Gå til innhold

Sheabutter, tørr hud og isotretinoin / roaccutane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tidligere tatt en roaccutane-kur på 400 kapsler roaccutane for kviser. Det er to år siden. Nå skal jeg ta en kur, men bare 100 stk for å "vedlikeholde/ta siste rest". Har noen andre erfaringer med å ikke ta en hel kur, men f. eks. 1/4 kur?

Dere som har tatt denne kuren er nok kjent med at huden blir veldig tørr og at leppene blir suuupertørre. Jeg har lest en del som skryter av at sheabutter hjelper. Men jeg lurer på om noen har tips til en nettside jeg kan kjøpe en GOD type sheabutter? Jeg er ofte skeptisk til hvordan type det er, kvalitet osv, så jeg hadde blitt veldig takknemlig for om noen har tips til en GOD type :) Er det forresten "rent" sheabutter, eller blir det blanda med noe?

Litt rotete innlegg, men håper dere skjønner hva jeg spør om, og at noen har noen tips og erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Kjøpte min på iherb da jeg gikk på iso :) Funket veldig bra og hadde en god pris.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Husk at den er veldig hard, så det er greit å varme den i vannbad før du bruker den om det er på større områder. Jeg tørket veldig ut på armene, og smørte meg inn med dette da det pågikk som verst, myknet veldig opp. Men måtte også bruke en fuktighetskrem på huden i tillegg av og til for å gi en tilførsel av fukt, og ikke bare fett og næring som shea butteret ga.

Skrevet

Husk at den er veldig hard, så det er greit å varme den i vannbad før du bruker den om det er på større områder. Jeg tørket veldig ut på armene, og smørte meg inn med dette da det pågikk som verst, myknet veldig opp. Men måtte også bruke en fuktighetskrem på huden i tillegg av og til for å gi en tilførsel av fukt, og ikke bare fett og næring som shea butteret ga.

Takk for svar :)

Brukte du den i ansiktet også?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar :)

Brukte du den i ansiktet også?

Bare en gang i blant, da blandet ut med en fuktighetskrem :)

Skrevet

Loccitane har mange varianter. God kvalitet!

Anonymous poster hash: 0f1fe...754

Skrevet

Takk for svar dere :)

Noen her som har erfaringer med å ta en kur nr to, eller har erfaringer med å ikke ta en hel kur? Tenkte å ta 100 kapsler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...