Gå til innhold

Vondt i magen av mye ifa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spist 250g med ifa idag (den sukkeret typen)(startet å spise kl 3 og var ferdig kl 8) og nå har jeg helt utrolig vondt i magen. Det bilder mye og må fise mye også..

Tror dere det er pga den kunstige søtningen? Har aldri hatt så vond i magen før!!

Anonymous poster hash: d538d...fb8

Skrevet

Jepp. Det kan være derfor. Som det står bakpå kan det også virke lakserende, så kan være det som er på gang.

Anonymous poster hash: 7241a...71f

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er pastiller, du skal spise et par stykker. Ikke 250 gram. Les pakningen.

Anonymous poster hash: 51c3f...a59

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er pastiller, du skal spise et par stykker. Ikke 250 gram. Les pakningen. Anonymous poster hash: 51c3f...a59

Haha men de er så gode:(

Skrevet

Mjoda, men det anbefales å begrense inntaket likevel ;) Skal du være vitenskapelig sikker må du nesten gjøre dette forsøket noen ganger til, det kan jo være tilfeldig. Men jeg ville ikke testet...

Anonymous poster hash: 51c3f...a59

• Liker 1
Skrevet

Lakserende effekt, ja. Og så er de vel ganske salte også.

Anonymous poster hash: 25333...42d
Skrevet

Det er lakserende og 250 gram er jo ganske mye. Spiser ofte en pakke, men den veier jo vare 34 gram. Du må jo ha spist veldig mange pakker?!

Anonymous poster hash: a54a5...eee

Skrevet

Søtningsmiddel som feks sorbitol, xylitol og lignende er lakserende og kan føre til løs mage og mye gass, men lakrisen har også en lignende effekt på magen, så i kombinasjon har syntetiske søtstoffer og lakris en ganske eksplosiv effekt på magen.

Du skriver derimot at du har spist den sukrede typen, den inneholder ikke søtstoffer såvidt jeg vet, så jeg vil heller tro at det er overinntaket av lakris/salmiak som har gjort at du har fått magevondt.

Skrevet

^mente den sukkerfri, men var autocorrect..

Ja var vel 6-7 pakker hehe.,

Gjest The damned
Skrevet

Har samme effekt her. Jeg er veldig glad i lakris, så kan spise mye av det.

Lakris sammen med kunstig søtning er jo nesten som å putte en bombe i magen hvis man spiser mye av det :)

Men det går over da. Bare tenk på det neste gang, at selv om det er veldig godt så får du nok svi for det senere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...