Gå til innhold

Pusse opp lite bad...


magnhild

Anbefalte innlegg

Lurte på hva jeg skal gjøre. Vi skal bare ta det helt enkelt. Male taket , det trengs veldig, og så har vi da baderomstapet, og den vet vi ikke helt hva vi skal gjøre med. Den er grusom slik den er nå. Men vi tenkte å male over den, men da vil kanskje mønsteret synes igjennom malingen. Men vet ikke helt om jeg bryr meg om vet. Og så skal vi male gulvet.

Men det som er tingen er å finne ut hvilken farge vi skal male det i. JEg erhelt uten forslag. Badet er lite og møblene vi har der er i bjørk, med lyse kanter. Så kanskje fargene må være lyse? Men hva med gulvet da? Det er jo ikke så lurt å ha lys farge på gulvet, da synes jo all driten med en gang...

Åh jeg er helt rådvill jeg. Har dere noe forslag på hva vi skal finne på av farger???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi malte badeveggene våre i fjor, i en farge som heter Dakar (Lady våtrom). Det er litt vanskelig å forklare fargen, men det er en lys lys varm oransjefarge. Helt nydelig. Alt interiør i badet vårt er hvitt og gulvet er mørke terracotta-fargede fliser.

Jeg ville nok ikke hatt helt lyst gulv nei, jeg synes kanskje du skal spørre i butikken hva de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar var veldig fin!!!

Kanskje det er noe...

Vet ikke helt hva som kan gå på gulvet da. Kanskje noe grått eller noe litt mørk sand farge?? Har IKKE lyst på hvite vegger og blått gulv, slik mannen min vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mørk sandfarge høres lekkert ut og vil i allefall passe med Dakar. Hvitt synes jeg blir for kaldt på baderom, mens en lys varm farge får fram gløden og fargen i huden din (og det liker man å se i speilet :wink:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm sitter og leker litt med Jotun sitt fargekart. Tror jeg har lyst på enten Dakar eller Eva på vegge og, hvitt eller Eva i taket. Også lurte jeg på Praia på gulvet. Syntes den var utrolig fin. Disse fargene tror jeg også vil går til bjørk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å velge farge, det er så mye fint å velge mellom og så mye som passer sammen. Er dere veldig usikre kan dere jo kjøpe en liten prøve og male på veggen og vente noen dager og se hvilken dere liker best. Forskjellige farger kan gi forskjellig inntrykk alt etter lyset, møblene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok kjøpe noen prøver jeg da. Vi skal snart pusse opp og fikse et helt lite hus. Både innvendig og utvendig!! :o Også har jeg en mann som ikke alltid er med på å prøve litt nye ting. Menmen, jeg har fått min vilje med at jeg skal ha et lite og rødt hus... Så nå er det bare min mor som må overtales... (de bor i nabohuset...) Så den oppussingen vi gjør her nå er rett og slett bare for å få en bedre pris på leiligheten! Det trengs uansett å males det badet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe forslag til farge - men vil anbefale deg å bruke heftgrunn på første strøk. Da sitter fargen bra og du slipper at mønsteret syns gjennom malinga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...