrevet 16. juli 2004 Forfatter #19 Skrevet 16. juli 2004 Det beste er ostekaken med bringebær (jeg lager den med 50/50 rips og bringebær)' date= utrolig populær blandt oss og de jeg lager den for. Spesielt ostekake har jeg vært på jakt etter en god oppskrift på... Elsker bringebær!! Trenger å utvide dessertmenyen vår - det har blitt mye sjokolade-desserter... *løper ut for å kjøpe Dessertboka etter jobb*
LilleBille Skrevet 16. juli 2004 #20 Skrevet 16. juli 2004 Skjønner det er en av de tingene man bare "må" ha .. så da må jeg vel jeg også da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå