AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #1 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er selv veldig glad i lasagne og liker å lage det fordi det er lettvint. Den mer tradisjonelle varianten jeg lager er med kjøttdeig, tomatsaus, hvitsaus og ost. Blant krydderene jeg bruker er hvitløk, salt og pepper. Dette er unektelig veldig godt med en baguette ved siden av. Hvordan lager dere lasagne og hva har dere i? Anonymous poster hash: 94554...abf
Vill Skrevet 9. oktober 2014 #2 Skrevet 9. oktober 2014 Eg har melkeallergi, så min er melkefri, men er jo samme konseptet. Tomatsaus: kjøttdeig, hakka tomater, tomatpuré, raspet eller hakka gulrot, løk, kvitløk, oregano, basilikum, paprikapulver, salt, pepper, sukker, pizzakrydder. Kvit saus: Smør og mjøl til mjøljamning, vatn, buljong, havrefløte Topping: Smuldrer salt chips over. Her bruker sjølvsagt du ost Tilbehør: Salat, kvitløksbaguetter NAM!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Dam dam dam---- http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=876613 Anonymous poster hash: 35847...935
venus_ Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Kjøttsaus: Rødvin, kraft, litt balsamico, karbonadedeig, løk, hvitløk, gulrot, hakket tomat, tomatpuré, sukker, salt, pepper og div andre krydder. Bechamelsaus med litt ost i, gjerne parmesan. Pastaplater (helst ferske) og ost på toppen.
Minya Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er lat når det gjelder lasagna, så jeg bruker den krydderblandingen som følger med i Toro eller Knorr-pakka, bruker litt ekstra oregano i sausen. 1
Gjest boblebrus Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Spiser moderat lavkarbo og lager en versjon uten pastaplater. Bruker heller squash i skiver, funker som bare det Kjøttsausen varierer litt fra gang til gang, her er den jeg laget i dag: Kjøttsaus: karbonadedeig, hakkede tomater, tomatpuré, løk, gulrot, røde bønner og røde linser, og diverse krydder som pepper, oregano, paprikapulver osv. Bruker Cottage cheese som "hvit saus". Godt og lettvint Ost på toppen, salat som tilbehør
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg følger fremgangsmåten bak på Toto-pakken. Anonymous poster hash: 5dcb9...ed6 1
Gjest Kritt Skrevet 9. oktober 2014 #8 Skrevet 9. oktober 2014 Ingen over - ingen ved siden: http://www.yummylocal.com/recipes/gordon-ramsay-classic-lasagne-al-forno/
pippip Skrevet 9. oktober 2014 #9 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg elsker oppskriften på trines matblogg! 1
Mermaid Blues Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Kjøttsaus: Blanker løk i olje og har i en kjele sammen med hermetisk tomat (hakket), en dæsj tomatpuré, en skvett rødvin, en liten skvett kalvefond, salt og pepper, basilikum og estragon. Finhakker stangselleri og river gulrot og gir grønnsakene en kjapp fres i panna før de går i sausen. Bruner kjøttdeig og har i. Lar tomatsausen småkoke i minst to timer. Smaker til underveis med salt, pepper og urter. Bechamèl: Smelter en god klatt smør i en kjele og rører inn en dæsj mel. Sper gradvis med melk til jeg har ønsket mengde og konsistens. Smaker til med muskat og litt salt. Når jeg monterer lasagnen starter jeg alltid med å smøre formen med hvit saus først, under det første laget med pastaplater, det gjør den mye lettere å rengjøre etterpå Ellers er det lagvis pasta, kjøttsaus, hvit saus til jeg ikke får plass til mer, og deretter strør jeg over revet ost (blanding av mozarella og jarlsberg pleier å være stas), og litt parmesan på toppen. Drysser over litt estragon til slutt før jeg setter lasagnen i ovnen på 220 grader til den ser ferdig ut.
venus_ Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Dere som langkoker tomatsausen, koker dere under lokk? Har problemer med at det spruter tomat utover alt, selv om den bare småkoker!
_Aries Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Vanlig kjøttsaus med løk, hvitløk. hakket tomat, tomatpuré, salt, basilikum og litt pepper. I hvitsausen bruker jeg smør, mel, melk, salt, muskatnøtt og litt karri. Og ost både i sausen og på toppen av forma såklart. Som tilbehør har jeg baguetter eller nystekt foccacia . Og salat. Og gjerne et glass vin Endret 9. oktober 2014 av _Aries
FantasDick Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Tomatsaus av kjøttdeig/karbonadedeig, løk, hvitløk, gulrøtter, tomatpuré, hermetiske tomater, diverse krydder, buljong/kraft/fond. Béchamel av smør, mel, melk, parmesan, salt og pepper. Lager pastaplater selv. Vanlig egg/mel-deig. Forskjellige oster som topping, f.eks jarlsberg, norvegia, cheddar, mozarella, parmesan, edamer osv. Ikke alle på en gang, men varierer.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 tomatsaus: løk, hvitløk, litt chilli, gulrot, hermetiske tomater, (tomater fra kjøleskapet som begynner å bli litt myke, moser jeg med stavmikser og hiver oppi) rødvin eller rødvinseddik, sukker, salt, pepper, oregano, basilikum hvit saus: smør, mel, litt muskattnøtt, salt, pepper, og masse revet cheddar ost Anonymous poster hash: 2e517...492
Mermaid Blues Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Dere som langkoker tomatsausen, koker dere under lokk? Har problemer med at det spruter tomat utover alt, selv om den bare småkoker! Jeg pleier ikke å bruke lokk, bruker en kjele som er litt høyere enn nødvendig, slik at den ikke blir full, og etterpå er det jif og klut på det lille som kommer seg ut likevel (som jeg uansett trenger fordi jeg har en tendens til å steke ting i olje og det havner overalt)
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg brukte lang tid på å koke tomatsausen, spesielt hvis du er tom for tomatpure. Et tips er å ikke bruke så mange tomater og heller fylle på litt mer ost. Anonymous poster hash: 94554...abf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #17 Skrevet 16. oktober 2014 Tusen takk for flotte oppskrifter forresten, dere. Kjempefornøyd med resultatet av hjemmelagde tomatsaus med rødvin. Nammenam! Virkelig. Anonymous poster hash: 94554...abf
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Er det ingen som bruker worcestershire-saus i kjøttsausen? En spiseskje, og sausen smaker så mye bedre. Anonymous poster hash: 93be8...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå