Gå til innhold

Minus på lønnskonto. Betalingspåminnelse + gebyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Skal kontake banken så fort de åpner, men vil bare høre om jeg tenker riktig her med dere.

For ca en uke siden var vi på harrytur i Sverige. Når vi kommer hjem har vi fått minus på kontoen, bare ett par hundre kroner. Det står fortsatt minus på kontoen da lønning kommer snart. Så da vil jo beløpet bli trukket.

Men i dag fikk vi regning fra Kredinor om betalingspåminnelse med ett gebyr på 64 kroner.
Overtrekket skjedde den 30/09. Så står det "Renter er beregnet pr. 02/10/14 og renter frem til betalingsdato kan bli avkrevd etter betaling. Kontakt oss for oppdatert saldo for å unngå restkrav."

Føler meg litt dum nå, men kan de virkelig gjøre det?

Har hatt minus på kontoen tidligere en gang for lenge siden, og da ble beløpet trukket fra det jeg fikk inn på kontoen neste gang jeg fikk penger/lønning.

Når vi får penger på kontoen, vil jo beløpet bli betalt. Blir det ikke feil om vi betaler regningen i tillegg da? Aldri opplevd det her før..

Anonymous poster hash: 34672...b63
Skrevet (endret)

Du skylder banken penger og banken bruker Kredinor for å få inn det du skylder. Ser ikke noe prinsipielt feil med det, selv om jeg trodde det vanlige var at banken krever deg for renter.

Jeg regner med at du har sjekka at kravet fra Kredinor faktisk er fra banken og ikke gjelder noe annet?

Hvis saldoen i banken fremdeles står i minus ville jeg nok sjekka med bank/Kredinor før jeg betalte regningen, Sånn at du ikke betaler dobbelt. Du må i alle fall betale gebyret pluss renter.

Endret av petterm
Skrevet

Hmm, de gangene jeg har havnet i minus så har renter/gebyrer bare blitt trukket fra kontoen så jeg har havnet litt mer i minus i tillegg til at jeg har fått sms fra banken om å fylle på kontoen så fort som mulig:)

Anonymous poster hash: 58777...4fe

Skrevet

Bare betal, folk blir stort sett glade for penger uansett.

Anonymous poster hash: b76e0...f56
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...