Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har rydda i all sminken og kremene mine nå... Hvor lenge holder egentlig de forskjellige tingene? Jeg fant noen kule øyenskygger som er opptil 3 år gamle, er det bare å kaste disse? Hva med kremer? Jeg bruker forskjellig krem på sommerhalvåret enn på vinteren. de jeg brukte i fjor sommer, kan jeg bruke disse nå eller er de for gamle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har lest at slike ting har en viss holdbarhet, men fornuften er den beste guiden. Hvis noe har forandret lukt eller konsistens, bør det kastes, ellers kan du trygt bruke det igjen. Kremer og parfyme oppbevares best mørkt og relativt kaldt, for eksempel i skapet på soverommet eller i en bod e.l.

Mascara er ferskvare, og bør ikke oppbevares, mens øyeskygger sannsynligvis holder evig.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg har lest at slike ting har en viss holdbarhet, men fornuften er den beste guiden. Hvis noe har forandret lukt eller konsistens, bør det kastes, ellers kan du trygt bruke det igjen. Kremer og parfyme oppbevares best mørkt og relativt kaldt, for eksempel i skapet på soverommet eller i en bod e.l.

Mascara er ferskvare, og bør ikke oppbevares, mens øyeskygger sannsynligvis holder evig.

oki cool :) jeg oppbevarer kremer og parfymer i skapet på badet jeg. Badet er jo det varmeste rommet i huset egentlig... Men det er liksom et naturlig sted å ha det føler jeg. Skulle kanskje hatt en kjøleboks der :wink:

Skrevet

Enig med det Ethereal skriver over.

Jeg bruker forskjellig krem på sommerhalvåret enn på vinteren. de jeg brukte i fjor sommer' date=' kan jeg bruke disse nå eller er de for gamle?[/quote']

Badet er jo et naturlig sted å ha slikt for de fleste. Men du kan jo fx. oppbevare det du bruker om sommeren, i kjøleskapet el et annet kjølig sted om vinteren, og omvendt. Mine solkremer overvintrer i kjøleskapet.

Ellers er vel alt med pudderkonsistens, øyenskygger, rouge mm nærmest evigvarende.

Krukker med krem og lignende som du stikker fingrene nedi skal du helst ikke ha for lenge.

Andre ting ville jeg luktet eller kjent meg frem til om var bra eller ikke. Har konsistensen eller lukten endret seg, kast det.

Skrevet

Jeg har lest et sted at en mascara ikke holder mer enn 3 mnd.

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg har lest et sted at en mascara ikke holder mer enn 3 mnd.

Nåja, i daglig bruk, ja. Sålenge en mascara knapt blir brukt, kan den nok oppbevares lenger, helt til det merkes på konsistensen.

Skrevet
Skulle kanskje hatt en kjøleboks der :wink:

Det hadde vært bra.

Vi har aldri varmen på på badet vårt, så jeg føler ikke at sminken og slik akkurat blir kokt der inne. Jeg går etter konsistensen når jeg avgjør om noe skal kastes.

Skrevet

Ok. jeg leste at en mascara holder seg fin i bare 3 mnd, uavhengig om man bruker den eller ikke. men som sagt, det er bare noe jeg har lest og man skal jo ikke stole på alt man leser :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror at mye slikt er salgstriks. Klart, når vi kaster ting, må vi kjøpe nye....

Men det er en grunn til ikke å ha mer enn én mascara i bruk samtidig (og der er jeg ille, men jobber med saken).

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet hvor lenge en uåpnet mascara holder?

Gjest gjest1
Skrevet
Noen som vet hvor lenge en uåpnet mascara holder?

Til den er tørr? 3 mnd holdbarhet er bare en salgs-jippo. Dessuten, de kommer jo ikke RETT til parfymeriet fra produsentene, og alle mascaraer blir ikke solgt med en gang heller.. Når det er sagt, jeg kjøper mine mascaraer på steder med mye omsetning.

Skrevet

Ellers er vel alt med pudderkonsistens, øyenskygger, rouge mm nærmest evigvarende.

Hva med øyenskygger som ikke er i pudderform?

Skrevet

Hva med øyenskygger som ikke er i pudderform?

Til de skiller seg og blir ekle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...