Bambi Skrevet 14. juli 2004 #1 Skrevet 14. juli 2004 Jeg blir ofte beskrevet som en sterk og selvstendig person. Ja - jeg er nok også det, men ikke i forhold til min kjære... Han har sine luner, sine særegenheter. Men på tross av dette (eller: dette gjør ham jo til den han er?!) elsker jeg ham over alt på jord. Men nå kommer hjertesukket: Når han har en dårlig dag, så pusler jeg rundt ham, prøver å få ham til å føle seg bedre, lager yndlingsmiddagen hans, spiller favorittsangene hans - ALT jeg kan komme på for å få ham i bedre humør. Noen ganger lykkes jeg, andre ganger ikke. Men jeg PRØVER i hvert fall! Er det ikke det man skal gjøre for hverandre, da? Være en støtte når ikke alt går helt på skinner? Men i dag - jeg var sliten, fikk mensen, følte meg bitteliten og sårbar... Så kom vi hjem fra jobb, han begynte bra, gikk ut med bikkja, men kom eitrande forbanna tilbake fordi bikkja ikke hadde oppført seg eksemplarisk på turen (krapylet er ikke mer enn 1 år, da...). OK, enden på visa er at han slenger bikkjebåndet på stuegulvet, brøler at enten flytter han eller bikkja, og går og legger seg på soverommet. Og her sitter jeg. For en sjelden gangs skyld hadde jeg trengt at HAN puslet rundt MEG, men i steden ligger han på soverommet og enten: sover/furter/freser. Synes det er urettferdig, jeg. Skulle ønske noen kunne passe på meg innimellom også... Som sagt: bare et lite hjertesukk - for å få det ut... *sår og lei seg Bambi* :cry:
Gjest 1111 Skrevet 14. juli 2004 #2 Skrevet 14. juli 2004 :trøste: Skjønner godt hvordan du har det jeg. Men - det er ikke sikkert han forstår at akkurat i dag så trenger du å bli passet på. kanskje du kan hinte frempå at du ikke har en topp dag og at du trenger omsorg?
Gjest Dodgy Lady Skrevet 14. juli 2004 #5 Skrevet 14. juli 2004 Hmm... Har du fortalt han hvordan du føler det? Har dere vært sammen lenge?? Ikke for å strø salt i såret, men jeg synes han høres veldig egoistisk ut. Kunne aldri vært sammen med en så selvopptatt fyr selv. For meg må et forhold bygges på 50/50 gi og ta. Det virker som du i alle fall er en veldig snill og oppmerksom. Kanskje du rett og slett fortener noe bedre?
Bambi Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2004 Takk, Liv og Mylian! Jeg HAR (ikke bare hintet!) men sagt ganske så klart ifra at jeg ikke orker noe pes i dag. Men det gikk tydeligvis ikke hjem... Innimellom føler jeg virkelig på at det stemmer, det der med at "Kvinner er fra Venus, menn fra Mars"...! Forb%&##& gubbe%&%&##"!!!! :evil: (lettere frustrert)
Gjest Dodgy Lady Skrevet 14. juli 2004 #8 Skrevet 14. juli 2004 Kanskje det er du som overreagerer litt også? Siden du har en dårlig dag?? Vi gjør jo ofte det, selv om vi nødig vil innrømme det selv. :o Men viss dette er noe som skjer ofte, bør du i alle fall ta en seriøs prat og ordne dette. Lykke til!! Håper det ordner seg, siden det er tydelig at du er gla i karen!
Bambi Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2004 Kanskje det er du som overreagerer litt også? Siden du har en dårlig dag?? Vi gjør jo ofte det' date=' selv om vi nødig vil innrømme det selv. :o [/quote'] Som jeg sa - stort sett er det jeg som er "den sterke". Den som pusler rundt, passer på, og sørger for at livet går videre "no matter what". De FÅ gangene jeg er litt under pari, (og det er for å være helt ærlig ikke så mange!) hadde jeg virkelig håpet at han også kunne vært der for meg. Slik at jeg kunne fått lov å være liten, fått litt omsorg utover det vanlige. Jeg blir bare så forferdelig sliten av å være sterk, hele tiden... Skulle ønske noen kunne svøpt meg inn i et eller annet og sagt at "Slapp av du, dette går bra. Dette ordner jeg." Men det er sjelden noen som har sagt det... Det er på en måte opplest og vedtatt at "Bambi er sterk! Hun klarer seg, hun!!" Jada, hun gjør det. Men det koster. Av og til koster det så mye at hun faktisk lurer på om det er verdt det... :cry:
Gjest Gjesta Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 Har gubben temperament?... Synes det virker som om han oppførte seg som ett lite barn, som du må "trøste" hver gang han har en dårlig dag... En slik type hadde ikke jeg gadda hvertfall.. Tror jeg ville tatt meg en prat, og forklart ham hvordan du opplever situasjonen. Clea
nessi Skrevet 15. juli 2004 #11 Skrevet 15. juli 2004 Var dere enige om å få hund?? Isåfall må han jo bare finne seg i at har man valp, så må man ta følgende. Jeg hadde latt han ligge og furte. Håper dere finner ut av det.
Gjest *Fiona* Skrevet 15. juli 2004 #12 Skrevet 15. juli 2004 Jøss for en drittunge! Han kan jaggu ligge der og furte. Kos deg du, stell for deg selv og la ham furte seg ferdig. Å reagere slik på en sånn ting får meg virkelig til å lure på hva slags fyr han er... :trøste:
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #13 Skrevet 15. juli 2004 Kanskje han har blitt litt borskjemt av puslingen, rett og slett?
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Kanskje han har blitt litt borskjemt av puslingen' date= rett og slett? .. det slo meg også.. Han er vant til at det alltid tas hensyn til ham.. og at det da skal snus på hodet .. veldig vanskelig..
Bambi Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #15 Skrevet 15. juli 2004 Kanskje han har blitt litt borskjemt av puslingen' date= rett og slett? Hm... jeg har vel vært inne på tanken selv også... Men jeg er nå slik som person, jeg da, at jeg vil så gjerne at de jeg er glad i skal ha det bra. Klarer ikke forandre meg på det punktet der. Kanskje jeg skulle meldt meg på et lite bøllekurs?
Gjest *Fiona* Skrevet 15. juli 2004 #16 Skrevet 15. juli 2004 Eller bare funne tdeg en som fortjener deg og yter det samme tilbake... Å sette en standard for seg sel ver ikke noe kvinner gjør for ofte, i hvert fall ikke etter KG å dømme...
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #17 Skrevet 15. juli 2004 Kanskje jeg skulle meldt meg på et lite bøllekurs? Da blir jeg med, i såfall!
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2004 #18 Skrevet 15. juli 2004 Å sette en standard for seg sel ver ikke noe kvinner gjør for ofte, i hvert fall ikke etter KG å dømme... Hvorfor mener du det?
LilleBille Skrevet 15. juli 2004 #19 Skrevet 15. juli 2004 Da blir jeg med, i såfall! jeg vil også på bøllekurs
Gjest *Fiona* Skrevet 15. juli 2004 #20 Skrevet 15. juli 2004 Fordi kvinner ser ut til å like selvpining, tåle det meste i et forhold, torturere seg selv med skyldfølelse og når typen er en dritt så er refrenget "hva har JEG gjort galt"... Blir ikke likestilling før kvinner fokuserer mer på sak og mindre på person :-) Vi skal tåle alt, og når jeg sier sette en standard for seg selv mener jeg at det er lov å ønske seg noe, og prøve å oppnå det. Tørre å kreve litt, og få noe igjen for det du gir. Hvem tror du takker deg for å være en martyr? Tror du de leverer ut medaljer ved Perleporten eller noe? Du har ETT liv. Du må passe på deg selv, ta ansvar for deg selv, for det kan ingen andre gjøre. Kvinner er generelt altfor defensive - og det synes jo i forholdene de (vi) velger å ha. Been there, done that - og lært av det. Bare å se rundt seg, hvem som klarer seg og hvem som ikke gjør det. Hvem har de gode forholdene? Gjensidig respekt er et must.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå