Gå til innhold

Ammete

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest agurk

Hvor mye, hvor ofte og hva er det godt for?

Sitter og prøver å tvinge i meg en kopp men det smaker jo helt grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Hva det er godt for?! :o

Regner med at du tar det fordi du ammer - det øker melkeproduksjonen din!! :o :wink:

Jeg kjøpte i sin tid min på apoteket og på den sto det hvor mye og hvor ofte.

Min smakte godt også!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammete hjelper også mot kolikk, både mor og barn kan drikke teen. (ikke så stor mengde til babyen riktignok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
:o Hva det er godt for?! :o

Regner med at du tar det fordi du ammer - det øker melkeproduksjonen din!! :o :wink:

Jeg kjøpte i sin tid min på apoteket og på den sto det hvor mye og hvor ofte.

Min smakte godt også!! :Nikke:

Næ?? er det fordi jeg ammer?!?? :o

Joda, så mye har jeg og fått med meg, men jeg tenkte mere på om den var godt for noe annet en melkeproduksjon. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
Ammete hjelper også mot kolikk' date=' både mor og barn kan drikke teen. (ikke så stor mengde til babyen riktignok)[/quote']

Hvor mye kan babyen få da sånn ca? Litt redd for å gi for mye?

Men hvor ofte skal man drikke skvipet? Hele tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Drakk på Klosters og Helios ammete 2-3 ganger i løpet av dagen. Det hjalp både på kolikken til vesla og på melkeproduksjonen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor begynte du å drikke ammete da? Det er jo ikke sånn at alle drikke ammete når de ammer. Jeg har kun brukt ammete i en av mine 7 ammeperioder. Og da prøvde jeg det for å se om det kunne hjelpe babyen som var litt urolig og gråt en del. Og det virket. Drakk jeg et par kopper hver dag var han helt fin, prøvde jeg en dag uten ble det gråting igjen. Ellers har jeg ikke hatt noe behov for å bruke ammete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men hvorfor begynte du å drikke ammete da? Det er jo ikke sånn at alle drikke ammete når de ammer. Jeg har kun brukt ammete i en av mine 7 ammeperioder. Og da prøvde jeg det for å se om det kunne hjelpe babyen som var litt urolig og gråt en del. Og det virket. Drakk jeg et par kopper hver dag var han helt fin' date= prøvde jeg en dag uten ble det gråting igjen. Ellers har jeg ikke hatt noe behov for å bruke ammete.

Hvis du ser litt på svaret så ligger det jo i at det var for å øke melkeproduksjon samt redusere kolikksmertene som vesla hadde :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Asterix: vet ikke helt hvem su spurte, men svarer jeg og. Jeg drikker amme-te for å få mere melk. Men så lurte jeg på om den da var godt for noe mer. Står ingenting på pakken. Og så har jeg fått som svar at det hjelper mot kolikk også. Så da er jeg fornøyd :-)

Men kan man drikke for mye ammete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg var jo ikke til deg. Når man legger inn et innlegg i en tråd uten å spesifisere noe annet er det alltid underforstått at innlegget er et svar til hovedinnlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...