AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er nettstudent, og lever på Lånekassen. Jeg har dermed like dårlig råd som en "vanlig" student. Men jeg får likevel ikke noe studentrabatt. På verken buss, tog, på byen eller andre steder hvor studenter får fordeler. Det med det kollektive irriterer meg mest. Her jeg bor koster det over 1000,-/mnd for å kjøre buss, mens er man student kan man nesten halvere det. Kan ikke nettstudenter få studentbevis også? Anonymous poster hash: cc3c7...811
Gjest Wei Wei Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 De fleste studerer på nett fordi de jobber ellers og møter opp bare et par ganger per semester, eller aldri. Så tanken er vel at "nettstudentene" klarer seg fint uten rabatt. Og rabatten til transport skal jo brukes for å minske transportutgiftene til og fra skolen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 De fleste studerer på nett fordi de jobber ellers og møter opp bare et par ganger per semester, eller aldri. Så tanken er vel at "nettstudentene" klarer seg fint uten rabatt. Og rabatten til transport skal jo brukes for å minske transportutgiftene til og fra skolen. Skjønner. Men jeg er heltidsstudent da, så jeg har de samme forutsetningene for å skaffe meg en deltidsjobb som vanlige studenter. Til syvende og sist har vi den samme økonomien, det er bare det at det viser seg å være dyrere å være nettstudent. I tillegg har jeg ett barn, som jeg da får ett lite tillegg for fra Lånekassen. Men det går jo til barnet, så blir jo ikke noe "ekstra" på meg av den grunn.. TS Anonymous poster hash: cc3c7...811
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Hvor står det at nettstudenter ikke har krav på rabatt? Jeg har vært nettsudent og fikk automatisk tilsendt studentkort i posten (kort hvor det sto at jeg var student ved Høgskolen i *******. Har man gyldig studentkort som beviser at du er heltidsstudent så har du vel samme rettighetene som andre? Eneste unntaket jeg kommer på er Oslo, der må du faktisk være student i Oslo for å få rabatt hos Ruter (buss,trikk,bane). Det var kjipt for meg, den perioden jeg bodde i Oslo, men studerte utenfor Oslo, ble ingen rabatt på månedskortet.... Anonymous poster hash: 6c30e...e6d 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg studerer hos NKS/markedshøyskolen, og jeg har fått studentbevis. Jeg måtte sende mail for å spesifikt be om det, og betale et gebyr på 330 kr. Anonymous poster hash: 78fb3...61a 2
Mysteh Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er nettstudent ved Høyskolen i *velg et fylke* . Jeg fikk utdelt studentbevis på en obligatorisk samling og fikk ettersendt semesterbevis når semesteravgift var betalt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 AnonymBruker, on 09 Oct 2014 - 20:11, said: Skjønner. Men jeg er heltidsstudent da, så jeg har de samme forutsetningene for å skaffe meg en deltidsjobb som vanlige studenter. Til syvende og sist har vi den samme økonomien, det er bare det at det viser seg å være dyrere å være nettstudent. I tillegg har jeg ett barn, som jeg da får ett lite tillegg for fra Lånekassen. Men det går jo til barnet, så blir jo ikke noe "ekstra" på meg av den grunn.. TS Anonymous poster hash: cc3c7...811 Har du prøvd å søke om bostøtte fra husbanken? siden du har barn kan det hende du har rett på det. Anonymous poster hash: 7a003...36f
masekopp Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Samboeren min tar sonans nettstudier og har fått studentbevis iallefall.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #9 Skrevet 11. oktober 2014 Huh? jeg var nettstudent og fikk studenkort fra den høyskolen jeg gikk på. selvfølgelig skal du få. Anonymous poster hash: cc38f...b52
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #10 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg studerer hos NKS/markedshøyskolen, og jeg har fått studentbevis. Jeg måtte sende mail for å spesifikt be om det, og betale et gebyr på 330 kr. Anonymous poster hash: 78fb3...61a Så sleipe de er! Først skal man betale for å gå der (greit nok, er jo privat), men så skal du også betale for å bevise at du går der!Anonymous poster hash: 6c30e...e6d
Sommernatt Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Hvor står det at nettstudenter ikke har krav på rabatt? Jeg har vært nettsudent og fikk automatisk tilsendt studentkort i posten (kort hvor det sto at jeg var student ved Høgskolen i *******. Har man gyldig studentkort som beviser at du er heltidsstudent så har du vel samme rettighetene som andre? Eneste unntaket jeg kommer på er Oslo, der må du faktisk være student i Oslo for å få rabatt hos Ruter (buss,trikk,bane). Det var kjipt for meg, den perioden jeg bodde i Oslo, men studerte utenfor Oslo, ble ingen rabatt på månedskortet....Anonymous poster hash: 6c30e...e6d Ikke nå lengre! Nå gjelder alle studier som er godkjent av Lånekassen :-)
Gjest Ciegus Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Selvfølgelig har du rett på studentrabatt. For å få studentkort må du ta kontakt med skolen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #13 Skrevet 12. oktober 2014 Ikke nå lengre! Nå gjelder alle studier som er godkjent av Lånekassen :-) Så nå får alle studenter rabatt i Oslo uavhengig om de studerer der eller ikke? Hurra! Gladnyhet! Anonymous poster hash: 6c30e...e6d
Sommernatt Skrevet 12. oktober 2014 #14 Skrevet 12. oktober 2014 Så nå får alle studenter rabatt i Oslo uavhengig om de studerer der eller ikke? Hurra! Gladnyhet! Anonymous poster hash: 6c30e...e6d Ja! Så lenge man er under 30 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå