Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I det siste (ganske lenge faktisk, de siste 3 månedene) merket jeg at jeg begynte å miste mye hår. Mistet så mye at jeg dro til legen for å få tatt blodprøver mtp stoffskifte og et par andre ting jeg ikke kommer på. Fikk tilbakemelding om at alt var perfekt. Flott det, tenkte jeg, men hva skal jeg gjøre nå? Denne uken merket jeg virkelig at jeg hadde mistet hår. Skulle sette håret opp og vanligvis får jeg nesten ikke tommelen og pekefingeren rundt alt håret, men nå er hestehalen veldig mye tynnere. Dårlig forklaring, men håper noen forstår hva jeg mener. Begynner serriøst å bli redd for å bli skallet og om det forsetter slik så blir jeg det...

Har endret kostholdet mitt og spiser mer fisk og ellers sunnere enn jeg gjorde før, men ser ingen forskjell. Var jo hos legen og alt var bra der, så det jeg håper på er om noen kanskje har opplevd det samme eller eventuelt har generelle tips til et sunnere hår? Hva har skjedd? Tenkte kanskje at dette var en av disse røyteperiodene de fleste har men det har ikke gitt seg og det blir ikke bedre. Har hatt slike perioder før der jeg har mistet mer hår enn vanlig, men det har gitt seg og håret har i alle fall ikke blitt tynnere slik som nå :( Har også fått mer uren hud, noe jeg ikke hadde før... (drakk mye alkohol i helgen da, kan jo være det) Om det har noe å si tar jeg også noe som heter Vitapil som jeg kjøpte i utlandet, har gått på det i en måned nå uten at det har hjulpet.

Beklager for et langt uoversiktelig innlegg, men mitt spørsmål er altså hva jeg kan gjøre? Har dere noen tips til kosttilskudd, oljer (leste litt om castoroil/lakserolje, noen som har prøvd dette?), shampoo, andre hårprodukter som kunne hjulpet? Kanskje det er noe med hodebunnen? Leste en plass at hodebunnsmassasje opp/ned kunne hjelpe? :klo: Er litt desperat så prøver det meste. På forhånd, takk kjære kgmedlemmer!

Anonymous poster hash: b295b...c3c

Anonymous poster hash: b295b...c3c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt med det samme en periode, mistet sikkert en tredjedel av håret på hodet i løpet av et par måneder. I den samme perioden sa fastlegen min at jeg måtte roe ned tempoet veldig, slik at jeg ikke ble utbrent. Hun mente at håravfallet mitt hadde sammenheng med massivt stress.

Etter en roligere periode ble alt mye bedre igjen.

Kanskje du også stresser for mye? :)

Anonymous poster hash: 7a4f9...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...