Gå til innhold

"plan" for å bli kjent på to forelesningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist forelesning så jeg ei søt jente der jeg egentlig ikke har sett før. Til tross for at det er et relativt lite emne. Jeg er en sjenert gutt og prater sjeldent(les: aldri) med fremmede jenter helt uten videre. Men hun var veldig søt og en forelesning virker ikke som et helt hårreisende sted å tilfeldig prate til sidemannen. Tingen er bare at det kun er to forelesninger igjen i det emnet og jeg lurte litt på hvordan jeg kunne gå fram for å bli kjent med henne. Man har jo ikke stort sett mer enn 20 min hvor man faktisk har mulighet for å prate hver forelesning. Så hvis vi skulle få en fin tone hvordan kan man fortsette å prate utenfor forelesningene? Pensum er latterlig enkelt egentlig og det er hjemmeeksamen, så det er ikke noen pugging som må til liksom.

Anonymous poster hash: 7ada1...047
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må ikke ha noe med forelesningen å gjøre, hva med å be henne med på en kopp kaffe eller lignende? Si at du ønsker å bli bedre kjent med henne :)

Anonymous poster hash: dc84c...bfd
Gjest HowardRoark
Skrevet (endret)

Jeg er var en sjenert gutt og pratet sjeldent(les: aldri) med fremmede jenter helt uten videre, men nå er jeg mannen som snakker med kvinner.

Måtte rette litt på deg først. :)

Dette minner meg om første gang jeg inviterte ut en fremmed kvinne på dagtid i nyere tid. Jeg har dessverre blitt litt mer integrert i årets klasse og er derfor ikke like fri som jeg var, men i forrige semester var jeg mer fri og hadde da for vane å alltid sette meg ved siden av en jente om det falt seg naturlig.

"Er det ledig her?"

Gi et smil og god øyekontakt. Gjerne et lurt smil. Sett deg så ned ved siden av henne, men ha et sete eller to i mellom dere. Ikke for mye for tidlig.

Når det er pause kan du bare sette deg et hakk nærmere og spørre et helt uskyldig spørsmål. For eksempel:

"Skjønner du noe av dette?"

"Føler du at det er et greit fag? Henger du med?"

"Hvilke andre fag tar du?"

Nå har dere en perfekt mulighet til å diskutere litt fag frem og tilbake. Så kan du eventuelt spørre om hun går i samme klasse som deg eller hva hun studerer, om hun føler hun har valgt rett studium, hvorfor hun valgte det, osv. Bare vær nysgjerrig på henne. Nå har dere fått i gang en samtale. Forhåpentligvis stiller hun spørsmål i retur. Flott.

Neste type spørsmål blir av mer personlig art. For eksempel, "Er du fra Oslo?", eller, "Hvor er du fra forresten?"

"Ahh...ok. Har du bodd lenge i Oslo? Trives du?"

Blablabla. Enkelt. Sant?

Så gjør du akkurat det samme etter forelesning.

Mitt problem var at jeg veldig ofte befant meg i slike situasjoner og hvor jeg var ganske sikker på at jenta likte meg, men jeg tok det aldri et steg videre! Faktisk hadde jeg hatt en identisk interaksjon uken før, hvor det hele endte med at vi gikk sammen ut av forelesning, snakket en stund og så avsluttet med den kjedelige, "Ok! Ha en fin helg da!" Jeg er ganske sikker på at denne jenta likte meg. Hun var supersøt. FUCK.

Så var jeg plutselig i samme situasjon nok en gang, men denne gangen var jeg fast bestemt på at det var på tide å handle. Hvis ikke nå, når? Det kommer aldri til å bli lettere. Når forelesningen var slutt, sa hun noe som, "Vel, det var veldig hyggelig å hilse på deg!"

Men denne gangen var jeg fast bestemt på at det var nå eller aldri, så jeg ignorerte på en måte hennes adjø og ruslet heller ved siden av henne på vei ut av auditoriet og fortsatte å snakke med henne. På dette tidspunktet kjentes det ut som beina mine skulle svikte på grunn av nervøsitet og spenning fordi jeg visste hva som var på vei til å skje. Ute av av auditoriet stoppet jeg opp og hun stoppet opp ved siden av meg. Jeg sa, "Du sa aldri hva du het?" Hun beklaget og strakte hånden sin til meg. Vi hilste på hverandre. Hyggelig. Fortsatt nervøs. Etter noen andre høfligheter sa jeg bare rett ut, "Har du lyst til å møtes en dag?"

Hun ble rød som en tomat og det var tydeligvis noe uventet, men hun gav meg nummeret sitt. Sendte henne en melding neste dag for å spørre om noe hun hadde nevnt hun skulle gjøre i forbindelse med skole og fikk en lunsjinvitasjon i retur. Traff hverandre en tre-fire ganger, men det ble aldri oss. Kul erfaring i hvert fall og det har blitt flere siden henne. Har en annen på gang nå faktisk.

Så, der har du steg for steg hvordan jeg HAR gjort det tidligere og hvordan jeg ville gjort det igjen. Det er superenkelt, men det krever litt baller. Bare ikke tenk at det skal være så superglatt eller perfekt. Det viktigste er at du gjør NOE. Lykke til.

:)

Endret av HowardRoark
  • Liker 2
Gjest HowardRoark
Skrevet

Forresten, om du ikke har mulighet til å sitte ved siden av henne slik jeg anbefaler, kan du eventuelt bare gå bort til henne etterpå eller ved en annen anledning og si:

"Jeg har lagt merke til deg på forelesning og tenkte jeg kunne komme og introdusere meg selv."

Det har jeg også gjort, men jeg foretrekker en mer indirekte innfallsvinkel lignende den jeg nevnte over. Av og til har ikke man det og da må man ta det man har i øyeblikket.

Men det er litt vanskelig å forklare. Jeg sier det ikke nødvendigvis ordrett på den måten heller. Det har like mye med hva jeg ikke sier som hva jeg sier. Du må nesten bare eksperimentere litt. Bare husk å ha en vennlig og avslappet energi.

:)

Skrevet

Kanskje ikke helt relevant, men min bestevenninne møtte jeg på ex.phil forelesning i logikk hvor hun spurte meg om klokka. La tilfeldigvis merke til at hun tok en hundepose ut av jakkelomma og dermed var vi i gang med hundeprat. Dette er nå 16 år siden. Jeg ser ikke hvorfor et tilsvarende uskyldig spørsmål ikke skulle fungere for å oppnå kontakt med en av motsatt kjønn.

Selv om dere har hjemmeeksamen kan dere fortsatt ha utbytte av å snakke om emnet forøvrig. Har gjort dette med medstudenter flere ganger (har riktignok ikke ført til langvarige vennskap for mitt vedkommende, men det kan jo gjøre det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...