AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Hei! Jeg har vært sykmeldt i en måned nå, og ble idag sykmeldt til og med 26 oktober. Leste på nettet at NAV har utbetaling siste dag i måneden når det gjelder sykepenger. Om det skulle bli slik at jeg blir sykmeldt lengere etter den 26 oktober, vil NAV da rekke å få alle papirene slik at de siste 5 dagene av måneden også blir med på utbetalingen min for oktober? Eller kan jeg risikere å få de dagene etterbetalt neste måned? Var litt vanskelig å forklare dette, men håper noen skjønner og har et svar/forklaring på hvordan dette fungerer. Anonymous poster hash: 61006...121 Anonymous poster hash: 61006...121
Gjest incognita Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Har du sjekket at arbeidsgiver ikke betaler sykepenger utover arbeidsgiverperioden? Endret 9. oktober 2014 av incognita 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Jepp, arbeidsgiver betaler bare de første 16 dagene. ts Anonymous poster hash: 61006...121
Gjest incognita Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Vanligvis vil nav betale sykepenger for sykemeldingsperioden frem til utbetalingsdato. Altså, om du er sykemeldt til den 26/10, men får vite samme dag at du blir sykemeldt videre, får nav papirer samme dag fra legen din, men du burde likevel selv følge opp med en telefon til nav om at egenmeldingen din er levert samme dag - slik at du slipper å vente på neste utbetalingsdato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå