Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har en ixus 400 og må ha et nytt minnekort. Har lurt på å kjøpe et 256mb CF fra Kingston, men leser at noen anbefaler bare minnekort fra Lexar eller Sandisc, men dette er for dyrt for meg. Noen som har erfaring med Kingston eller andre 'billig-merker'? Er jo redd for å miste bildene mine.. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Nå har ikke jeg erfaring med noen av disse merkene, men CF-kort er jo generelt sett solide og gode kort. Men hva er egentlig prisfoskjellen, dvs hva koster ett "dyrt" og ett "billig" kort? Så kan jeg sammenligne prisen med de jeg har pleid å kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har et 512 mb CF-kort fra Kingston som fungerer brillefint. Har riktignok bare fylt det 3-4 ganger, men har ikke hatt noen problemer. Lexar-kortleseren min leser imidlertid ikke kortet, men det løser jeg ved å laste bildene rett fra kameraet. Jeg har en D70 fra Nikon, som stiller større krav til kjappheten etc på minnekortet enn ixusen din, så jeg tror det skulle gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Kan få et 256mb Kingston minnebrikke til 339,- Eir:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Ok, omtrent samme prisklasse som min minnebrikke fra Apazer. Den koster nå 345,- på nett, og min har funket helt stabilt i snart ett år, og jeg bruker det mye. (Tømmer det 1-2 ganger i uka.) TwinMos ligger også i samme prisklasse, og de skal også være stabile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. juli 2004 #6 Del Skrevet 16. juli 2004 Forskjellen på prisen på minnekort, er stortsett hastigheten. Det er derimot viktig hvis man f.eks. skal kunne ta mange store bilder på rad (f.eks. ett i sekundet). Det tar også litt lengre tid å lagre bildene på minnekortet. Men for en vanlig kamerabruker, holder de billige kortene i massevis. Jeg har et 256MB-kort til mitt ixuskamera. Tror jeg betalte ca 300-400kr for det i Tyskland. Fungerer helt glimrende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #7 Del Skrevet 16. juli 2004 Forskjellen på prisen på minnekort, er stortsett hastigheten. Det er derimot viktig hvis man f.eks. skal kunne ta mange store bilder på rad (f.eks. ett i sekundet). Det tar også litt lengre tid å lagre bildene på minnekortet. Nettopp derfor var jeg litt skeptisk til mitt Kingston-kort i utgangspunktet. På D70-en min kan jeg ta råfiler på flere MB i serieopptak, med 3-4 bilder i sekundet i 3-4 sekunder. Men det klarer kortet faktisk utmerket! Så jeg er veldig fornøyd. Jeg ble fortalt da jeg kjøpte det første minnekortet (et Lexar proff-kort) at minnekortet måtte være dyrt og raskt for at det skulle klare å holde tritt med hastigheten på kameraet. Men til nå er jeg i alle fall godt fornøyd, også med det litt tregere og billigere kortet. Med den utløserforsinkelsen som er på digitale kompaktkameraer, kan jeg aldri tenke meg at minnebrikken vil bli for lite kraftig til ixusen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå