Gå til innhold

Tar han til takke med meg? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i noen uker. Nå er det sånn at vi var venner i noen år før vi begynte å date (ikke kjempenære, men i samme vennekrets) så jeg kjenner han jo egentlig litt fra før. Derfor vet jeg at han har vært ulykkelig forelsket i en annen dame som er waaay out of his league, hun er smellvakker og selv om han er en kjempebra og fin fyr, hadde han aldri fått en sånn dame for å si det rett ut. Jeg syntes han er verdens fineste, men jeg er ikke så blendet av rosabriller at jeg ikke ser realiteten.

Nå som vi dater har jeg begynt å tenke litt på dette; og det begynner å plage meg :/ går rundt og tenker på at han nok helst ville hatt henne, men at han må ta til takke med meg isteden. Ikke akkurat en god følelse.. Hvordan skal jeg klare å bli kvitt den?

Jeg tror jeg er normalt pen, jeg har aldri hatt noen problemer med å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn eller hva jeg skal si uten å høres kjempeinnbilsk ut.. så jeg tror han syntes jeg er pen, men.. ikke såå pen og fantastisk som henne sikkert..

Sånn det er nå føler jeg at jeg ikke klarer å åpne meg mer, jeg trekker meg litt bort og blir veldig usikker.. Jeg er 28, men føler meg som en usikker 14 åring..

Anonymous poster hash: aa875...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, skjønner hvordan du har det, har vært bort i lignende situasjoner tidligere. Er det lenge siden han var forelsket i hun andre? Har de kontakt enda?

Er jo vanskelig å si noe om hva han tenker, men av egen erfaring har jeg vært ulykkelig forelsket i dødskjekke gutter, for så å bli forelsket i mindre kjekke senere, og da etterhvert totalt glemt de kjekkeste. Får krysse fingrene for at det dere har er ekte, og at han liker deg for den du er :) Om det er et veldig stort problem, og du føler at tenker på henne når han er med deg etc. får du vel bare spørre han rett ut, selv om jeg skjønner at dette ikke er særlig lett.

Håper du finner ut av det :hug:

Anonymous poster hash: 907ff...a6f
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke selv vært borti noe sånt, men jeg har hørt om det. En bekjent fikk en gang spørsmål fra en fyr om han hadde sjans, når han ble avvist så sa han "Jeg vil helst ha deg, men når jeg ikke kan få deg så går jeg for hun andre".

Han og hun andre, altså andrevalget hans, er fortsatt sammen i dag mange år etter, de er gift og har barn.

Det hadde jo vært rart om deres forhold varte så lenge om det bare var en han tok til takke med.

Jeg tror nok de fleste av oss gjennom livet kan falle for en vi aldri kan få, som er den vi på et tidspunkt ville ha mest av alle her i verden. Men når man vet man ikke kan få en person så må man jo gå videre. Det bør vel likevel ikke bety at den neste vi treffer bare er en vi tar til takke med.

De færreste klarer vel ikke å date og følelsesmessig involvere oss med en vi egentlig ikke liker.

Kanskje vil denne drømmedama hans alltid være i tankene hans, men jeg tenker at om han faller for deg så vil han se på henne på en litt annen måte enn han gjorde før! Det han kunne hatt med henne er tross alt bare en illusjon, så lenge han aldri har vært sammen med henne på noen annen måte enn vennskaplig.

Det er jo deg han evt. vil oppleve gjensidig forelskelse og kjærlighet med, jeg tror når man erfarer det så forandrer det synet på den man aldri fikk!

Endret av Obiola
  • Liker 2
Skrevet

En gang for mange år siden skjedde noe lignende med meg. En felles venn av meg og ei venninne var interessert i venninna mi. Så fikk hun seg kjæreste, og da ble han etter en liten stund interessert i meg isteden. Jeg følte meg veldig som andrepremie og klarte ikke å bli spesielt interessert selv.

Anonymous poster hash: b3f89...73c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...