Gå til innhold

kosttilskudd for økt muskelmasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har et godt tips til kosttilskudd eller lignende som bidrar til økt "størrelse".. Jeg er naturlig slank og markerte muskler. Men har lyst til og øke størrelsen min også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg.

Anonymous poster hash: 27da5...561
  • Liker 1
Skrevet

LES DEG OPP

Du må vite hvordan kroppen fungerer og bygger muskler, ikke bare putte innpå og "trene"

Anonymous poster hash: 91479...9ba
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Ha også i bakhodet at genetiske forutsetninger har mye å si for muskelstørrelse og muskelform.

• Liker 1
Skrevet

Mer mat enn du forbrenner

Gjest Runforit
Skrevet

Tung styrke kombinert med overskudd av mat.

Skrevet

da høres det ut som jeg kan fortsette som jeg gjør ;) Trener mye styrke. Spiser mye og særlig proteinrik mat.

Har lest mye og har god kjennskap til kroppens funksjoner og dens behov. Men ofte tenker flere hoder bedre enn ett. Takk for gode inspill.

Skrevet (endret)

beste du kan bruke som kostilskudd for muskelvekst er kreatin.

http://fitnessbloggen.no/11-grunner-til-a-bruke-kreatin/

greit med whey tech protein shake etter trening også. eventuelt kan du droppe shaken og heller få i deg proteiner via mat. f.eks tunfisk, kylling, sjokomelk osv.

men ja, gå for kreatin. det er det best dokumenterte kostilskuddet for muskelvekst og styrke.

i tillegg så går du opp 2-4kg i vannmasse etter 1-2 uker på kreatin som fylles opp i muskelcellene dine så du vil se større ut i tillegg

Endret av WubWub
Skrevet

Jeg har best erfaring med å fokusere på økt styrke, men økt muskelvolum er jo en del av den pakken. Dog ikke like mye som typiske bodybuildere gjerne forsøker - og uten vitamin s.

Mitt tips er å fokusere kun på baseøvelser. La isolasjonsøvelser ligge med mindre du trener dem som prehab eller rehab for å forebygge skjevheter i muskulaturen.

Om du aldri har prøvd det - kjør et treningsprogram med linjær progresjon. Du skal øke vektene jevnt over en periode. F.eks. 2kg per uke for knebøy, 4kg i uken for markløft og 1 kg i uken for press og benkpress. Chins bør du prøve å øke reps totalt i økten, men ta gjerne flere sett i stedet for den typiske 3 x max reps.

Tips 2 - Mat:

Spis mer meieriprodukter. Fullfet gresk yoghurt som mellommåltider. Gjerne med nøtter og frukt/bær. 1 liter h-melk rett etter trening, eller spredd ut over dagen. Dette skal være i TILLEGG til alt det andre du spiser.

Du kan også forsøke kreatin. Ikke alle responderer på det, men om du gjør så er det vanlig å legge på seg et par kg vann. I tillegg øker styrken slik at man kan trene litt mer, eller tåler litt mer belastning.

Skrevet

Du kan også forsøke kreatin. Ikke alle responderer på det, men om du gjør så er det vanlig å legge på seg et par kg vann. I tillegg øker styrken slik at man kan trene litt mer, eller tåler litt mer belastning.

80% responderer på kreatin så oddsen er fin =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...