Gå til innhold

Cyste på eggstokkene, vanskelig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å bli gravid da?

¨Kan jeg bruke eggløsningstest og se om jeg har det ? Om jeg har cyste, viser det ingenting på testen da?

Anonymous poster hash: ee381...644
Skrevet

Vet du at du har cyste på en eller begge eggstokker? Eller er du bare ute med et generelt spørsmål?

Anonymous poster hash: a2a87...568

Skrevet

Ja, cyster på eggstokkene kan føre til problemer med å bli gravid siden det kan hindre eggløsningen. Om du har regelmessige menstruasjoner så har du mest sannsynlig eggløsning. En eggløsningstest sier ingenting om cyster på eggstokkene.

Anonymous poster hash: 6a537...9d4
Skrevet

Njæ. Kanskje? Men mamma fikk 3 unger til tross for nye cyster på eggstokkene hele tiden. (Endte med at hun opererte ut eggstokkene etter 3 unger)

Skrevet

Njæ. Kanskje? Men mamma fikk 3 unger til tross for nye cyster på eggstokkene hele tiden. (Endte med at hun opererte ut eggstokkene etter 3 unger)

Da høres det ut som om hun har hatt endometriosecyster.

1/3 av de med endometriose har problemer med å bli gravide uten hjelp.

Gjest Riskjeks
Skrevet

En og annen cyste er helt vanlig og skaper ikke problemer med fertiliteten. Det er bare hvis man har mange cyster, at det kan hindre eggløsning og dermed graviditet.

Det er ingen annen måte å oppdage cyster på enn ved ultralyd.

Skrevet

Vet du at du har cyste på en eller begge eggstokker? Eller er du bare ute med et generelt spørsmål?

Jeg tok en ultralyd for 2 år siden, etter spontanabort. Og da så han at jeg hadde det på ene. Men han sa det var vanlig rett før mensen. ( Fikk mensen rett etterpå)

Skrevet

Jeg tok en ultralyd for 2 år siden, etter spontanabort. Og da så han at jeg hadde det på ene. Men han sa det var vanlig rett før mensen. ( Fikk mensen rett etterpå)

Mye kan skje på 2 år. Men en og annen liten cyste påvirker ikke hormonene.

Men har du regelmessige sykluser?

Skrevet

Da høres det ut som om hun har hatt endometriosecyster.

1/3 av de med endometriose har problemer med å bli gravide uten hjelp.Anonymous poster hash: a2a87...568

Nix, hun har ikke endometriose.

Skrevet

Mye kan skje på 2 år. Men en og annen liten cyste påvirker ikke hormonene.

Men har du regelmessige sykluser?

Vet ikke, nesten nettopp sluttet på p-piller. Men pleier å være regelmessig. Eller..hva er normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...