Gå til innhold

Dere med baby på eget rom, må dere inn og gi tutten iløpet av natta..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har enda lillegutt på 7mnd på rommet vårt, som nå sover fra 19.00-08.00, kun avbrutt med å gi tutten 2-3 ganger iløpet av natta.

Vurderer å flytte han inn på eget rom snart, iom at jeg ikke ammer på nettene lengre, men vil det da ende med at vi må springe å gi tutten iløpet av nattene..?

Senga hans står nå såpass nærme vår seng at jeg kun trenger å strekke armen ut, så sover vi alle videre, men må si det hadde vært godt å sluppet dette videre dersom han kan klare sove natta gjennom uten å våkne.. Begynner enten å grine om han ikke finner den selv, eller ligger å småprater (trolig i søvne, midt på natta.) stopper helt opp og sover videre når tutten kommer på plass..

Anonymous poster hash: 6fc0d...b0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet barne på eget rom i 3 mnd alder. Vi måtte gå og gi tuten helt til barnet slutten med den ett år senere. Da h*n var ca 9 mnd og senere ble det enklere siden h*n klarte å finne smokken i sengen selv.

Anonymous poster hash: 652ca...0c2
Skrevet

Vår datter fikk eget rom da hun var 3 måneder, og jeg kan ikke huske at dette var et problem. Vi måtte så klart inn og fikse på både det ene og det andre, men aldri så ofte at det var problematisk. Å få smokken inn i munnen igjen mener jeg hun klarte for egen maskin, nærmest i søvne, fra veldig tidlig alder.

Skrevet

Du kan forsøke å legge masse smokker i senga og se om han finner en selv. Vi har vært inne å gitt smokk i lang tid. Ikke noe problem for meg siden jeg sovner igjen med en gang.

Skrevet

Ga aldri barnet den uvanen å gi smokk midt på natten.

Hos oss var det null problem å flytte over senga i et annet rom, var helt stille der inne hele natta. På sommeren lå det en liten flaske vann i tilfelle barnet ble ille tørst i varmen. Men jeg tror ikke den ble brukt, for vannmengden var uendret på morraen.

Anonymous poster hash: 8146e...28f
  • Liker 1
Skrevet

Hadde ti tutter (ja, smokk er ikke et ord i min dialekt) i senga, hun fannt en selv 9 av 10 netter. Etter hun var et år måtte jeg aldri inn for å gi tutten.

Anonymous poster hash: 96856...5df

Skrevet

Støtter rådet om å legge flere smokker i senga, funket som fjell for oss, da fant hanalltid en selv før han trakk å våkne. (Vi måtte dog vente med å legge oppi ekstrasmokkene til han hadde sovnet. Hvis vi la ned alle smokkene mens han var våken ble han liggende og manisk bytte smokk og sovnet aldri! Tre sekunder sutting på ene, så over til neste ;-) )

Skrevet

Vi la også masse smokker i sengen, så han fant frem selv.:) funket fint.

Skrevet

Tråden er ryddet for språk-avsporinger.

Rainbow81, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...