AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har alltid lurt på noe når det gjelder bruken av pels. Jeg har lest gjennom flere forumer der temaet pels er aktuelt. Det er noe jeg aldri klarer å skjønne meg på, så kan noen av dere svare for dem ? Det gjelder altså når folk sier at de går med pels, så er det alltid folk som motsier og begynner å rakke på dem. De begynner som alltid å si; "Hvordan hadde dere likt det om jeg hadde flådd dere levende?", "Klippet pelsen til en dame som brukte pels" -> fikk positv tilbakemelding som "bra jobba" eller "hun fortjente det". Hva sier man om sånne folk ? Er ikke de da enda verre enn de som FAKTISK bruker pels, men ikke gjør sånne ting ? Synker de ikke ned på deres nivå, eller for meg så høres de mental syke som kan gjøre noe så stygt mot andre........ Kanskje litt dårlig forklart, men dere skjønner kanskje ? Reagerer særlig når folk kommer med drapstrusler til de som bruker pels... Anonymous poster hash: 27acd...704 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Og itillegg til de som bruker fuskepels, men syns allikevel at ekte pels ser harry ut. Er ikke det altså jævla ulogisk at man bruker fuskepels fordi fuskepels skal etterligne ekte pels ? Anonymous poster hash: 27acd...704 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Ja det er mye motsigelser med "dyrevernere" som hater pelsbrukere, men likevel drømmer om Chanel veske, sitter i biler med skinnseter, bruker sko av lær, og spiser kjøtt. Det er "moralsk kult" å hate pels men de er raske til å snu et blindt øye til tingene nevnt ovenfor, da det setter deres egen hverdag under lupen. Anonymous poster hash: 532e5...de6 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Hva slags logisk mening utgjør egentlig forskjellen mellom at man bruker en pelskåpe som er arvet og en man har kjøpt selv ? Vil det si da, at du egentlig VIL bruke pels men gidder ikke fordi du støtter pels om du kjøper en selv. Eller hva er greia ? Anonymous poster hash: 27acd...704 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Bruker pels for ikke å fryse. Anonymous poster hash: f5cee...468
Gjest avocadoen Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Ja det er mye motsigelser med "dyrevernere" som hater pelsbrukere, men likevel drømmer om Chanel veske, sitter i biler med skinnseter, bruker sko av lær, og spiser kjøtt. Det er "moralsk kult" å hate pels men de er raske til å snu et blindt øye til tingene nevnt ovenfor, da det setter deres egen hverdag under lupen. Anonymous poster hash: 532e5...de6 Jeg synes f.eks kuskinn og saueskinn er greit fordi det kommer fra dyr som også blir slaktet for kjøttet. Så det kan også vøre greit at du bruker revepels om du også spiser revekjøtt, men det tviler jeg på at du gjør? Det er også kvalmt at dyr står i timesvis i fotsaks. Så du skjønner forskjellen litt bedre nå? Eller klarer du fortsatt ikke se det? 8
Gjest Hummels Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Får alltid en klump i halsen jeg når jeg ser noen med pels. Blir letta når jeg får høre det er fuskepels. Det kan jeg godta. "Hvordan hadde dere likt det om jeg hadde flådd dere levende?. Klippet pelsen til en dame som brukte pels" Det er unødvendig sagt ja. Går an å si. "Hvordan klarer dere å gå med pelsen til et liv som er blitt flådd levende?" Så trenger de ikke si noe mer. Trenger ikke komme med mange stygge kommentarer. Er jo bare å la være å kjøpe pels, så får de som kjøper pels bare gjøre det som gjør dem glad. Hvis de føler seg pen av at et liv blir pint så vær så god. Det er vertfall kvalmt. Endret 8. oktober 2014 av Hummels 2
Gjest avocadoen Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Bruker pels for ikke å fryse. Anonymous poster hash: f5cee...468 Bor du på nordpolen? Om ikke så tror jeg nok det holder å bruke ull Jeg holder meg i alle fall god og varm med ullundertøy og en jakke uten hverken pels eller dun utenpå 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Får alltid en klump i halsen jeg når jeg ser noen med pels. Blir letta når jeg får høre det er fuskepels. Det kan jeg godta. "Hvordan hadde dere likt det om jeg hadde flådd dere levende?. Klippet pelsen til en dame som brukte pels" Det er unødvendig sagt ja. Går an å si. "Hvordan klarer dere å gå med pelsen til et liv som er blitt flådd levende?" Så trenger de ikke si noe mer. Trenger ikke komme med mange stygge kommentarer. Er jo bare å la være å kjøpe pels, så får de som kjøper pels bare gjøre det som gjør dem glad. Hvis de føler seg pen av at et liv blir pint så vær så god. Det er vertfall kvalmt. Hvorfor er akkurat bruken av pels kvalmt ? Fins det ikke andre ting i verden som er ENDA verre som krig osv. ? Er du dobbelmoralsk ? Anonymous poster hash: 27acd...704
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Bor du på nordpolen? Om ikke så tror jeg nok det holder å bruke ull Jeg holder meg i alle fall god og varm med ullundertøy og en jakke uten hverken pels eller dun utenpå Jeg føler meg fin i pels og jeg elsker alle blikkene jeg får på gaten særlig når jeg ler inni meg hvor dobbelmoralske folk er. Syns det fins verre i ting i verden enn at folk bruker pels. Eh, hallo hva gjorde folk før for å overleve ? Blir jo for mange dyr om ingen slakter de uansett. Anonymous poster hash: 27acd...704
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg synes f.eks kuskinn og saueskinn er greit fordi det kommer fra dyr som også blir slaktet for kjøttet. Så det kan også vøre greit at du bruker revepels om du også spiser revekjøtt, men det tviler jeg på at du gjør? Det er også kvalmt at dyr står i timesvis i fotsaks. Så du skjønner forskjellen litt bedre nå? Eller klarer du fortsatt ikke se det? Og hva om jeg gjør, hva skal du si om det? Hva er lissom forskjellen på å spise ku, gris enn rev ? Alle er jo dyr, hvorfor er det forskjellsbehandling ? Anonymous poster hash: 27acd...704
Gjest Hummels Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Hvorfor er akkurat bruken av pels kvalmt ? Fins det ikke andre ting i verden som er ENDA verre som krig osv. ? Er du dobbelmoralsk ? Anonymous poster hash: 27acd...704 Pels er kvalmt, krig er kvalmt, drap er kvalmt, voldtekt er kvalmt, kriminalitet er kvalmt, tortur er kvalmt, mobbing er kvalmt osv.. Endret 8. oktober 2014 av Hummels 4
Gjest avocadoen Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Og hva om jeg gjør, hva skal du si om det? Hva er lissom forskjellen på å spise ku, gris enn rev ? Alle er jo dyr, hvorfor er det forskjellsbehandling ? Anonymous poster hash: 27acd...704 Ja, det er bare å bruke reveskinnet om du også spiser kjøttet. Det er nok svært få som liker å spise revekjøtt dog. Derfor spiser vi sau og ku for eksempel. Virker ikke akkurat som om at du har vokst opp på gård for å si det sånn 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Hva slags logisk mening utgjør egentlig forskjellen mellom at man bruker en pelskåpe som er arvet og en man har kjøpt selv ? Vil det si da, at du egentlig VIL bruke pels men gidder ikke fordi du støtter pels om du kjøper en selv. Eller hva er greia ? Anonymous poster hash: 27acd...704 Jeg arvet en pelskåpe men gravde den ned i hagen. Jeg er vel en av de som er sterkest motstander av pelsdyroppdrett her i landet og har null respekt for folk som kler seg i dyrelik. Anonymous poster hash: 46733...adb 3
Gjest avocadoen Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg føler meg fin i pels og jeg elsker alle blikkene jeg får på gaten særlig når jeg ler inni meg hvor dobbelmoralske folk er. Syns det fins verre i ting i verden enn at folk bruker pels. Eh, hallo hva gjorde folk før for å overleve ? Blir jo for mange dyr om ingen slakter de uansett. Anonymous poster hash: 27acd...704 Så du synes det er greit at dyr blir torturert for at du skal føle deg fin? 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg føler meg fin i pels og jeg elsker alle blikkene jeg får på gaten særlig når jeg ler inni meg hvor dobbelmoralske folk er. Syns det fins verre i ting i verden enn at folk bruker pels. Eh, hallo hva gjorde folk før for å overleve ? Blir jo for mange dyr om ingen slakter de uansett. Anonymous poster hash: 27acd...704 Før i tiden gikk man på jakt og brukte alt som var på dyret inkl pels. Det er moralsk forkastelig at noen bruker pels for å holde varmen eller for å se "pene" ut. Anonymous poster hash: 46733...adb 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #17 Skrevet 8. oktober 2014 Ja, det er bare å bruke reveskinnet om du også spiser kjøttet. Det er nok svært få som liker å spise revekjøtt dog. Derfor spiser vi sau og ku for eksempel. Virker ikke akkurat som om at du har vokst opp på gård for å si det sånn Nei, jeg har jammen meg ikke vokst på en gård. Men herregud, bare fordi det har blitt "normalt" å spise kukjøtt og lam, hvorfor (utenfor tema) bruker rakker folk ned på andre som spiser katt og hund når de selv spiser andre kjøtt som blir betegnet som "normalt kjøtt"? /Du trenger ikke å svare, er ment til alle generelt. Anonymous poster hash: 27acd...704 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #18 Skrevet 8. oktober 2014 Så du synes det er greit at dyr blir torturert for at du skal føle deg fin? Jeg syns det ja, AKKURAT fordi folk som er imot pels er som oftest dobbelmoralske og forsvarer ditt og datt men egentlig gjør ting som ANDRE syns er helt motbydelig. Anonymous poster hash: 27acd...704
Gjest avocadoen Skrevet 8. oktober 2014 #19 Skrevet 8. oktober 2014 Nei, jeg har jammen meg ikke vokst på en gård. Men herregud, bare fordi det har blitt "normalt" å spise kukjøtt og lam, hvorfor (utenfor tema) bruker rakker folk ned på andre som spiser katt og hund når de selv spiser andre kjøtt som blir betegnet som "normalt kjøtt"? /Du trenger ikke å svare, er ment til alle generelt. Anonymous poster hash: 27acd...704 Hund blir sett på som husdyr i Norge, og hund er heller ikke godt (og det stinker helt inni helvete) men dette er noe folk flest vet. Hvor gammel er du egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #20 Skrevet 8. oktober 2014 Pels er kvalmt, krig er kvalmt, drap er kvalmt, voldtekt er kvalmt, kriminalitet er kvalmt, tortur er kvalmt, mobbing er kvalmt osv.. Kvalmt ja, men ingen som gjør noe imot det. Eh, er du seriøst opptatt av dyrevern eller bare gjør du det fordi det er "mote" å støtte dyr. Anonymous poster hash: 27acd...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå