Gå til innhold

Noen som har oppskrift på sunn sorbetis? Skal kjøpe meg en sorbetmaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så enkelt som å fryse ned den frukten man ønsker å lage sorbetis av og kjøre gjennom maskinen? Man trenger ikke tilsette sukker og slikt?

Tenkte kanskje det ble lettere å få i seg nok frukt med en slik maskin i hus ;)

Anonymous poster hash: 54d64...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorbet uten sukker tror jeg ærlig talt ikke blir så bra.. Sukkeret har mye å si for konsistensen (og smaken!). I en slik sorbetmaskin (eller ismaskin som er jeg går utifra at du referer til) lager man først en røre (moste bær, sukker ++) som man lar stå i kjøleskapet og så heller den i ismaskinen og lar den gå 20-40min. Hvis målet er å få i seg mer fruk og bær ville jeg heller sastset på å lage smoothies i en blender...

Skrevet

Enig med den over. Jeg tror ren, most frukt blir ishard, og at når du tiner den får du ikke rukket å spise før det har blitt mer grøtete enn sorbet.

En typisk sorbet består av frukt, fruktjuice, sukkervann og stive eggehviter.

Du må nok minst ha i de hviskede eggehvitene for å komme i nærheten av en greit konsistens.

Anonymous poster hash: 9a382...f99
Skrevet

Du behøver ikje kjlpe en iskremmaskin. Frys frukt i biter, kjør den i foodprocessor.

Anonymous poster hash: a6d1c...c44

• Liker 1
Skrevet

Skjær opp frukten og frys, la det tine litt eller tilsett noen dråper varmt vann og kjør i foodprocessor. Det er veldig godt med mango og banan, eller banan og jordbær. :)

Skrevet

Bruk fryst frukt og bær i en foodprosessor eller smoothiemaskin. Tilsett evt eggehvite for at det skal henge bedre sammen. Trenger ikke sukker, frukt og bær er søtt nok. Server med en gang :)

Anonymous poster hash: 7a05f...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...