calmara Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har endelig funnet frem motivasjonen og er klar for å trene ordentlig igjen, etter en litt for lang pause fra styrketreningen. Jeg har endret litt i det fullkroppsprogrammet jeg fikk av PT, da jeg har noen øvelser jeg vil ha med. Knebøy Markløft Nedtrekk Sittende roing Bicep curl Hammercurl Skulderpress Sidehev Rumpehev i slynge Magetrening i slynge Hva syns dere om programmet? Har dere et forslag til hvilken rekkefølge jeg bør ta det i?
Wiggins Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har ikke noen sterke synspunkter på dette programmet, det dekker det meste, men det mangler én veldig bra øvelse: Armhevninger. Armhevninger trener musklene i armene, skuldrene og ryggen, særlig den stabiliserende kjernemuskulaturen.
calmara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2014 Noen flere som har synspunkter?
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Hvis jeg skulle gjort alt dette på en økt ville jeg dødd. Nå er ikke jeg noe PT eller noe, men jeg personlig ville byttet ut hammer-curlen med en curl med overhåndsgrep og lette vekter. Da får man skvist ut litt mer biceps samtidig som man får brukt underarmene.
himmeloghav Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Har ikke så god peiling jeg, men stabiliseringsøvelser for mage og rygg tror jeg er viktig som å stå på alle fire og strekke ut motsatt arm og bein. Endret 10. oktober 2014 av himmeloghav
Supraspinatus Skrevet 11. oktober 2014 #6 Skrevet 11. oktober 2014 Hvorfor ikke bare velge et ferdiglaget program som mange har gode erfaringer med, og som viser seg å fungere godt for et bredt spekter av utøvere? Treningsprogrammet ditt kan sikkert fungere om du får til å ha god nok progresjon, men det er egentlig unødvendig å finne opp hjulet på nytt. Jeg anbefaler det treningsprogrammet som går under navnet "starting strength", som igjen egentlig er en versjon av "Bill Starr 5x5@". Det finnes også i varianter som "stronglift's 5x5" osv. Søk på google og du finner både norske og engelske artikler om treningsprogrammet. Husk at det viktigste med slike programmer er å legge på mer vekter jevnlig! Helst hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå