Gå til innhold

Portugal - Algarve!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har vært der og som kan gi meg noen tips i forhold til mat, shopping ol. Noe man absolutt bør se?

Er alltid litt redd for å bli matforgiftet når jeg er ute å reiser - er det noe jeg bør unngå av mat?

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Har vært der ja, men det begynner å bli noen år siden. Kjempeflott plass, gled deg masse!!! Få med deg noen markeder hvis du kan.

Mat...tja...ikke spis så mye rå mat kanskje. Få kjøtt godt stekt og drikk masse vann fra flaske..men det vet du vel :)

Ha en super ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort område da....

Mye turister og vellutviklet til det formålet de siste 15 åra, så mat skal vel gå bra!

Ellers er det vel ikke mye å anbefale, bortsettfra å resie litt rundt, se på strender, byer, markeder...

Legg merke til de rike på stranda, og ungene som tigger på markedet...Kontrastene er kollosale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takker for svar så raskt :)

Gleder meg masse til å dra!

Når på året var dere der?

Siden jeg skal dra nå neste uke regner jeg med det er ganske varmt der, men på reisebyrået sa de at temp. ikke kan sammenlignes med feks Kypros. Var der ifjor og hadde noen dager med rundt 40 grader..

Litt i varmeste laget for meg, orket ikke være i solen midt på dagen..så satser på at det er litt lavere temp. i Portugal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var der i August 99 og vi hadde det Varmt. Vannet er jo ganske kaldt der da, men det jeg kan anbefale at dere gjør er å enten leie bil eller være med en guidet tur til Sevilla. Vi var der og helt utrolig flott....katedralen der er et must. Ellers så var vi på elvebåttur langs elven Guadiana (tror den heter det) elva deler Portugal og Spania - vi fikk servert nydelig grillmat og det var bare toppers.

Å ta buss fant vi ut var ganske enkelt faktisk og vi tok bussen til en liten by som heter Tavira også.

Piri Piri kylling er noe som man så absolutt bør smake når man er i Portugal. Krydderet varierer litt fra plass til plass, men den er kanongod 8) får vann i munnen selv nå.

Enjoy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjaaa...piri piri kylling er kjempegodt. *mimre* Var litt uheldig første gangen da, kom litt FOR mye piri piri...sterke saker! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...