Gå til innhold

Kommer du tidsnok?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke utrolig irriterende at de samme folka kommer for sent hver gang? Skulle møte noen venner i stad, men da jeg etter en halv time fikk melding om at de måtte kjøpe seg litt mat først og at det derfor ville drøye litt til (uten et unnskyld engang), så gikk jeg hjem igjen.

Jeg mener det er utrolig respektløst å sløse bort andres tid på den måten. Selfølgelig kan man bli forhindret, men da tar man en telefon og sier beklager. (Og det er vel ikke normalt å bli forsinket 20 min - halvtime hver gang?) I tillegg virket det som de ble sure på meg for at jeg ikke gadd vente mer???

Puh. Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Har ei vennine som ALLTID kommer en halv time/time for sent.. Det er så utrolig irriterende.. Har sagt det til henne tusen ganger, men det går ikke inn..

Jeg bruker som regel og komme fem minutter for tidlig, for jeg vet hvor kjipt det er å stå å vente på folk som ikke klarer å møte opp til avtalt tid.. Det er jo på en måte ett utrykk om at deres tid er viktigere enn vår.

Gjest Dodgy Lady
Skrevet

Utrolig irriterende ja!!

Helt greit om det skjer en gang i blant, men det er som du sier ofte de samme som alltid er 20-30 min for seine til avtaler. Sjelden man hører et unnskyld, de bare regner med at folk ikke har bedre ting å ta seg til enn å vente på de.

*arghhh* :kjempesinna:

Noen her som kjenner seg igjen i beskrivelsen eller? Skulle gjerne hørt deres side av saken... :wink:

Skrevet

Eg er nok av dei som kjem for seint, fem minutt stadig vekk. Eg vart fødd fem minutt for seint, og det har eg aldri klart å hente inn! :) Men eg har blitt mykje bedre etterkvart. Sjefen begynte å brumme misnøgd.....

Skrevet

Jeg har liten toleranse for folk som til stadighet kommer for sent. Klokken åtte for eksempel er ikke halv ni, men åtte.

"Rød er ikke blå." (Uhm..jaja, om man ikke er fageblind eller desorientert)

Skrevet

Jeg synes også det er totalt respektløst når enkelte til stadighet kommer for sent. Greit nok at man en gang i blandt feilberegner tiden og slikt, men ikke hver gang. Men noen tror at verden snurrer rundt dem og at andre mennesker ikke har bedre ting å gjøre enn å vente på dem. :roll:

Jeg er nøye med å komme tidsnok og er jeg usikker på hvor jeg skal drar jeg i god tid, bedre å komme litt for tidlig enn litt for sent.

Skrevet

Kommr alltid tidsnok. Det var en av min fars store kjepphester da jeg var liten.. "Det å sløse med andres tid er tidstyveri".. - Så jeg er heller av dem som kommer 5 min. for tidlig .. og sitter og venter..

Hadde i sin tid en venninne som ALLTID kom 1-1,5 timer for sent - uansett hva vi sa.. - Det endte med at vi pleide alltid å invitere henne en time tidligere enn alle andre .. inntill den ene gangen - hun faktisk kom presis.. Da gikk det et lys opp for henne...

Skrevet

En og en halv time! :o Helt utrolig. Hvordan kan noen bevisst komme over en time for sent hver gang?

Skrevet

Jeg kommer ALLTID presis. Jeg har en mamma som er kronisk forsinket, hun er så godt som alltid 15-30 min forsent til avtaler. Jeg har alltid irritert meg over dette og det er sikkert grunnen til at jeg har blitt pinlig nøye med å komme i tide. Skulle noe skje og jeg blir mer enn max 5 min. forsinket, så ringer jeg og sier ifra!

Jeg synes det er respektløst å la folk vente på seg når man har gjort en avtale.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er alltid tidlig ute...Men jeg har ei venninne som er verre, så selv om jeg er 5-10 minutter før schedule, er hun allerede på pletten, og har ventet på meg...

Jeg synes også at å komme for sent er respektløs sløsing med andres tid. :evil:

Skrevet

Det er irriterende med folk som aldri kan komme på tida :roll:

Selv så kommer jeg sjeldent for sent, rett og slett fordi jeg syns det er respektløst (ikke å komme en gang eller to for sent, men når det blir hver gang)

Gjest Fighter
Skrevet

Kommer stort sett før tida, av og til 5-10 minutter for sent. Er jeg senere sender jeg en medling eller får sagt fra på annen måte. Nå man er bussist kan bussen ta lang tid eller bruke kort og det kan være vanskelig å planlegge akkurat når den kommer frem. Stort sett tar jeg bussen sånn at jeg er framme i god tid, men det er ikke alltid mulig. Uansett sier jeg i fra hvis jeg blir mer enn 10 minutter forsinka. Hater å være for sen og er ikke spesielt begeistret for å vente på andre heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er alltid tidlig ute! Hvis jeg mot formodning skulle være forsinket en gang får jeg helt panikk og blir utrolig stresset! (selv om det bare er 2-3 minutter!!)

Folk som alltid kommer for sent er virkelig respektløse! Spesielt når det ikke er none grunn til det! (Ei jeg kjenner kommer for sent fordi hun ikke klarer å bestemme seg for hvilke sko hun skal ha på, eller plutselig finner ut at hun vil lese avisen før hun går... FREKT!)

Skrevet

Jeg er en liten synder....

Kronisk forsentkomming for min del. Jeg er ikke spesielt stolt av det, men det er pokker så vanskelig å unngå....

MEN jeg ringer alltid og sier ifra, stort sett så er det en grunn. Mye kan skjære seg i siste lita og det er ikke vondt ment. Lurer egentlig litt på om mine venner har "vent seg til det".

Skal prøve å forbedre meg i allefall...

Gjest TomKrus
Skrevet

Kommer de aldri til tiden så er man klar over det, og kan ta høyde for det. Så er de alltid en halvt ime forsinket får dere heller booke møtet en halv time tidligere( noe annet hvis det er snakk om jobb da).

Rett og slett respektløst overfor dere selv å irritere dere over noe sånt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kommer alltid noen få minutter før avtalt...

Ingen av mine venner (her nede) har en tendens til å komme for seint,..heldigvis. :)

Clea

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg kommer stort sett alltid for sent. Dårlig egenskap!!! ...men jeg bruker å ringe da!

Gjest gjest1
Skrevet

Faktisk er bestevenninna mi den treigeste jeg vet om! Hun står opp etter 3 på dagen og bruker 3 timer på å fikse seg, og ringer meg og sier hun er klar og kommer på besøk med en gang, men likevel tar det 1-2 timer før det skjer.

Ok dette var litt overdrevent da :) Men uansett det ekke langt ifra! Heldigvis er jeg foreløpig ganske tålmodig. Står opp før 12 og er alltid punktlig, så jeg har egentrlig et ganske så kjedelig liv...

Gjest Virvel
Skrevet

Flere av mine venner er ufattelig trege. Selvfølgelig kan alle bli forsinket innimellom, og det er helt greit så lenge de sier fra. Vi har jo alltid mobil med oss alle sammen! Men det er bestandig de samme som kommer for sent, og de sier aldri i fra. Jeg synes det er skikkelig respektløst av dem, og veldig irriterende for oss som alltid står der og venter og venter. Særlig en av venninnene mine er fæl til å komme for sent, og det er ikke bare snakk om et minutt eller to, men ofte fra et kvarter opptil en time. Ganske kjedelig når vi aldri noensinne rekker å hente kinobillettene i tide... Og det verste er at hun blir dødelig fornærmet når noen ber henne ta seg sammen. (Nei, hun er ingen god venninne lenger, og jeg lurer faktisk på om jeg orker å ha noe særlig kontakt med henne mer. Hun fikk det virkelig til å renne over for meg i forrige uke. :( )

Selv er jeg vel en i-siste-liten-person, men jeg kommer uhyre sjelden for sent. Har jeg en avtale liker jeg å være litt tidlig ute.

Skrevet

Jeg er alltid tidlig ute.

Tropper gjerne opp en halvtime for tidlig om jeg skal møte noen. Men jeg står sjelden på møteplassen hele tiden. Tusler heller rundt og titter i området eller tar en kopp kaffe.

Den eneste grunnen til at jeg skulle komme for sent (og da dreier det seg om max 10 min) er om bussen er forsinket eller hvis det er kø. Da sier jeg i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...