AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har lyst til å prøve ut denne appen, men er ikke helt sikker på hvordan den fungerer. Jeg har skjønt at man bruker sin Facebook-profil, men er det noen måte å blokkere vennelisten sin slik at ingen av mine venner kan finne meg på Tinder? Jeg vil jo møte NYE mennesker, og ikke gamle ekser og venninner som jeg har på min venneliste. Eller lillesøstra til en kompis Kan man skru tilgjengeligheten av og på, eller er man alltid logget inn når man f.eks. er ute på byen? Takk på forhånd! Gutt 25 Anonymous poster hash: 1671d...8d1
Prestekragen Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Men du "liker" jo de du vil, så kommer det opp folk du kjenner, så trykker du bare videre. Er veldig mange som er på tinder, så sjansen for at du ser noen du kjenner der, er stor. Og du kan logge inn og ut som du vil.
majalill Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har møtt hele skolen min på Tinder, for å si det sånn. Men ja, som hun over sier, så kan du velge at folk ikke finner deg i en periode. Blir vel som å logge inn og ut. Du kan bestemme hvor gammel de du får opp skal være, så om du f.eks. vil ha bort alle som har gått i klassen din kan du jo bestemme at alle de får opp må være et år yngre/eldre enn deg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Men du "liker" jo de du vil, så kommer det opp folk du kjenner, så trykker du bare videre. Er veldig mange som er på tinder, så sjansen for at du ser noen du kjenner der, er stor. Og du kan logge inn og ut som du vil. OK Men er det slik at dersom jeg "ignorerer" en person jeg kjenner, vil det personen senere kunne se meg? Eller forsvinner jeg helt da? Anonymous poster hash: 1671d...8d1
Prestekragen Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 OK Men er det slik at dersom jeg "ignorerer" en person jeg kjenner, vil det personen senere kunne se meg? Eller forsvinner jeg helt da?Anonymous poster hash: 1671d...8d1 Har aldri møtt folk flere ganger der, når jeg har ikke-likt de, så tror man bare "forsvinner"
Noope Skrevet 10. oktober 2014 #6 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Ja, alle jenter med Tinder vil kunne se at du er på Tinder. Du kan ikke gjøre deg usynlig for visse folk på Tinder, nei. Man ser deg der selv etter at du er logget av. Men du kan derimot selv velge hvem du skal snakke med. Endret 10. oktober 2014 av Noope
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Man ser deg der selv etter at du er logget av. Så da er man teknisk sett fortsatt logget på? Jeg trodde man kun så mennesker innenfor en gitt radius man selv velger. Så dersom jeg f.eks. er ute på byen og har logget av, kan bekjente da se at jeg er i nærheten av dem dersom jeg er innenfor raduisen de har stilt inn? De er jo i så fall et klart brudd på personvernloven... TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1
Prestekragen Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 Så da er man teknisk sett fortsatt logget på? Jeg trodde man kun så mennesker innenfor en gitt radius man selv velger. Så dersom jeg f.eks. er ute på byen og har logget av, kan bekjente da se at jeg er i nærheten av dem dersom jeg er innenfor raduisen de har stilt inn? De er jo i så fall et klart brudd på personvernloven... TSAnonymous poster hash: 1671d...8d1 Tror radiusen bare oppdaterer seg om du er logget på. Logger du av, og folk ser på profilen din, så vil den stå på der du var logget på sist
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Tror radiusen bare oppdaterer seg om du er logget på. Logger du av, og folk ser på profilen din, så vil den stå på der du var logget på sist OK, takk for svar TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1 1
Noope Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Den radiusen fungerer ganske dårlig. Min funker aldri, får alltid folk som er f.eks. 4 km unna selv om jeg har satt opp max 2 km. Så hvis byturen din er under 5 kilometer unna der du kjenner folk så er du ikke trygg. Tinder er ikke egnet til sjekking på byturer, du kommer sannsynligvis til å få opp masse folk som ligger hjemme og sover 4 km unna uansett. Det er ikke noe personvernlov i en dating-app. Egentlig virker du litt paranoid for at noen skal oppdage deg. Hvis du er det, så anbefaler jeg bare å ikke bruke den. Folk du kjenner kommer garantert til å finne deg der. Men hvis du faktisk er singel er jo ikke det noe problem? Endret 10. oktober 2014 av Noope
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Den radiusen fungerer ganske dårlig. Min funker aldri, får alltid folk som er f.eks. 4 km unna selv om jeg har satt opp max 2 km. Så hvis byturen din er under 5 kilometer unna der du kjenner folk så er du ikke trygg. Tinder er ikke egnet til sjekking på byturer, du kommer sannsynligvis til å få opp masse folk som ligger hjemme og sover 4 km unna uansett. Det er ikke noe personvernlov i en dating-app.Egentlig virker du litt paranoid for at noen skal oppdage deg. Hvis du er det, så anbefaler jeg bare å ikke bruke den. Folk du kjenner kommer garantert til å finne deg der. Men hvis du faktisk er singel er jo ikke det noe problem? Har bare ikke lyst til å møte på kjente der, men det er kanskje bare slik det får være. Er ingen big deal uansett, jeg er bare nysjerrig på appen Synd at radiusen fungerer dårlig, for det var noe av det jeg syntes virket spennende med Tinder. At man plutselig kan få kontakt med en jente noen hundre meter unna hadde jo vært hyggelig. Jeg skal laste ned appen i morgen å gi den en sjanse. Men er det slik at så fort noen har trykket "Nei" på deg, så kommer du aldri opp hos dem igjen? For da er det kanskje lurt å ta en fint bilde av seg selv med en gang slik at førsteinntrykket bli så bra som mulig? Igjen takk for svar! TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #12 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg har lest litt nå om at man ikke bør ha for lang profiltekst i fare for å kjede det motsatte kjønn. Men har dere noen tips/eksempler på en bra og fengende profiltekst? TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #13 Skrevet 11. oktober 2014 Tinder, Grindr, hva er alt dette her egentlig? Bare tull. Anonymous poster hash: 08f40...bbf
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #14 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg har lest litt nå om at man ikke bør ha for lang profiltekst i fare for å kjede det motsatte kjønn. Men har dere noen tips/eksempler på en bra og fengende profiltekst? TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1 Om du ikke tror du klarer å skrive noe bra, så er det bedre å ikke ha noen profiltekst. Fokuset vil uansett først og fremst være på bildene dine. Anonymous poster hash: f9add...5fe
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Har bare ikke lyst til å møte på kjente der, men det er kanskje bare slik det får være. Er ingen big deal uansett, jeg er bare nysjerrig på appen Anonymous poster hash: 1671d...8d1 Dette må du bare glemme med en gang. Alle som kjenner deg som ser du er der, de er der selv og du ser at de er der. Ingenting å tenke på. Ikke noe å bry seg et sekund om. Anonymous poster hash: f9add...5fe
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #16 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg leste at man bør ha en "fengende" profiltekst, som heller ikke var for lang. Har noen noen gode tips her? Hva er "vanlig" å skrive om seg selv der? Anonymous poster hash: 1671d...8d1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #17 Skrevet 16. oktober 2014 TS her. Da har jeg endelig fått Tinder. Men kan man skjule venelisten fra Facebook i appen? Jeg trodde jeg skrudde det av, men nå ser det ut som det synes. Med mindre det kun er noe jeg selv ser? Anonymous poster hash: 1671d...8d1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Eller ser man kun felles venner? Jeg er ganske blank her, så trenger litt hjelp TS Anonymous poster hash: 1671d...8d1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #19 Skrevet 16. oktober 2014 Verden klarte seg fint uten tinder. Jeg får gråtende telefoner fra venninner annenhver uke over tinder og en gutt som har ... bla bla bla. Er det så vanskelig å møte mennesker på andre måter enn via en "app"?? Dette kan umulig være bra for noen??? Anonymous poster hash: cb533...2ad
-Missi- Skrevet 16. oktober 2014 #20 Skrevet 16. oktober 2014 Litt nyskjerig på den der appen jeg og siden "alle" har snakket om den lenge.. man snakker bare med dem på appen de får ikke mob nr ditt eller face, hele navnet etc? er vell lov å bare være der for tidsfordriv? hadde egentlig tenkt å holde meg unna sånt men er alt for nyskjerrig av natur ja jeg er litt steinalder når det kommer til apper osv, har først nå fått meg en telefon fra dette årtusenet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå