cinderella_h Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg mistenker soppinfeksjon men er usikker. Det klør og svir og svir noe ( kjennes ut som utvendig) ved vannlating. Har canesten krem og en tablett liggende hjemme ( vært plaget når jeg ikke var gravid ) - kan jeg ta denne tabletten ( uten å bruke innføringshylsen ) selvom jeg ukke er helt sikker? Vil det skade ? Noen som vet dette ?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 www.felleskatalogen.no -> søk opp -Interaksjoner Anonymous poster hash: 588b1...486
Rinta90 Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Graviditet, amming og fertilitet: Graviditet: Da klotrimazolabsorpsjon ved intravaginal bruk er begrenset, forventes ingen risiko ved bruk. Det anbefales å unngå bruk av klotrimazol under 1. trimester. Applikator bør ikke benyttes, vaginaltabletter føres inn med fingrene. Amming: Data fra dyr viser at klotrimazol/metabolitter utskilles i melk. Amming bør derfor avbrytes under behandling. Fertilitet: Dyrestudier har ikke vist noen effekt på fertilitet. Er du over 1.trimester kan du bruke, hvis ikke unngå/snakk med legen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå