Gjest Miss Gemini Skrevet 14. juli 2004 #21 Skrevet 14. juli 2004 Jeg synes det virker som om folk var mer presise før mobilen ble allemannseie. Nå blir liksom aldri ting planlagt, og man legger seg kanskje ikke i selen for å komme tidsnok til en avtale heller..man kan jo bare ringe eller sende melding om man blir forsinket. Selv mener jeg at jeg sjelden kommer for sent, men har en venninne som er uenig med meg og mener jeg er skikkelig treg.. Må vel skjerpe meg :oops:
Cawarra Skrevet 15. juli 2004 #22 Skrevet 15. juli 2004 Utrolig irriterende med mennesker som alltid kommer for sent! :evil: Respektløst! Det er bare snakk om å ta seg sammen!
Bambi Skrevet 15. juli 2004 #23 Skrevet 15. juli 2004 Jeg er alltid for tidlig ute... Kjenner jeg blir helstressa hvis jeg begynner å få dårlig tid. Det verste jeg vet er å vente på andre, men jeg kommer heller 10 min. for tidlig enn å komme for sent selv.
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #24 Skrevet 15. juli 2004 Kommr alltid tidsnok. Det var en av min fars store kjepphester da jeg var liten.. "Det å sløse med andres tid er tidstyveri".. - Så jeg er heller av dem som kommer 5 min. for tidlig .. og sitter og venter.. Samme her... Jeg er livredd for å komme for sent...
Gjest Gjesta Skrevet 15. juli 2004 #25 Skrevet 15. juli 2004 Jeg liker å være ute i god tid, og kommer stort sett tidsnok til det jeg skal. Irriterende med folk som tillater seg å sløse med andres tid - å vente på folk som er sent ute er utrolig kjipt... K
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #26 Skrevet 15. juli 2004 Irriterende med folk som tillater seg å sløse med andres tid - å vente på folk som er sent ute er utrolig kjipt... K Tidstyveri .. kalte far min det.. Enten det var folk som kom for sent - eller en som "betjente" deg enten i bank, på et kontor eller butikk el. - som fikk en telefon .. og bare svarte på den.. selv om det faktisk var din tur..
Suzy Skrevet 15. juli 2004 #27 Skrevet 15. juli 2004 Jeg har også bli opplært til å ha respekt for andres tid. Har ei venninne som er sent ute til nesten alt og jeg har faktisk tatt henne fatt et par ganger og sagt at jeg ikke gidder å gjøre avtaler med henne mer om hun ikke tar seg sammen. Det hjalp
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #28 Skrevet 15. juli 2004 Fatter ikke hvorfor overskriften på denne tråden gav meg helt andre assosiasjoner... :o Anyway; jeg er svært presis og hater umotivert forsentkomming. Til og med min visstnok notorisk forsentkommende svigermor kommer faktisk tidsnok når vi har avtaler! YI-HAA!
Bambi Skrevet 15. juli 2004 #29 Skrevet 15. juli 2004 Fatter ikke hvorfor overskriften på denne tråden gav meg helt andre assosiasjoner... :o
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 15. juli 2004 #30 Skrevet 15. juli 2004 Jeg kommer så og si alltid i siste liten! Drøyer i det lengste om morningen, og må kjappe meg enten jeg skal rekke en buss, gå på jobb eller treffe noen. Jeg når alltid frem i tide, er aldri mer enn 5 minutter for treg (men er kanskje litt andpusten fordi jeg fortet meg så mye )
monja Skrevet 15. juli 2004 #31 Skrevet 15. juli 2004 Jeg kommer nok alltid 10 - 15 minutter for sent i private sammenhenger :oops: , men i jobbsammenheng er jeg alltid presis.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 15. juli 2004 #32 Skrevet 15. juli 2004 Men, Monja - hvorfor er det viktigere at du er presis i jobbsammenheng enn overfor VENNENE dine? Er de så uviktige at du kan gi f.... i å komme i tide bare fordi det er dem? Selv har jeg faktisk ! blitt senere med årene. Jeg var alltid den som kom først, alltid den som måtte vente. Har også veninner som er notorisk sene, så jeg har venta ganske mye. De siste årene har jeg imidlertid anstrengt meg for å være sen, for å la andre vente.... Jeg gidder ikke å være i tide med folk jeg VET har så liten respekt for min tid at de stort sett alltdi er sene. Jeg er i utgangspunktet flink til å beregne tiden, og er dermed presis i både i jobb og andre sammenhenger, og jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være forskjell på det - er venner mindre viktige enn jobben?!?
Gjest TomKrus Skrevet 15. juli 2004 #33 Skrevet 15. juli 2004 Men' date=' Monja - hvorfor er det viktigere at du er presis i jobbsammenheng enn overfor VENNENE dine? Er de så uviktige at du kan gi f.... i å komme i tide bare fordi det er dem? [/quote'] Selv liker jeg å kjøre en litt løsere snipp blant venner, men det er kanskje bare meg (og Mona)? Kanskje man skal starte med stemplingsur i syklubben?
snexi Skrevet 15. juli 2004 #34 Skrevet 15. juli 2004 Jeg må nok innrømme at min mann, meg og våre tre små barn også alltid er av dem som sliter med å komme tidsnok :oops: Da vel og merke om vi alle skal rekke en avtale. Uansett hvor god tid vi har, stresser vi alltid i siste liten.. Men er helt enig at det er utrolig irriterende å være den ventende parten, så vi prøver stadig og forbedre oss. Vi da bare nevne at hver for oss klarer vi fint og holde avtaler.
Litago Skrevet 15. juli 2004 #35 Skrevet 15. juli 2004 Var alltid veldig presis tidligere. Nå har jeg ingen problemer med å komme 5 minutter for sent. (Men 10 minutter skjer aldri). Tror jeg er blitt preget av folk rundt meg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #36 Skrevet 15. juli 2004 Synes folk er mindre flinke til å passe tiden etter de fikk barn. Meg selv inkludert. Jeg liker også litt "uformelle" venneavtaler. Blir ikke sur hvis noen kommer 20 min for sent. De trenger ikke en grunn en gang. Jeg blir faktisk mer stresset hvis noen kommer 20 min for tidlig hvis jeg har invitert gjester. I jobbsammenheng forsøker jeg å være presis. Jeg har en jobb som krever det.
Jens Skrevet 16. juli 2004 #37 Skrevet 16. juli 2004 Gjest, enig med deg. Det finnes ikke noe verre en gjester som står på døra 19.55 når jeg har invitert til middag 20.00!!Å komme innen kvarterets kvarter er lov, og jeg synes også det er mye bedre for meg som vertinne!
Gjest TomKrus Skrevet 16. juli 2004 #38 Skrevet 16. juli 2004 Gjest' date=' enig med deg. Det finnes ikke noe verre en gjester som står på døra 19.55 når jeg har invitert til middag 20.00!!Å komme innen kvarterets kvarter er lov, og jeg synes også det er mye bedre for meg som vertinne![/quote'] Er ikke det den uskrevne regelen da, å komme et kvarter senere? Kall det akademisk kvarter, fashionable late.
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #39 Skrevet 16. juli 2004 Enkelte burde ta seg en tur til India eller Afrika. Der oppereres det som regel med såkalt "african time", dvs tidspunkt for en avtale, en tidstabell etc er i beste fall bare veiledende. I begynnelsen irriterte jeg nesten på meg hjerteinfarkt av dette - alt tok en evighet, og store deler av tiden ble tilbragt med å vente. Men etter en stund ble det faktisk slik at jeg satte pris på all ventingen - det gikk i et egentlig behagelig tempo, man fikk tid til å tenke, fange inn inntrykk og faktisk snakke med folk og oppleve tiden på en ny måte. Vår måte å haste rundt på i vesten er faktisk blit norm - den som haster mest er blitt et forbilde, og de som ikke haster og stresser like mye som oss selv er bare irriterende. Når det gjelder selskapelighet og mat etc så er det som regel slik at man lager maten sammen når man møtes - så man irriterer seg heller ikke da over middagsgjester som kommer for sent.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 16. juli 2004 #40 Skrevet 16. juli 2004 Hater folk som kommer for sent!! :evil: Eller, hvis det er innenfor et kvarter så er det greit, men når det begynner å bli en halvtime eller mer så bør de ha en JÆVLIG god unnskyldning!! Bedre enn "sorry, sovna på sofaen jeg!" Vi har et par vennepar som er kroniske sånn. 1/2 -1 time for sene, gjerne til middagsavtaler. Vi har flere ganger måtte begynne å spise uten dem for at ikke maten skulle bli helt ødelagt. Nå har vi begynt å invitere den minst en halvtime før de andre gjestene... Og når man er invitert til middag hos noen så hjelper det ikke å ringe et kvarter før du skulle vært der og si at du blir en time forsinket, da er middag ofte godt igang... Ikke alt kan stoppes midt i tilberedningen!! :evil: Hva er så jævelig vanskelig med å komme tidsnok? Det er jo bare beregne litt bedre tid, kanskje stå opp 10 min tidligere, sette på vekking hvis du legger deg på sofaen osv. Og trenger jeg si hvordan forsentkomming blir sett på i jobbsammenheng??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå