Gå til innhold

Erfaring med help boligkjøperforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Help boligkjøperforsikring, om det er vanskelig å få hjelp?
Vi har nylig kjøpt oss bolig, og under kraftig regnvær kom det plutselig vann inn på ett glassbygg som er satt opp for ca 10 år siden. Vi fikk beskjed om at dette var tett og null problem da vi kjøpte. Det har nok også vært tett, men bare uheldig for oss at det begynte å komme vann inn etter vi har tatt over. Kontaktet Help for å høre om de kunne hjelpe oss med dette, da dette er jo skjult feil. Men de mener de ikke kan hjelpe oss. Bør jeg bare godta det eller prøve mer? Hva er egentlig den forsikringen til da... :glare:

Anonymous poster hash: 58717...151
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt kontqkt og meldt wkaden skriftlig?

Ellers vil de gjerne oppfatte henvendelsen din som en generell forespørsel.

Help eller andre bolig kjøps og salgsforsikringer vil veldig gjerne ha kunder som tegner forsikring, det er jo en kjent sqk fra aviser og tv at folk sliter med å få help, eller hjelp.

Anonymous poster hash: 85291...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt kontqkt og meldt wkaden skriftlig?

Ellers vil de gjerne oppfatte henvendelsen din som en generell forespørsel.

Help eller andre bolig kjøps og salgsforsikringer vil veldig gjerne ha kunder som tegner forsikring, det er jo en kjent sqk fra aviser og tv at folk sliter med å få help, eller hjelp.

Har tatt kontakt med Help for å høre om de kunne hjelpe meg, men de mente de ikke kunne det. De har sendt over mail om hvordan en saksgang vil gå, men de kommenterer også at de sannsynligvis ikke vil få igjennom noe hos selgers eierskifteforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med Help for å høre om de kunne hjelpe meg, men de mente de ikke kunne det. De har sendt over mail om hvordan en saksgang vil gå, men de kommenterer også at de sannsynligvis ikke vil få igjennom noe hos selgers eierskifteforsikring. Anonymous poster hash: 58717...151

Dette er en vanlig fremgangsmåte fra den kanten.

Mener du at du har en sqk, får du undersøke om du har rettshjelpsdekning på hus eller innboforsikringen din. Og videre vurdere om du trenger egen advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vanlig fremgangsmåte fra den kanten.

Mener du at du har en sqk, får du undersøke om du har rettshjelpsdekning på hus eller innboforsikringen din. Og videre vurdere om du trenger egen advokat.

Takk for forslag! Da skal jeg undersøke det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Help boligkjøperforsikring, om det er vanskelig å få hjelp?

Vi har nylig kjøpt oss bolig, og under kraftig regnvær kom det plutselig vann inn på ett glassbygg som er satt opp for ca 10 år siden. Vi fikk beskjed om at dette var tett og null problem da vi kjøpte. Det har nok også vært tett, men bare uheldig for oss at det begynte å komme vann inn etter vi har tatt over. Kontaktet Help for å høre om de kunne hjelpe oss med dette, da dette er jo skjult feil. Men de mener de ikke kan hjelpe oss. Bør jeg bare godta det eller prøve mer? Hva er egentlig den forsikringen til da... :glare:

Sjekk ut facebook gruppa boligsvindel: https://www.facebook.com/groups/524393837627552/

Dette er ei gruppe driftet av uheldige boligkjøpere. Her er det flere med erfaringer som kan hjelpe deg videre i prosessen. Tror gruppa inneholder både jurister, advokater, uavhengie takstmenn mfl.

De driver også siden STOPP boligsvindel i Norge: http://www.boligsvindel.no/

Anonymous poster hash: 017c9...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2 hjelper deg hadde en sak denne uka med vanskelige Help. Noen hadde kjøpt et hus fullt av flaggermus. Help ville ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 hjelper deg hadde en sak denne uka med vanskelige Help. Noen hadde kjøpt et hus fullt av flaggermus. Help ville ikke hjelpe.

Jeg så det jeg også. Det var jo selvsagt mye verre og mer kostnader enn vårt problem, men lurer litt hva den forsikringen er god for. Leste flere negative anmeldelser på nett.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut facebook gruppa boligsvindel: https://www.facebook.com/groups/524393837627552/

Dette er ei gruppe driftet av uheldige boligkjøpere. Her er det flere med erfaringer som kan hjelpe deg videre i prosessen. Tror gruppa inneholder både jurister, advokater, uavhengie takstmenn mfl.

De driver også siden STOPP boligsvindel i Norge: http://www.boligsvindel.no/

Anonymous poster hash: 017c9...cfd

Tusen takk! :-) Skal sjekke det ut.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...