Gå til innhold

Barn og banning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, en i barnehagen og en som går på barneskolen. Jeg banner ikke og har aldri hørt dem banne. Jeg liker det virkelig ikke. Mannen min (deres pappa) har dessverre den uvanen at han banner ofte, flere ganger hver dag. Til nå har de ikke tatt etter det men er redd minstemann vil Gjør det på sikt. Har snakka en god del med mannen min om at han må begrense seg, særlig rundt ungene. Men han sier det er endelig av hans kultur og at det bare er pinglete og prippene personer som ikke banner. Ser ikke hva som er så kult med det. Tips?

Anonymous poster hash: 65b60...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips her. Jeg har samme problem. Mannen min kan ikke utrykke sinne uten banning,føler jeg. Jeg har hørt barna banne av og til og da slår jeg hardt til. De må på rommet der det er ikke leker og må unnskylde seg etterpå. Vet ikke om det funker på begge. Sålangt har det fungert på storebroren. Mannens familie banner og synes det er morsomt når barn gjør det. Flaks vi ikke treffes så ofte. Jeg har nok problemer med mannen. Han innser at det er feil men kan ikke kontrolere seg. Vi jobber med saken. Full support to you!

• Liker 1
Skrevet

Jeg lærte å banne som liten fordi jeg hørte pappa gjorde det så mye, og det var liksom kult å gjøre det de voksne gjorde. Det ligger kanskje der hos dine barn også, så om mannen din ikke banner rundt barna kan det hende de ikke synes det er så kult lenger. Uansett må de få en slags konsekvens når de banner slik at de forstår at det ikke er greit eller kult.

Skrevet

Ingen tips her. Jeg har samme problem. Mannen min kan ikke utrykke sinne uten banning,føler jeg. Jeg har hørt barna banne av og til og da slår jeg hardt til. De må på rommet der det er ikke leker og må unnskylde seg etterpå. Vet ikke om det funker på begge. Sålangt har det fungert på storebroren. Mannens familie banner og synes det er morsomt når barn gjør det. Flaks vi ikke treffes så ofte. Jeg har nok problemer med mannen. Han innser at det er feil men kan ikke kontrolere seg. Vi jobber med saken. Full support to you!

Mannen banner men barna blir sendt på rommet for det samme?! For en dobbelmoral. Hvis en av foreldrene banner så sier man implisitt at det er greit, og da får man la være å straffe barna for å banne. Men man kan forklare at mange synes det er stygt å bruke sånne ord, og at det derfor ikke er så pent å banne når man er på besøk etc. Men hjemme? Hvis mannen får så får barna også få lov!

Anonymous poster hash: e7530...19e

• Liker 4
Gjest Haaploes
Skrevet

Mannen banner men barna blir sendt på rommet for det samme?! For en dobbelmoral. Hvis en av foreldrene banner så sier man implisitt at det er greit, og da får man la være å straffe barna for å banne. Men man kan forklare at mange synes det er stygt å bruke sånne ord, og at det derfor ikke er så pent å banne når man er på besøk etc. Men hjemme? Hvis mannen får så får barna også få lov!

Kan ikke mor og far ha en bannekrukke, da? Barna blir fortsatt sendt på rommet hvis de banner, hvis mor eller far banner må de legge x antall penger på en krukke. Etter noe tid har man familieråd på hva pengene skal brukes til, eventuelt lar man barna bestemme hva pengene skal brukes til.

Skrevet (endret)

Neeei,mannen blir også sendt på rommet. Og da får jeg fnising da han forlanger at jeg også må på rommet. :-P Endret av kiki1980
Skrevet

Er vel litt av den samme dobbeltmoralen der noen syns det er greit å daske/slå ungene for å oppdra dem/avlære dem noe, men de verken dasker eller slår partneren sin om denne gjør noe galt?

Anonymous poster hash: 79cf4...cf2

Skrevet

Vi hadde banneglass. Hver gang vi bannet (omtrent siden hun ble født), måtte de som bannet legge 5 kr på banneglasset. Dette gjaldt også besteforeldre ;) Ble en god del penger etterhvert (men besteforeldre la gjerne på litt ekstra da ;)). Jeg ble i hvert fall veldig bevisst på det og sluttet å banne (ikke at jeg bannet så fryktelig mye fra før, men ble flinkere da :)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...