Gå til innhold

Opp kirkegulvet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vordende bryllupsfolk!

Hvordan skal dere gjøre det i kirken? Da mener jeg ved inngang altså.

Jeg har nemlig lyst til å gå alene. Eller lyst og lyst, det har jeg kanskje ikke, men det er bedre å si det slik: Det er ingen jeg har lyst å gå sammen med. :cry:

Føler ikke at det er noen som er den rette person å gå sammen med.

Grunnen til det er at:

Faren min har jeg nesten ikke kontakt med, han vet ikke engang at jeg skal gifte meg.

Stefaren min har jeg aldri hatt noe spesielt god kontakt med.

Moren min har jeg slett ikke lyst skal følge meg.

Gudfaren min har jeg ikke sett på 25 år, så han vet nok heller ikke at jeg skal gifte meg.

Ingen onkel er aktuell.

Har ingen bror, kun en søster som jeg ikke ønsker skal følge meg.

Vet at min kommende man kan gå sammen med meg, men jeg vet også at han helst ønsker å stå oppe ved alteret å vente. :wink:

Hva skal dere andre gjøre? Er det noen andre som tenker å gå "alene"?

Kan vel tilføye at min datter på 7 skal være brudepike og dermed vil gå før eller etter meg.

:oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hav med at mannen din kommer ned og henter deg og så går dere sammen opp etter at dørene er åpnet? Synes det er en utrolig flott ting å gjøre jeg!

Skrevet

Du kan fint gå alene. Tror det blir flott jeg, særlig når datteren din også skal gå med deg.

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg syns du skal gå opp sammen med datteren din!

Dere går sammen ned til din kommende mann og sammen blir dere en familie! :lol:

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal gå alene opp. Faren min er død, men jeg ville nok gått alene om han levde også, ikke fordi jeg hadde noe dårlig forhold til han, men fordi jeg syns det er litt mer riktig symbolsk å gå alene nå som man ikke blir "gitt bort" av foreldrene. Jeg skal kanskje ha et par brudesvenner som skal gå forran meg opp. Ellers har jeg også sansen for at min kjære skal komme meg i møte sånn at vi går det siste stykket sammen. Der jeg kommer fra er det faktisk vanlig at brudeparet går sammen inn, sånn som kronprinsen og Mette-Marit gjorde det. Men jeg vil ikke at min kjære skal se meg før inne i kirken jeg... Har sett hvor rørt andre brudgommer har vært når bruden kommer opp gulvet... Sukk! Drømme, drømme.... :roll:

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg kan jo legge til at vi kommer til å gå sammen. Men vi skal ikke gifte oss i kirken! Synes uansett det er ok, for jeg föler ikke at det er naturlig å bli "gitt bort". Jeg er voksen og selvstendig og betaler for mitt eget bryllup. Men det er jo en personlig sak.

Poenget mitt var jo at jeg syns det er flott å gå opp alene!

Skrevet

Jeg har også en jente på 7 år. Jeg tok et godt tak i lanken hennes, så gikk vi side om side opp. Jeg tror alle som var til stede synes det var en flott løsning. Jeg synes i alle fall det, for da hadde jeg noen å holde i de gangene jeg holdt på å dette! :)

Margrethe!

:briller:

Skrevet

Hei igjen!

Takk for all god støtte. Jeg trodde det var så uvanlig å gå alene at jeg hadde ventet meg noen reaksjoner på at det kom til å bli rart.

Jeg lanserte nemlig ideèn for noen av mine kvinnelige kolleger, og de ble helt bestyrtet over at jeg har tenkt å gå alene.

Ellers må jeg si meg enig med deg ENGEL, at det er litt av den "romantiske drømmen" at mannen står og venter, og ikke får se oss før vi kommer skridende. Sukk... :wink:

Syntes at det høres fint ut at mannen kommer ned og "henter" sin brud. Er det flere som har vært med på en slik seremoni?? Hørtes spennende ut...

Jeg gruer meg og gleder meg om hverandre. Nå skal invitasjonene ut snart. Bryllupet er 14. sept.

Sannasol :P

Skrevet

Ikke tenk så mye på hav folk syntes... Gjør gjerne det du har mest lyst til selv... Har du lyst å gå alene er det ingen rar sak det... Det blir flott, særlig sammen med datteren din... Uansett blir det nok vakkert...

Lykke til.... :blunke:

Skrevet

Ikke noe problem i det hele tatt! Jeg skal også gå alene, ikke i mangel på folk som kan gjöre det (har 3 brödre), men fordi jeg ikke vil velge en av dem, og min mor önsker ikke å gjöre det. (liker ikke så mye oppmerksomhet) Vi har da bestemt oss for at vi sender inn brudepike og brudesvenn först, og så kommer jeg alene. Er ikke av den mest lettrörte typen, så jeg tror nok jeg skal klare å komme meg opp over gulvet uten hjelp (selv om midtgangen er jä..lig lang!).

Tror dette kommer til å se bra ut, og har ikke mött andre negative reaksjoner på dette, enn fra noen konservative gamle damer som gjerne hadde sett at verden ikke hadde beveget seg en meter siden 1400 tallet.

Skrevet

Jeg har ingen umiddelbare planer om å gifte meg, men jeg svarer likevel: Jeg synes du skal gå alene hvis du føler at det er mest riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...