AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg har hatt mye vondt i ryggen og ubehag, er student så sitter mye stille. Besetemte meg for å ta opp yoga aktivt igjen. Etter 2 uker med yogarutine hjemme på stuegulvet ca. annen hver dag, så opplever jeg nå at ryggen føles stivere (støl?) og har litt vondt i hodet (stråling fra nakke/rygg og opp). Er dette riktig? Kan det være fordi øvelsene begynner å "løse" ting opp (man kan jo få vondt i hodet etter f.eks. massasje osv fordi ting løsner). Er ganske sikker på at jeg gjør øvelsene riktig. Har et helfigursspeil vedsidenav og er nøye med å ikke presse meg eller gjøre noe som føles vondt eller feil. Anonymous poster hash: 1b48f...413
Vill Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Kan høres ut som du har stramme nakkemuskler? Eg får vondt i hodet viss eg blir stiv i dei musklane. Ville fortsatt med yoga og forsiktig tøying av nakke og rygg. Kanskje gå på nokre yogatimer med veileder? Så er det nokon som passer på at du gjør ting rett
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Det beste for nakke/ skuldre når man sitter mye stille er å komme seg ut å gå tur, gjerne en time hver dag uten noe på rygg eller skuldre. Yoga er statisk, ville tatt det etter gåturen heller når du har løsnet muskulaturen.Anonymous poster hash: 2204d...9f3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #4 Skrevet 12. oktober 2014 Ja det kan være yogaen som fører til hodepine. Du setter igang prosesser i kroppen, åpner opp og det kan føre til kvalme, hodepine mm. Det er et tegn på at kroppen jobber- og ikke farlig..,,Anonymous poster hash: 4e3e7...228
Elanore Skrevet 12. oktober 2014 #5 Skrevet 12. oktober 2014 Ja det kan være yogaen som fører til hodepine. Du setter igang prosesser i kroppen, åpner opp og det kan føre til kvalme, hodepine mm. Det er et tegn på at kroppen jobber- og ikke farlig..,,Anonymous poster hash: 4e3e7...228 Nja... Kan også hende at du har feilbelastet noe? Gjør man øvelsene feil, særlig med tanke på hvor man ser hen, kan man ende opp med å få smerter i ettertid. Ville vært særlig pirkete med det fremover så du er sikker på at du ikke gjør øvelsene feil.
Gjest Runforit Skrevet 13. oktober 2014 #6 Skrevet 13. oktober 2014 Da jeg startet å trene yoga så var instruktørene veldig nøye med å føle med på bevegelsene mine. Det er utrolig lett å gjøre øvelser feil slik at du gjør mer skade enn nytte. Mange tenker at yoga bare er nå en kan kjøre på med fordi det ser så lett ut, lenket handler om mye mer enn meditasjon og avspenning. Pusteteknikken tar faktisk lang tid å lære. Vinklingen på hode, nakke, skuldre, halebein, mage, bein; Og det et bare når en står rett opp og ned. Så kommer alle stillinger, vridninger etc. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #7 Skrevet 13. oktober 2014 Husk å drikke nok vann etter en yogaøkt. Anonymous poster hash: 1487a...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå