Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg passer ikke vinterklærna mine lenger... Har 10 kg overvekt jeg ønsker å gå ned før jul. Er det mulig? Hva er ditt råd til meg? Jeg småjogger 4 ganger i uka. Lurer på om jeg er en av de som blir tykk av karbohydrater, så ønsker å redusere dem, men uten å få dårlig ånde og miste energi til trening... What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke tykk av karbohydrater. Det er energi inn/ut som avgjør det. Jeg begynte å telle kalorier kombinert med trening, og jeg gikk ned i vekt uten problemer og spiste i tillegg masse. Gikk aldri sulten:) har ingen erfaringer med lavkarbo dessverre, men dersom du skal telle kalorier må du være forsiktig så du ikke legger deg for lavt på kaloriene, regn ut hvor mye du skal ha ved hjelp av en BMR-kalkulator og trekk av ca 500 kalorier. Så kan du justere etterhvert som du går ned:) og husk at det handler om å legge om livsstilen, ikke en diett.

• Liker 2
Skrevet

Lastet forresten ned Lifesumappen, og den har vært masse til hjelp! Masse lykke til:)

Skrevet

Har brukt myfitnesspal app og telt kalorier i tillegg til å jogge 3 ganger i uken. Har gått ned 10kg på 2 måneder. Har 10 igjen, men regner med å bruke endel lenger tid på å bli kvitt de :)

Gjest Runforit
Skrevet

Hjelp! Jeg passer ikke vinterklærna mine lenger... Har 10 kg overvekt jeg ønsker å gå ned før jul. Er det mulig? Hva er ditt råd til meg? Jeg småjogger 4 ganger i uka. Lurer på om jeg er en av de som blir tykk av karbohydrater, så ønsker å redusere dem, men uten å få dårlig ånde og miste energi til trening... What to do??

Du blir ikke plutselig tykk av karbohydrater siden i fjor vinter. Du har i det hele og store spist mer enn du forbrenner. Som en annen sa: Logg inn en typisk dag på Myfitnesspal, se på balansen mellom proteiner, fett og karbohydrater så du kan sette sammen et balansert kosthold og trekk fra 500 kcal per dag. Da går vekta ned.

Om du vil bli fit, definert og i bedre form så får du inn minst 3 ganger i uka med trening.

Skrevet (endret)

Jeg vil legge til en ting i tillegg til det de andre har nevnt her: Det vel og bra å trene, men det aller viktigste er å være i aktivitet hver dag. Da mener jeg ikke at du skal trene hver dag, men at du f. eks. tar sykkelen til jobb/skole, bruker trapper istedenfor heis; altså generell hverdagsaktivitet.

Vestlige helsemyndigheters minimumsanbefaling for fysisk aktivitet er en halvtime hver dag, altså ikke spesielt mye. Allikevel er det nærmere 80% av alle nordmenn som ikke oppfyller dette, så det er mange som har potensiale til å forbrenne mye mer hver dag ved å øke mengden enkel hverdagsaktivitet.

Endret av Wiggins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...