AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Ja, det gjennomsyrer jo samfunnet vårt. Mange av oss bruker enormt mye tid og tankevirksomhet på våre egne kropper og hvordan vi kan bli "den beste versjonen av oss selv". Mat er ikke bare mat lenger, det er karbs og proteinkilder, og det å være utendørs er ikke rekreasjon og tid til ettertenksomhet, det er trening og kondisjonsforbedring. Samtidig leser vi jo nesten ikke bøker lenger. Det er åpenbart mange som heller tar seg tid til å trene styrketrening flere timer i uka enn å lese og utvikle seg som et tenkende menneske. Er det viktigere å se bedre ut enn naboen enn å bruke tid på refleksjon og det som er på innsiden av et menneske? Er det bare kroppen som skal være så innmari sunn? Hva med et sunt intellekt, for eksempel? Hvor mye tid bruker du aktivt på å bli den beste versjonen av deg selv på innsiden? Anonymous poster hash: de7ca...976 3
wintergirl Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Sant det. Folk hadde bra kropper før også, om ikke bedre uten alt det oppstyret. Nå skal jo folk ta bilder og oppdatere seg flere ganger i uken også og da er det viktig å se bra ut vet du! Syns samfunnet generelt har blitt veldig egosentrisk, veldig mye se på meg! Se på meg! 1
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg er ikke besatt av min egen kropp.
Gjest Evans Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Hvis vi kan telle med å tilegne seg kunnskap om spesielle fag, så har jeg nok brukt mer tid på det, enn for eksempel trening. Men å studere, og bruke mye tid på studiene, er det jo mange som gjør. Det kan jo gi en sunn inntekt i det miste, som du nevner. Annet enn å tilegne meg kunnskap fra universitet har jeg lest noen typisk "bli et bedre deg" bøker. Litt varierende bra jeg har syntes at de er og hvor mye jeg føler at jeg får ut av de. Ellers prøver jeg å tenke over hvordan jeg oppfører meg, og særlig i forhold til andre.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Fordi det føles deilig å være fin. Slik som Narcissus som du kan lese om på Wikipedia? http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissus_%28mythology%29 Anonymous poster hash: 461ae...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Hvis det er sant ville du bare sett supermodeller på gaten og det stemmer ikke. Så derfor stemmer heller ikke definisjonen du har av kroppsmani. KG er noe annet, her er det jo bare supermodeller. Anonymous poster hash: 97e8e...e4d
Gjest supernova_87 Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Men hva er et sunt intellekt? Det at vi ikke leser bøker på fritiden er vel ikke ensbetydende med at vi ikke har et sunt intellekt. En sunn kropp og et sunt intellekt er ikke uforenlige. Endret 10. oktober 2014 av Rainstorm
småsei Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Slik som Narcissus som du kan lese om på Wikipedia? http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissus_%28mythology%29Anonymous poster hash: 461ae...8ae Så du er ikke enig!? I såfall er du sikkert den eneste. Folk liker å føle seg fin. Å føle seg stygg og tjukk er hemmende. En er lykkeligere og mer avslappet når en er fornøyd med seg selv rent fysisk.
Tømmerhøgger'n Skrevet 12. oktober 2014 #10 Skrevet 12. oktober 2014 Jeg tenker at en god blanding er viktig. For meg er det i alle fall det. Jeg er opptatt av å ha en sunn kropp, men har ikke noe overdrevent fokus på hvilken type mat jeg spiser, og teller på ingen måte kalorier. Jeg spiser det jeg har lyst til, og prøver å få spist fisk en til to ganger i uka. Prøver å huske på å spise ekstra vitaminer i månedene med "r" i for å holde meg frisk, og trener for å holde kroppen i gang. Jeg følger med på nyheter, leser bøker når jeg har tid, oppdaterer meg på fag gjennom ulike nettsteder, og deltar aktivt i politikken. Et overdrevent fokus på den ene eller den andre siden er ikke nødvendigvis så bra noen av delene, men det er viktig å føle seg vel med den man er. Noen ganger er det deilig å se en skikkelig jente-film og grine når jenta får den gutten hu har vært så forelska i også
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #11 Skrevet 13. oktober 2014 Fordi vi har det for godt, da blir det til at man bekymrer seg over bagateller rundt seg selv. Anonymous poster hash: 7b966...434 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Det er vel fordi vi i større grad dømmer og blir dømt ut i fea utseende. TV, digitalkamera, sosiale medier, mobil med kamera og bildefunksjoner er med på å skape fokus rundt hvordan vi ser ut. På instagram foreksempel blir man jo ikke kjent med folk, og får ikke muligheten til å se andre mennesker på andre måter enn slik de velger å framstille seg rent visuellt.Anonymous poster hash: 25ab1...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå