Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Hvordan koker man en laksefilet? Vannet skal vel kokes opp, og så skal den trekke, men hvor kang tid tar dette? (Poirot- superkokken :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Kokes i saltet vann i ca 10 minutter. Men den gode smaken kommer best til sin rett om du ovnsbaker fisken. Salte og pepre og pakk den i folie (gjerne med litt smør, og sitronskiver på). Stekes ved 200 grader i ca 15 minutter. Raskt og greit. Å koke fisk synes jeg personlig passer best til fisk med skinn og bein, filet blir liksom mer delikat, men det må du jo avgjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Der var Arkana først :-) Du kan også bake i en ildfast form, med litt olje og ulike urter. Men du bør i så fall passe på så den ikke blir tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Han vil ha kokt. Den er uansett ikke fersk (og akkurat tatt ut av fryseren, for det hadde han glemt). Nå har vi også slått opp hvordan man koker poteter. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Et sted må man begynne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2004 #6 Del Skrevet 14. juli 2004 Vel, vel, vi micret den litt, og lar den ligge 15 minutter isteden. Så blir det kanskej bra. Takk for hjelpen, en annen gang blir det ovnsbakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~*Unni*~ Skrevet 14. juli 2004 #7 Del Skrevet 14. juli 2004 Den skal ikke koke den skal trekke....14 min.(eller syde litt om man vil) Putter du den micron vil den bli litt tørrere enn om du tina den sakte men ikke så gale at det gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2004 #8 Del Skrevet 14. juli 2004 Ja, vi trakk den i 15 minutter og den ser veldig bra ut. (Jeg spiser ikke fisk, så om den er tørr betyr ikke noe for meg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #9 Del Skrevet 14. juli 2004 Hva skal du ha da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~*Unni*~ Skrevet 14. juli 2004 #10 Del Skrevet 14. juli 2004 He he...hjemme hos oss er det omvendt...HAN spiser ikke NOE som kommer fra havet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. juli 2004 #11 Del Skrevet 14. juli 2004 Når jeg koker laks så har jeg grovsalt, hel pepper og ett laurbærblad i vannet! Koker det opp og lar fisken trekke. Sånn tilfelle du finner på og lage det flere ganger :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå