AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg fikk meg katt for noen måneder siden, for første gang. Aldri hatt katt før, men har lest meg opp til det jeg vet. Fikk en venninne på besøk i går, som har hatt to katter i mange år. Hun sa at hun ble litt usikker på trivselen til katten min, siden halen ikke sto opp hele tiden. Katten min skyter opp halen min når han er rundt meg, men går ikke med den opp i været hele tiden. Stemmer det venninnen min sa? Ble litt usikker her nå.. Anonymous poster hash: 74d0f...069
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Ingen av kattene jeg har hatt har gått med halen opp hele tiden, for noe tull den såkalte "katteeksperten" presterte å komme med! Anonymous poster hash: a8fde...9fa 2
Karenina Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Signerer AB over meg. Min pus har halen opp når hun er rundt meg, eller når vi leker sammen. Utover det henger den nedover. Samme med kattene hjemme hos mor og far. 2
Sapientia Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Noen katter bærer halen naturlig høyere enn andre. Men så langt har jeg ikke kommet over noen som har den oppe hele tiden. Jeg hadde tidligere en katterase hvor man prøver å avle katter som naturlig ikke går med halen så mye rett til værs. Det gjorde ikke at kattene trivdes noe mindre, bare at de ikke gikk med den oppe når de var avslappet og ikke gjorde noe spesielt. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror hun venninnen din bruker kattene sine feil, eller har katter laget av keramikk. Anonymous poster hash: d2ab1...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Neinei, TS. Katten din trives nok fint Katter har samme kroppspråk, ja. Men de bruker det forskjellig. Den venninna di har virkelig misforstått. Ingen katter går med halen opp hele tiden..... Det som er mest symbolsk er vel om katten går med en liten "krok" på halen når den er opp, det er det ultimate "trivsel"markeringen katten gir når den har halen opp. Ikke alle gjør det, selvfølgelig. To av våre gjør det, mens den tredje legger halen heeelt over ryggen (hun tror hun er hund med halen over ryggen) og den fjerde har halen bare rett opp. Bra du har lest deg opp på kattens kroppsspråk Du vil lære deg å lese pus lettere etterhvert som du blir kjent med h*n Anonymous poster hash: b4ace...a6b 1
Gjest Iben Skrevet 9. oktober 2014 #7 Skrevet 9. oktober 2014 Har lest det samme en gang, på en toalettvegg i en nedlagt psykiatrisk avdeling, skrevet i bæsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå