AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Pga dårlig sovehjerte og tidvis støyende nærmiljø (større vei rett ved) er jeg egentlig avhengig av å bruke ørepropper for å få sove godt. Våkner av den minste lyd. Men jeg får liksom "gnagsår" i ørene av dem, helt ytterst i øregangene kjennes det som. Skyller/vasker proppene hver morgen, så det er ikke pga skitt heller. Så jeg må ofte ta en pause på et 2-3 netter for at det ikke skal gjøre vondt mer, så kan jeg bruke ørepropper et 2-3 netter, osv. Andre med erfaringer? Hvilken type vil du anbefale for minst mulig sårhet? Anonymous poster hash: 8d0a9...1ce
Minya Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Jeg sliter med å bruke ørepropper da jeg får "gnagsår" i ørene om jeg har et par som er ubehagelige, så jeg har falt på de orange som fåes kjøpt på apoteket, de ser litt ut som en T eller en liten rakett, ligger i et lite plastetui og er laget i orange skumgummi. Det er fem eller ti par i hver eske, og du kan i teorien bruke dem flere ganger, men jeg pleier aldri å bruke et par mer enn en gang. Demper veldig godt lyd og er svært behagelige å ha i over lengre tid, men pass på at ørene er rene for å unngå at du ender opp med ørevokspropper. Endret 9. oktober 2014 av Minya
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg fikk en skikkelig stygg roseninfeksjon (streptokokker) i ørene etter å ha brukt samme paret en ukes tid. Aldri mer, besvimte av smerte.Anonymous poster hash: e3c4d...5ed
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 http://www.amazon.com/Design-Go-Luggage-Quiet-Zone/dp/B0048WQI48/ref=pd_sbs_a_1?ie=UTF8&refRID=1N8NAFBFZ6J2N8TKT7R2#customerReviews Jeg bruker ørepropper hver natt og disse er mine favoritter. Jeg er aldri sår. Hva man foretrekker av ørepropper og hvilke man synes fungerer best er indviduelt, men for å unngå sårhet anbefaler jeg disse etter selv å ha brukt de i åresvis. Anonymous poster hash: d4ea9...ce2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg kjøper en pakke med 100 par på Jula, de jeg kjøpte på Clas Ohlson får jeg veldig vondt av, de med mange farger. Det som har noe å si er hvor trange/vide øregangene dine er, er øreproppene for tykke og stive for dine ører så får du gnagsår. Pga bakterier er det ikke meningen at man skal bruke ørepropper mange ganger, iallefall ikke mer enn 2-3 ganger. Så slutt å vask de og heller kjøp nye, feks en pakke med 100 styk. Jeg bytter annen hver kveld, så da varer pakken i 200 dager. Anonymous poster hash: 2a0a0...97b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 http://www.amazon.com/Design-Go-Luggage-Quiet-Zone/dp/B0048WQI48/ref=pd_sbs_a_1?ie=UTF8&refRID=1N8NAFBFZ6J2N8TKT7R2#customerReviews Jeg bruker ørepropper hver natt og disse er mine favoritter. Jeg er aldri sår. Hva man foretrekker av ørepropper og hvilke man synes fungerer best er indviduelt, men for å unngå sårhet anbefaler jeg disse etter selv å ha brukt de i åresvis. Anonymous poster hash: d4ea9...ce2 Har sånne, demper lyden alt for lite, hører samboer snorke veldig tydelig. Anonymous poster hash: 2a0a0...97b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg slet mye med "gnagsår" etter øreproppene i begynnelsen. Jeg brukte de uansett og etter hver gav det seg hos meg. Nå får jeg ikke mer gnagsår. Det hender at jeg har dyttet ene øreproppen så langt inn at jeg sliter med å få den ut igjen Anonymous poster hash: 17cd8...d4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg bruker noen ørepropper som står "ekstra støydempende" på. Anonymous poster hash: 17cd8...d4f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Disse bruker jeg Det er de jeg opplever med mest støydemping, og jeg får ikke vondt i ørene. Jeg har prøvd mange andre typer, men de får jeg også vondt av etter 3-4 netter. Disse bruker jeg hver eneste natt. Anonymous poster hash: 16f9d...c49
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har formstøpte propper. Anonymous poster hash: 3959e...7fe
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Jobber natt, og har testet ut det meste på markedet. Har i liket med et par over falt på de orange i fempakning i plastboks fra apoteket. De er mykest og gir minst gnagsår. Uansett hvilke øreprpper du har tar det tid for ørene å venne seg til det, og du bør ha en natt eller to i uken uten. Anonymous poster hash: c3800...302
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 TS her. Takk for svar! Jeg bruker også de oransje som det er bilde av over her. Får kanskje begynne å kaste dem oftere og se om det hjelper! Tipper jeg bruker ett par i et par uker før jeg kaster dem. Til AB over - hva er formstøpte ørepropper? Anonymous poster hash: 8d0a9...1ce
Minya Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 TS her. Takk for svar! Jeg bruker også de oransje som det er bilde av over her. Får kanskje begynne å kaste dem oftere og se om det hjelper! Tipper jeg bruker ett par i et par uker før jeg kaster dem. Til AB over - hva er formstøpte ørepropper? Anonymous poster hash: 8d0a9...1ce Jeg vil tro at det er fordi du bruker ett par for lenge av gangen at du sliter med øregangene nå. Det er jo i praksis engangspropper, de orange, men du kan bruke dem en eller to ganger til uten at det skal være farlig. Regner med at det er rester av vann og bakterier som har lagt seg inni skumgummien etter at du har vasket dem, som gjør at du blir sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå