Gå til innhold

Kommer du tidsnok?

Fremhevede innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg blir også irritert på slikt, for jeg er "alltid" ute i tide. Om det da ikke hender noe, men da ringer jeg i det jeg merker at jeg vil bli sein.

Jeg sitter og venter i fem minutter, og har ikke personen dukket opp, eller ringt går jeg. Min tid er like dyrebar som deres, og jeg bruker ikke tiden min på å sitte å vente på folk.

Det er ikke få ganger folk har vært irritert på meg for det. Men jeg har forklart de at da får de komme seg frem i tide, eller i det minste ringe for å gi beskjed.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir irritert hvis jeg har en avtale å må vente lenge. Noen minutter går greit, men nærmer det seg en halvtime kan jeg godt finne på å gå hjem igjen. :wink:

Gjest gjesten
Skrevet

Måtte bare henge meg på denne. Kan ikke få si hvor utrolig irriterende slike ting er. Men en ting som til stadighet forundrer meg er at det tydeligvis ikke er vanlig å gi beskjed til den som blir stående å vente før det er klinkende klart at den andre er for sent ute.

Nå som "alle" har mobil, er det blitt en selvfølge for meg å sende en tekstmelding/ringe når jeg ser at jeg ikke rekker frem i tide til avtalt tid. Normal høflighet etter min mening. Men har alltid vært slik at er ute i god tid til avtaler (før mobilens tid), og er på plass 5 minutter før avtalt. Hater "just in time" prinsippet da det ofte blir til "just to late".

Gjest tusla
Skrevet

Måtte bare henge meg på denne. Kan ikke få si hvor utrolig irriterende slike ting er. Men en ting som til stadighet forundrer meg er at det tydeligvis ikke er vanlig å gi beskjed til den som blir stående å vente før det er klinkende klart at den andre er for sent ute.

Nå som "alle" har mobil, er det blitt en selvfølge for meg å sende en tekstmelding/ringe når jeg ser at jeg ikke rekker frem i tide til avtalt tid. Normal høflighet etter min mening. Men har alltid vært slik at er ute i god tid til avtaler (før mobilens tid), og er på plass 5 minutter før avtalt. Hater "just in time" prinsippet da det ofte blir til "just to late".

Gjest tusla
Skrevet

Skrevet

Jeg kommer ALDRI for sent!! Og hvis jeg ser at jeg kan bli noen få minutter forsinket, ringer jeg og sier i fra fluksens. Det er ingenting som er så irriterende som å sitte å vente på noen som er treg!!

Gjest gloria
Skrevet

Jeg er nokså punktlig av meg. Sjefen skryter bestandig av meg i alle fall :) Om jeg kommer for sent så har somoftes noe kommet i veien, bussen er forsinket e.l. Da gir jeg også beskjed. Liker ikke at folk kommer for sent. Det er greit hvis det dreier seg om 5-10 min. , men når det er timer det blir snakk om blir jeg mer oppgitt. Dette er hvis personen ikke har noen bra argumenter for å komme for sent.

Gjest Anonymous
Skrevet

Respektløst. Kaste vekk tiden til andre. Lurer på hva slike folk innbiller seg? Går å spise først, når de har avtale?

har noen som er veldig trege i fam. da jeg var kei av at de kom forsent til middaginnv. så beg. jeg å innvitere de en halvtime før de andre. Slik kommer de på rett tid.

Når det gjelder folk du skal møte i byen, så går jeg om de ikke har dukket opp til avtalt tid. Selvsagt venter jeg max 20 min. Jeg ringer ikke og spør hvorfor. Det er det deres plikt da de bryter en avtale. Når de ikke tar seg bryet med å gi beskjed, da er det bare å gå.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en kompis som GIKK hvis jeg var fem minutter forsinket, da hadde jeg regnet fyren som relativt nevrotisk og lite imøtekommende.

Man har da et visst slingringsmonn med sine venner? Folk som ikke godtar noe mindre enn det perfekte, er slitsomme venner å ha...

Det er minst like irriterende å bli invitert til venner et bestemt klokkeslett, og når man kommer presis (etter å ha stresset som en gal for å rekke det), så må man sitte i mer enn 40 minutter og se på vedkommende som løper rundt for å gjøre klar til besøket. Det føler jeg er sliøsing med MIN tid, og dermed beregner jeg ikke ofte å være presis når jeg skal til slike venner.

De senere årene har vi i min omgangskrets stort sett hatt avtalet med en halvtimes slingringsmonn hvis vi skal hjem til noen, siden kollektivsystemet ikke alltid er helt beregnelig. Det funker fint synes jeg. I "syv-tiden" er et fint tidspunkt, og ingen blir irriterte før nærmere halv 8.

Men folk som ikke kommer presis når de skal få varm mat (og da legger jeg inn rikelig tid til å få gjestene i hus), de burte fått juling med sløv øks...

Å være forsinket på jobb er rett og slett bare uproffesjonelt, og i ennkelte yrker lar det seg bare ikke gjøre å komme for sent.

Jeg kommer ofte for sent, men bare til mine egne mål for hvor tidlig ute jeg synes jeg skal være :sjarmor: .

Skrevet

[

color=red]

Jeg er helt enig med deg. Det verste jeg vet er at noen kommer for sent, det går greit med 5, kanskje 10 min, men ikke mer. Jeg deriomt, siden jeg hater at andre kommer for sent, kommer helst 5 min for tidlig.

Og at vennene din på toppen av alt ble litt sure, sier egentlig litt om dem. Jeg synes det hele egentlig handler om respekt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis jeg hadde hatt en kompis som GIKK hvis jeg var fem minutter forsinket, da hadde jeg regnet fyren som relativt nevrotisk og lite imøtekommende.

Man har da et visst slingringsmonn med sine venner? Folk som ikke godtar noe mindre enn det perfekte, er slitsomme venner å ha...

Det er minst like irriterende å bli invitert til venner et bestemt klokkeslett, og når man kommer presis (etter å ha stresset som en gal for å rekke det), så må man sitte i mer enn 40 minutter og se på vedkommende som løper rundt for å gjøre klar til besøket. Det føler jeg er sliøsing med MIN tid, og dermed beregner jeg ikke ofte å være presis når jeg skal til slike venner.

Hvem har skrevet at de går etter 5 min?

De senere årene har vi i min omgangskrets stort sett hatt avtalet med en halvtimes slingringsmonn hvis vi skal hjem til noen, siden kollektivsystemet ikke alltid er helt beregnelig. Det funker fint synes jeg. I "syv-tiden" er et fint tidspunkt, og ingen blir irriterte før nærmere halv 8.

Men folk som ikke kommer presis når de skal få varm mat (og da legger jeg inn rikelig tid til å få gjestene i hus), de burte fått juling med sløv øks...

Å være forsinket på jobb er rett og slett bare uproffesjonelt, og i ennkelte yrker lar det seg bare ikke gjøre å komme for sent.

Jeg kommer ofte for sent, men bare til mine egne mål for hvor tidlig ute jeg synes jeg skal være :sjarmor: .

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg kommer alltid 2-3 min forsent. Det er utrolig irriterende og jeg blir alltid stresset. Utrolig irriterende når andre er forsinket, men de alltid tilstedeværende 2-minuttersforsinkelsene hos meg er forferdelig å komme i kapp.

Jeg vet :fy: . Prøver å forbedre meg ALLTID. Har vært sånn siden jeg kan huske. Og jeg er pinlig klar over at livet ikke kretser rundt min tid, likevel er det veeeldig vanskelig å gjøre noe med det...

Skrevet

Jeg liker absolutt ikke å komme for sent. Det er sløsing med andres tid. Spesielt hvis det er andre enn venner jeg skal møte. Men selv venner kommer jeg presis til.

Jeg er faktisk så hysterisk på det der, at jeg alltid kommer altfor tidlig til bussen om morgenen. Når den går ti over seks, så er jeg der somregel før seks... Tror alltid jeg har ekstremt dårlig tid.

Da jeg var yngre sa alle til meg at de kunne stille klokka etter meg. Ikke noen slaskete fjortis, med andre ord :)

Skrevet

Alle kan komme for sent, men hvis man kommer for sent hver gang man skal noe, tyder det på at man ikke er veldig god til å beregne tiden..

Selv liker jeg å ha god tid, heller være for tidelig enn for sen.

Skrevet

Tja, jeg kommer som regel presis/5-10 min for sent (spørs hva det gjelder...). Synes f.eks. det er meningsløst å troppe opp kl 19 presis om noen inviterer til fest/vorspiel - da er folk alltid i dusjen/ordner seg/ingen andre har kommet. Så på fest kommer jeg alltid 15-30 min senere... Eller er jeg rimelig presis, men har ingenting til overs for å komme for tidlig. Jeg irriterer med grenseløst over min familie som ALLTID kommer for tidlig! :roll: Jeg inviterer dem til lunsj f.eks kl 1300, og de kommer en halvtime før... Det betyr at vi ikke blir ferdig med det vi vil ordne i stand før de kommer. Ikke det at jeg misliker familien min, men jeg skulle ønske de respekterte at en invitasjon til et tidspunkt betyr det tidspunktet!

Skrevet

Jeg kommer alltid tidsnok, jeg syns det er vannvittig sløvt og ikke minst respektløst å ikke holde avtaler.

Det gjelder også ringing,

Har man sagt man ringer klokka 17, så ringer man klokka 17, ikke 1720 !

Det er så vannvittig enkelt å sende en sms om man skulle bli forhindra fra å møte/ringe når man har sagt, at jeg har særdeles liten tålmodighet med de som bare ikke er istand til å si ifra.

Det er sløsning med min tid, og det gjør meg sur.

(Jada, ting kan skje for oss alle som gjør at vi blir forhindra fra å møte/ringe etter avtalen og det er også helt iorden, men jeg liker å bli informert slik at jeg veit hva som skjer, om de har mulighet til det. Det koster så lite)

Enkelte syns jeg er vel streng på slikt, men det er lite som irriterer meg mer enn den sorten der..

Jeg undrer meg stadig over om de som stadig kommer for seint til avtaler faktisk klarer å stille tidsnok på jobb... :roll:

Skrevet

Hei :-)

Er alltid presis - skulle bare mangle!

Kan ikke fordra selv å måtte vente på folk :evil: !!

Har ei venninde som alltid er forsinket uansett! Men nå vet jeg jo om det da - og beregner tiden deretter så jeg slipper å vente så lenge :wink:

:sove: Tror faktisk aldri jeg har forsovet meg heller!

Klem Charmina

Gjest TomKrus
Skrevet

Det som irriterer meg er de som alltid er presise og pottesure hvis man kommer litt for seint. Kanskje på tide at dere stiller inn deres biologiske klokke til vår tidssone?

Selv kommer jeg tidsnok, men gidder ikke å sløse bort tiden min med å være sur. Masse annet jeg kan tenke på.

Skrevet

Er av den typen som nesten alltid har dårlig tid (dårlig planlegger og syvsover...). Men i forhold til jobb har jeg veldig ansvarsfølelse, kommer aldri for sent og forsover meg merkelig nok aldri de dagene jeg vet jeg skal på jobb. Med skole er det en helt annen sak - kommer ofte for sent til forelesninger.... Dersom jeg skal møte opp til gruppearbeid på skolen, er saken en annen! Da kommer jeg som regel til tiden, og skulle jeg være så uheldig å miste bussen så ringer jeg og sier i fra!

Skrevet

Jeg liker ikke at folk jeg har avtale med kommer for sent,selv så er jeg bestandig for tidlig ute til avtaler.

Men sånn har jeg bestandig vært.

koldbruna :babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...