Gå til innhold

Red Bull betaler erstatning til alle som har kjøpt de siste 12 årene

Anbefalte innlegg

Skrevet

En amerikansk forbruger har klaget over, han ikke fik vinger, selvom han drak Red Bull. Nu er der erstatning på vej til forbrugerne.

Man får ikke vinger ved at drikke Red Bull. Det kommer nok ikke som den store overraskelse for de fleste, men en amerikansk kunde var tilsyneladende så skuffet over de manglende vinger, at han klagede.

I sin klage kalder Benjamin Careathers Red Bulls markedsføring for både “bedragerisk" og “vildledende". Red Bulls kendte slogan er nemlig: "Red Bull giver vinger”, men det gør det altså ikke alligevel.

Derfor har energidrikgiganten efterfølgende tilbudt et forlig, hvor de udbetaler knap 77 millioner kroner til utilfredse kunder. Det skriver Huffington Post.

http://www.dagens.dk/mad/hvis-du-har-købt-red-bull-i-løbet-af-de-sidste-12-år-har-du-ret-til-erstatning

Jaggu er det lett å bli rik i USA...

Anonymous poster hash: d4b4f...ebf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Only in the USA...

Anonymous poster hash: d92ef...7f2
  • Liker 1
Skrevet

De ble nok kjemperike, mtp. at kunder som melder seg får utbetalt 10 dollar hver (hvor totalsummen er begrenset oppad til 77 millioner dollar).

Fyren som saksøkte mente heller ikke at Red Bull faktisk skulle gitt ham vinger, men at markedsføringen deres ga et inntrykk av at drikken var prestasjonsfremmende og nyttig ved trening, noe tester viser at det ikke er grunnlag for å hevde.

Navlebeskuende nordmenn! :fnise:

Anonymous poster hash: ce556...9a9
Skrevet

Artig. All reklame er god reklame. Jeg tipper det kommer en oppfølger knyttet til denne saken.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg trenger 10 dollar, da. Og ikke har jeg vinger heller. Man må virkelig begynne å ta dem på ordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...