AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg blir så mentalt sliten av å være en del av det norske samfunnet. Jeg syntes det er så mye press på å virke vellykket og å gjøre alt riktig. Det virker som om vi skal gjøre ting slik at andre kan se hvor vellykkede vi er. Alt skal liksom være under kontroll og gjøres slik som alle andre. For to dager siden skulle min mann levere sønnen vår på 4 år i bgh. Gutten som heller ville være hjemme fordi pappa hadde fri- gråt selvfølgelig(helt bevisst så klart) og som den myke mannen jeg har så endte det med at alle kom hjem igjen. Og istedet for å tenke at jeg har en slik fantastisk snill mann, så må jeg forklare og unnskylde ovenfor de ansatte i bgh hvorfor. Vi måtte jo vite at ved å godta slik oppførsel kunne det bli problemer siden. Hva skjer liksom??? Er det ikke bare hyggelig at man noen ganger kan få slippe unna med ting? Skal livet alltid bære linjalrett Kommer man ikke veldig lang med barneoppdragelse hvis man viser følelser og kjærlighet? Og jeg leverte han Forøvrig idag uten problemer!! Det jeg mener da, er at idag skal alt gjøres så innmari korrekt at vi mister all form for innstinkter og medmenneskelighet. Anonymous poster hash: c01ef...0c8 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes du overdriver en smule. Barnehagen setter pris på at rutiner følges av hensyn til de andre ungene. Når Per 4 år utålmodig spør de ansatte når Ola 4 år kan komme for å leke, er det jo greit at de ansatte vet hva de skal svare. Det ville selvfølgelig vært noe annet dersom dere hadde tatt en telefon og sagt "Du, gutten min kommer ikke i dag", men at dere kommer såvidt innenfor og så snur i gangen er ikke noe særlig greit. Anonymous poster hash: bfe10...060 2
Prestekragen Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Joda, vet du hva. Har selv jobbet flere år i bhg, og det går helt fint om noen kommer for å levere for så å dra igjen. Vi er da mennesker, ikke følelsesløse maskiner. Selvsagt forstår vi at sånn er det noen ganger, null stress. Er ikke noe å forklare heller, bare si "han blir visst med hjem igjen i dag han. Hadet!" 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes du overdriver en smule. Barnehagen setter pris på at rutiner følges av hensyn til de andre ungene. Når Per 4 år utålmodig spør de ansatte når Ola 4 år kan komme for å leke, er det jo greit at de ansatte vet hva de skal svare. Det ville selvfølgelig vært noe annet dersom dere hadde tatt en telefon og sagt "Du, gutten min kommer ikke i dag", men at dere kommer såvidt innenfor og så snur i gangen er ikke noe særlig greit.Anonymous poster hash: bfe10...060 Nei- der ser du hvordan det er blitt. Og fortell meg hvorfor ikke det er greit igjen?? Gutten er 4 år og ville heller være hjemme med foreldrene sine. Syntes forresten flere av dere foreldre burde være litt mer sammen med barna deres fremfor å putte de i en institusjon fra de er bitte små..... Men det er en helt annen historie. Saken er at nå skal regler følges fra punkt til prikke- UansettAnonymous poster hash: c01ef...0c8 2
yxnyx Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Barnehagen var jo vitne til ekstremt dårlig barneoppdragelse, i form av foreldre som gir barnet mer makt enn hva det har godt av. Skjønner godt om de sa i fra. Skal dere ha fri, så har jeg aldri opplevd at det er problematisk å gi beskjed om dette på forhånd i barnehagen. Men bare vent til barnet begynner på skolen, da er det IKKE greit lengre. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Joda, vet du hva. Har selv jobbet flere år i bhg, og det går helt fint om noen kommer for å levere for så å dra igjen. Vi er da mennesker, ikke følelsesløse maskiner. Selvsagt forstår vi at sånn er det noen ganger, null stress. Er ikke noe å forklare heller, bare si "han blir visst med hjem igjen i dag han. Hadet!" Hei- flere av deg i bgh vær så snill.... Tusen takk Jeg skjønner også at man ikke alltid kan grine seg til å bli hjemme, men nå hadde pappa endelig fri så da ønsket han det!!Anonymous poster hash: c01ef...0c8
Kjerringa Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit at han fikk komme hjem. Det er barnehage, ikke skole. Ville helt klart vært mer konsekvent hvis dette var i skolesammenheng. Barn må få være barn, og det var sikkert litt av en luksus for han å faktisk få bli med far hjem. Når det skjer så sjeldent som jeg har inntrykk av. Jeg synes derimot det er morsomt at samfunnet er slik, fordi det er morsomt å se hvordan folk reagerer når man velger å gjøre ting annerledes. Ikke følge malen, og høre på hva alle bdrevitere mener om alt. Ingen big deal dette, og ingenting du trenger henge deg spesielt opp i. Samfunnet er slik, og ikke bare i Norge. Man velger selv om man vil være en sau i flokken, eller gå egne veier. På godt og vondt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Barnehagen var jo vitne til ekstremt dårlig barneoppdragelse, i form av foreldre som gir barnet mer makt enn hva det har godt av. Skjønner godt om de sa i fra. Skal dere ha fri, så har jeg aldri opplevd at det er problematisk å gi beskjed om dette på forhånd i barnehagen. Men bare vent til barnet begynner på skolen, da er det IKKE greit lengre. Haha- igjen altså.... Så det er ekstremt dårlig barneoppdragelse og få vondt av sønnen sin som vil være hjemme ja... Ok- da burde de melde oss til barnevernet altså... Anonymous poster hash: c01ef...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit at han fikk komme hjem. Det er barnehage, ikke skole. Ville helt klart vært mer konsekvent hvis dette var i skolesammenheng. Barn må få være barn, og det var sikkert litt av en luksus for han å faktisk få bli med far hjem. Når det skjer så sjeldent som jeg har inntrykk av. Jeg synes derimot det er morsomt at samfunnet er slik, fordi det er morsomt å se hvordan folk reagerer når man velger å gjøre ting annerledes. Ikke følge malen, og høre på hva alle bdrevitere mener om alt. Ingen big deal dette, og ingenting du trenger henge deg spesielt opp i. Samfunnet er slik, og ikke bare i Norge. Man velger selv om man vil være en sau i flokken, eller gå egne veier. På godt og vondt. Jeg er så enig- men det er noen ganger vanskelig å bryte mønsteret i frykt for å bli skuet på. Og jeg er kanskje ikke så flink til å blåse i andre. Men noen ganger blir jeg bare helt matt av dette galimatias stedet jeg lever i.Anonymous poster hash: c01ef...0c8
yxnyx Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Haha- igjen altså.... Så det er ekstremt dårlig barneoppdragelse og få vondt av sønnen sin som vil være hjemme ja... Ok- da burde de melde oss til barnevernet altså...Anonymous poster hash: c01ef...0c8 Det er ekstremt dårlig barneoppdragelse å være så lite konsekvent, ja. Mener du virkelig at gutten har godt av å få bestemme om han skal i barnehagen en dag eller ikke? Få ombestemme seg fritt? Da tror jeg du bør lese noen bøker. Har dere hele tiden sagt at han skal få være hjemme denne dagen, så er det selvfølgelig ikke noe galt i det. Men har dere sagt at han skal i barnehagen, da må dere stå fast på det. "Jeg skjønner at du gjerne ville vært hjemme med meg i dag, men nå har barnehagen planlagt at du skal gå ved siden av Petter på tur." Det er ikke noe galt i å få vondt av gutten, det som ER galt er å la følelsene løpe av med seg og ta valg (i dette tilfellet dra hjem igjen) som på sikt er dårlige for gutten. 2
yxnyx Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 ... og hvis dere vil la han velge en gang i blant, er det dere som må tilby valget. "Vil du bli hjemme med pappa i morgen, eller vil du dra i barnehagen og bli med på juleverkstedet?" 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Ro deg ned en smule, du lager storm i et vannglass. Overskriften din, det at du skriver en utførlig klage over at du blir mentalt sliten, bruker uttrykk som galematiassted og sarkastisk blander inn barnevern, bruker uttrykk som at man mister instinkter og medmenneskelighet - saken du beskriver er ikke i nærheten av å fortjene slike kraftuttrykk. Etter den tordentalen du innledet med hadde jeg ventet noe hakket mer alvorlig enn dette. Neste gang dere vil ha ungen hjemme, så ring og si fra. Anonymous poster hash: bfe10...060 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hadde ALDRI tatt med meg barnet hjem igjen! Hva med neste gang dere står i garderoben og barnet vil være med hjem igjen og det ikke passer da? Hadde heller levert ham og hentet ham etter et par timer igjen.Anonymous poster hash: d88ee...433 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Mine barn har ingen problemer med å forstå at alle situasjoner er ulike og at man kan ta valg utifrå det. Nå visste gutten at pappa skulle være hjemme med små søstren sine og da fikk han lov til å bli med hjem. Skulle pappa på jobb eller orden noe annet hadde det ikke funket med grin. Det samme som at barna får lov til å hoppe i sofaen hjemme men borte er det ikke lov. Man får spise mens man ser tv hjemme men er man på besøk sitter vi pent ved bordet... Det er lov å kaste Stein bortover veien, men er det andre barn eller mennesker der er det ikke lov... The list goes on and on...Man må ikke alltid være så innmari konsekvent skjønner du..... Syntes det er mye viktigere at barn lærer å lese situasjoner og ta valg utifrå det.... Og alltid ha samme regel uansett er for LATE foreldre som ikke gidder å nyansere.... Anonymous poster hash: c01ef...0c8 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #15 Skrevet 9. oktober 2014 Ro deg ned en smule, du lager storm i et vannglass. Overskriften din, det at du skriver en utførlig klage over at du blir mentalt sliten, bruker uttrykk som galematiassted og sarkastisk blander inn barnevern, bruker uttrykk som at man mister instinkter og medmenneskelighet - saken du beskriver er ikke i nærheten av å fortjene slike kraftuttrykk. Etter den tordentalen du innledet med hadde jeg ventet noe hakket mer alvorlig enn dette. Neste gang dere vil ha ungen hjemme, så ring og si fra.Anonymous poster hash: bfe10...060 Nå var dette bare dråpen som fikk begeret til å renne over altså.... Syntes generelt at samfunnet har blitt slitsomt..... Ingen tid til kos, bare om å gjøre å få lagt ut spennende bilder av nytt interiør, fantastiske reiser eller flotte antrekk på sosiale medier... Alt skal skinne........ Åh så lykkelige vi er....Anonymous poster hash: c01ef...0c8 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 At barnet hadde fått velge om det ville i barnehage, før de dro. Hadde vært helt greit. Men å lære barnet at det kan mase seg til å være hjemme da det først er i barnehagen, er det som blir feil. Er jo ingen som synes det er feil at gutten fikk en dag hjemme med far. Anonymous poster hash: 4beb0...efe 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #17 Skrevet 9. oktober 2014 At barnet hadde fått velge om det ville i barnehage, før de dro. Hadde vært helt greit. Men å lære barnet at det kan mase seg til å være hjemme da det først er i barnehagen, er det som blir feil. Er jo ingen som synes det er feil at gutten fikk en dag hjemme med far.Anonymous poster hash: 4beb0...efe Nå har jeg vel klart og tydelig sagt at dette ikke skjer når jeg levere eller andre ganger så jeg vil si at det var et engangstilfelle.... Hadde dette skjedd flere ganger i uken skjønner jeg at personalet hadde reagert.... Anonymous poster hash: c01ef...0c8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Litt vanskelig for de ansatte i barnehagen å vite hvordan du/mannen din tenker, da.. De kan jo se på dere som "svake" når dere gir etter for sønnens gråt på første forsøk, og de visste sikkert heller ikke at mannen din hadde fri den dagen. Når datteren min har begynt å gråte fordi jeg går, har de ansatte kommet til unnsetning med en gang, fordi ellers hadde jeg jo sikkert endt opp med å gi etter noen ganger jeg og. Men med små barn er det jo ofte vanskelig å forstå at "selv om du får viljen din denne gangen, betyr det ikke at du skal få det hver gang." Anonymous poster hash: ae427...e11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #19 Skrevet 9. oktober 2014 Nå var dette bare dråpen som fikk begeret til å renne over altså.... Syntes generelt at samfunnet har blitt slitsomt..... Ingen tid til kos, bare om å gjøre å få lagt ut spennende bilder av nytt interiør, fantastiske reiser eller flotte antrekk på sosiale medier... Alt skal skinne........ Åh så lykkelige vi er....Anonymous poster hash: c01ef...0c8 Hvorfor plager du deg selv med å gå inn på slike nettsider da? Jeg personlig gidder ikke lese side på side med denslags selvskryt, og jeg føler ikke jeg går glipp av noe. De er bare en falsk fasade uansett. Anonymous poster hash: bfe10...060
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Hvorfor plager du deg selv med å gå inn på slike nettsider da? Jeg personlig gidder ikke lese side på side med denslags selvskryt, og jeg føler ikke jeg går glipp av noe. De er bare en falsk fasade uansett.Anonymous poster hash: bfe10...060 Jeg gjør heller ikke det! Jeg bare føler så innmari på forventingene som finnes og som jeg ikke alltid klarer å skille meg fra. Det med bgh var bare toppen av kaka, hvorfor i all verden skal vi foreldre unnskylde oss fordi vi snudde i døra. Ja vel så er vi vel svake noen ganger da, hva så liksom.. Vi har til gjengeld en familie full av nærhet og kjærlighet uten krangling eller negativ energi, men det er det ingen som vektlegger. Som jeg prøver å få frem, så syntes jeg det blir så mye fokus på at alt skal gjøres så "riktig"..... At man for all del ALDRI skal vike fra sine prinsipper som foreldre... For da kan man jo få helt vanvittige barn....Anonymous poster hash: c01ef...0c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå