Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte en jente om hun ville være med på en aktivitet med meg for ikke så lenge siden. Hun sa først ja, men senere når dagen nærmet seg og jeg spurte om hun fremdeles var med, fikk jeg melding hvor hun svarte: Det hadde vært veldig kjekt å være med, men jeg har ikke tid til å være med på en aktivitet nå. Hun spurte ikke om vi skulle å ta en kaffe eller noe annet som alternativ. Hun påpekte vel egentlig bare at hun hadde lyst, men at hun ikke hadde tid nå.

Ble selvfølgelig skuffet når jeg fikk denne meldingen. Jeg så på meldingen som en høflig avisning siden hun ikke foreslo en kaffe eller noe annet. Jeg vet at hun er opptatt med ting, men tror hun hadde klart å finne tid til å være med dersom hun faktisk ønsket å finne på noe. Jeg er usikker på om jeg skal gi henne opp, eller om jeg skal spørre om hun vil ta en kaffe i steden for? Problemet er at jeg ikke kan finne ut om dette var en høflig avisning uten å faktisk spørre henne. Er det en høflig avisning blir det hele bare veldig flaut dersom jeg faktisk spør om det, eller spør henne med på noe annet :(

Usikker på om jeg skal gi henne opp eller prøve litt mer.

Anonymous poster hash: 22051...f25
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at det føles kjipt! Det kan være at hun faktisk ikke hadde mulighet, eller som du mistenker, at hun ikke ville. Da er det jo i grunn bra at hun "tok seg tid" til å komme med en høflig avvisning, for det er det slettes ikke alle som gjør. Det var tøft gjort av deg å prøve, men noen ganger er ikke interessen gjensidig og det er det lite man kan gjøre med. :)

Hva med å foreslå en kaffe da? Evt. spørre rett ut om det du tenker, det gjør jeg når jeg er usikker!

Endret av Explosive
Gjest HowardRoark
Skrevet

Ikke vær en liten pysegutt nå. Har du lyst på denne hønsa eller ikke?

Jeg har vært i denne situasjonen noen ganger. Av og til er det en unnskyldning, men det kan like ofte være nervøsitet eller at hun faktisk snakker sant.

Fuck "Ta en kaffe". Drikk gjerne en kaffe med henne når dere møtes om du vil, men ikke spør om hun vil ta en kaffe? Hva faen er det liksom?

Vent noen dager og så sender du en ny melding:

"Hey. Hva gjør du i kveld? Har gjerne lyst å invitere deg med på noe en dag i løpet av uken. Hvilken dag er best for deg?"

Om hun svarer nei eller kommer med en ny unnskyldning, så er det nok ikke mer å hente der, men du kan alltids svare noe i ånden, "Null problem, men du er fortsatt invitert om du ombestemmer deg."

Og IKKE send melding dagen før slik du gjorde sist og spør, "Er du fortsatt med i morgen?"

Menn snakker ikke slik. Selvsagt er hun med. Dere har jo en avtale.

:)

Skrevet (endret)

Du, HowardRoark. Jeg foretrekker presise invitasjoner fremfor slike som "en dag" eller "du bestemmer!" Det lyser litt av usikkerhet synes jeg. Selvfølgelig skal vi kunne møtes på halvveien da. Og får jeg spørsmål om hvorvidt jeg fremdeles er med eller ikke blir jeg glad! Det tyder på at han tenker på meg. Og jeg føler meg som en prinsesse! Sånn snakker menn. :nigo:

Endret av Explosive
Gjest HowardRoark
Skrevet (endret)

Du, HowardRoark. Jeg foretrekker presise invitasjoner fremfor slike som "en dag" eller "du bestemmer!" Det lyser litt av usikkerhet synes jeg. Selvfølgelig skal vi kunne møtes på halvveien da. Og får jeg spørsmål om hvorvidt jeg fremdeles er med eller ikke blir jeg glad! Det tyder på at han tenker på meg. Og jeg føler meg som en prinsesse! Sånn snakker menn. :nigo:

Tja...det kommer vel an på øye som ser.

Andre kvinner før deg har sagt at den replikken jeg foreslår er for selvsikker, fordi jeg antar at hun vil, men bare lurer på hvilken dag som passer.

Faktum er jo at den er konkret og jeg legger definitivt ikke alt over på henne. Jeg sier ikke, "Du, kunne du tenke deg å finne på noe en dag?"

Jeg gir henne en konkret invitasjon, men samtidig hører jeg hvilken dag som er best for henne. Da slipper jeg unnskyldninger i tilfelle hun alt har planlagt noe den dagen. Ofte svarer hun for eksempel: "Tirsdag og torsdag har jeg planer, men ellers er uken stort sett åpen." Så foreslår jeg en av de ledige dagene som passer best for oss begge. Har fungert fint for meg de siste gangene jeg har brukt den.

Og om vi alt har avtalt å møtes neste dag klokken 1900 i sentrum, så skriver jeg ikke til henne, "Du er fortsatt med, sant?"

Det lyser i hvert fall usikkerhet i min verden. I min verden er det nemlig vanlig at folk holder avtaler og såpass forventer jeg selv av en fremmed kvinne.

Endret av HowardRoark
Skrevet

Jeg har vært i denne situasjonen noen ganger. Av og til er det en unnskyldning, men det kan like ofte være nervøsitet eller at hun faktisk snakker sant.

Da gjelder det gutter/menn også da kanskje? At de også kan svare vagt eller svare nei av nervøsitet?

Anonymous poster hash: 03704...461

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette fungerer slik at du ikke tar kontakt igjen. Nå ligger ballen på hennes banehalvdel.

Gjest HowardRoark
Skrevet

Da gjelder det gutter/menn også da kanskje? At de også kan svare vagt eller svare nei av nervøsitet?

Ser absolutt ikke bort fra det. For min del har det aldri hendt at jeg har avlyst en date på grunn av det, men jeg husker at jeg var ganske nervøs før mitt første møte med en fremmed kvinne på dagtid i nyere tid. Har heldigvis forsvunnet helt nå.

Har en kamerat som nå er i forhold og han brukte å ta seg et par shots før han gikk på date. Ble visst ganske nervøs stakkars, men han gikk jo allikevel. Så ja, for de som ikke liker å trosse nervøsiteten sin kan det nok absolutt skje.

Skrevet

Ser absolutt ikke bort fra det. For min del har det aldri hendt at jeg har avlyst en date på grunn av det, men jeg husker at jeg var ganske nervøs før mitt første møte med en fremmed kvinne på dagtid i nyere tid. Har heldigvis forsvunnet helt nå.

Har en kamerat som nå er i forhold og han brukte å ta seg et par shots før han gikk på date. Ble visst ganske nervøs stakkars, men han gikk jo allikevel. Så ja, for de som ikke liker å trosse nervøsiteten sin kan det nok absolutt skje.

Takk for svar :) Har fått en litt sånn halvveis avvisning, men er ikke villig til å gi han helt opp enda, så får prøve igjen ;)

Gjest HowardRoark
Skrevet

Dette fungerer slik at du ikke tar kontakt igjen. Nå ligger ballen på hennes banehalvdel.

Feil.

Om dette faktisk er en sjenert jente og som kanskje avlyste fordi hun var nervøs og usikker, så kommer hun trolig aldri til å ta initiativ til et nytt møte. Nøyaktig hva grunnen var til at hun avlyste er ikke alltid så enkelt å lese. Selvsagt er det mulig hun ikke er interessert, men ingen av oss er tankelesere.

Det jeg kan være enig i er at han har ikke noe å tape på å vente noen dager og gi henne litt pusterom og kanskje også muligheten til å ta initiativ selv, men jeg synes han bør gi henne en ny invitasjon om han ikke hører noe etter en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...