Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, hvordan gjør dere det?

Jeg liker ikke hår dere nede, en liten dusk får være igjen. Men det klør og stikker og er helt pyton! Det kommer jo små sjeggtuster allerede etter en halv dag. Så hva er trikset? Jeg har brukt barberhøvelen i alle år, er det den det er på tide å bytte ut?

Anonymous poster hash: c903e...98c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Jeg barberer nå, men vurderer sterkt å få meg voksa.

Skrevet

Jeg sliter med deg samme, det vokser ut så sabla fort, og blir gjerne rødnuppete.

Har prøvd brasiliansk voks et par ganger, og det er jo nydelig de første dagene, men synes det vokser ut ganske fort her også (riktig nok senere enn ved barbering, og har hørt at man må vokse fast over en viss periode for at det skal ta lengre tid å vokse ut). Problemet her er at man må ha en viss lengde på håret før man kan vokse på nytt igjen. Med barbering kan man jo i grunn barbere hele tiden, men da kommer også problemet med nupper... Et evig dilemma :P

Skrevet

Tidligere var jeg også plaget med nupper. Løste det ved å begynne å barbere daglig. Tar 2 minutter, kontra en halvtime da jeg gjorde det annahver uke. Rekker ikke vokse ut igjen når jeg shaver hver dag.

Anonymous poster hash: 2bc50...b78

• Liker 1
Skrevet

Tidligere var jeg også plaget med nupper. Løste det ved å begynne å barbere daglig. Tar 2 minutter, kontra en halvtime da jeg gjorde det annahver uke. Rekker ikke vokse ut igjen når jeg shaver hver dag.

Anonymous poster hash: 2bc50...b78

Hvordan blir du IKKE sår og nuppete av det?! :o

Anonymous poster hash: f5c63...fa5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Så da er der bare sånn visst man skal fikse seg nedentil? For et styr! :fnise:

Annenhver uke er jo ikke aktuelt, da hadde jeg blitt gal av stikking og kløe tror jeg. Jeg barberer jo med ca 2 - 3 dagers mellomrom. Hvor lang tid og hvor langt må håret vokse før man kan vokse, da?

Er det sånn at man ikke kan gå i bikini f.eks, mens man venter på at håret skal bli langt nok? Vi er endel i svømmehallen, så vil jo ikke at det skal vises at jeg "sparer".

Endret av MarieIselin
Skrevet

Pfb vanish er visst noe man kam bestille på nett, mot rødhet, nupper og innhrodd hår etter barbering. Man smører det på som en deo! Tenkte kjøpe det selv så vil bsre tipse :) finnes på coverbrands.no !

Skrevet

Så da er der bare sånn visst man skal fikse seg nedentil? For et styr! :fnise:

Annenhver uke er jo ikke aktuelt, da hadde jeg blitt gal av stikking og kløe tror jeg. Jeg barberer jo med ca 2 - 3 dagers mellomrom. Hvor lang tid og hvor langt må håret vokse før man kan vokse, da?

Er det sånn at man ikke kan gå i bikini f.eks, mens man venter på at håret skal bli langt nok? Vi er endel i svømmehallen, så vil jo ikke at det skal vises at jeg "sparer".

TS

Jeg går til hudpleier for brasiliansk voksing regelmessig. Normalt og optimalt sett må jeg vente 2,5-3 uker mellom behandlingene, men dette varierer veldig fra person til person. De første 10 dagene er det bare fryd og gammen der nede, mens den siste uka føler jeg meg ganske lodden. :laugh:

Skrevet

Jeg vokser selv, null stress :)

Hadde jeg brukt 30 min annenhver uke så hadde jeg vært hårfri stort sett alltid, men jeg er lat og tar frem voksen når jeg begynner å høre apelyder og løvebrøl der nede :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokser selv, null stress :)

Hadde jeg brukt 30 min annenhver uke så hadde jeg vært hårfri stort sett alltid, men jeg er lat og tar frem voksen når jeg begynner å høre apelyder og løvebrøl der nede :fnise:

Hvilken type voks bruker du? :)

Skrevet

Hvilken type voks bruker du? :)

Jeg bruker StripEase, en sukkervoks som man kan få kjøpt på feelunique.com

Stripsene kan vaskes, det er mye mindre vondt enn vanlig voks, og lunkent vann fjerner alle rester. Kommer aldri til å være nær hverken armhuler eller intimområde med en barberhøvel igjen!

Skrevet

Jeg barberer med maskin hver morgen, og sover helst uten truse om nettene. Jeg merker fort at det klør etter barbering hvis jeg lar det gå noen dager mellom hver gang, tror det er fordi undertøyet gnisser mer mot hårstubbene da. Samme hvis jeg sover med truse, da klør det fortere.

Merker også hvis jeg bruker truser som har kant eller blonder som gnisser mot barberte områder. Nå bruker jeg stort sett boxer eller hipster, og da klør det ikke.

Anonymous poster hash: 8b57c...d07
Skrevet

Jeg vokser i salong. Må jeg fikse litt mellom behandlingene bruker jeg epileringsmaskinen.

Skrevet

Jeg vokser i salong. Må jeg fikse litt mellom behandlingene bruker jeg epileringsmaskinen.

Der nede?! Gjør det ikke vondt? :hakeslepp:

Epileringsmaskinen min får kun adgang til legger og armhuler. Andre steder takler jeg ikke. :(

Skrevet

Der nede?! Gjør det ikke vondt? :hakeslepp:

Epileringsmaskinen min får kun adgang til legger og armhuler. Andre steder takler jeg ikke. :(

Bare bikiniskillet med epileringen, resten får vente til neste salongtime.

Skrevet (endret)

Hvis man vokser mye eller epilerer, må man være flink til å skrubbe og evt kjøpe spray på salongen som hindrer inngrodde hår. Da slipper man evt nupper eller inngrodde hår. Personlig har jeg i alle år foretrukket voks, nettopp fordi det er så deilig å være babymyk der nede. Ikke at man dagen etter allerede kan kjenne at det "stikker". Etter en god periode med jevnlig voks (uten barbere i mellomtiden) blir hårene som kommer "mykere" og alt kommer ikke på engang. Jeg pleier nappe de som evt dukker opp, eller epilere. Gjør ikke vondt da det er så få om gangen, og det holder seg mykt og godt.

Så lenge man er flink til å bruke skrubb, og godt med fuktighetskrem vil jeg tro de fleste holder seg babymyke og fine der nede.

Hvis du vil etterlate hår sier du det bare til damen i salongen, du kan få den frisyren du selv ønsker.

Det er heller ikke så dyrt. I starten kan du gjøre det en gang i måneden, men etterhvert trenger du ikke vokse alt før 2-3 mnd etter sist vokstime. Dette fordi hårene vokser saktere og man fint kan nappe eller epilere de få som kommer :) (Det er så klart individuelt, vi alle har ulik hårvekst osv)

Jeg unner meg den økonomiske utskeilsen fordi jeg tåler ikke barbering. Blir så sår der nede, og det er ubehagelig å ha sex. Noen får ingen plager med barbering, mens andre får det. Så handler om prioriteringer. Varierer vel fra hvor i landet man vokser seg, men brasiliansk voks med alt fjernet koster meg 550 hver gang.

Endret av Gretten kjerring
Skrevet

Stripsene kan vaskes, det er mye mindre vondt enn vanlig voks, og lunkent vann fjerner alle rester. Kommer aldri til å være nær hverken armhuler eller intimområde med en barberhøvel igjen!

Man kan vaske veet sine og, stripsene som ikke har voks på seg når du kjøper de, men de som følger med en boks med voks.

Anonymous poster hash: 8d330...2c2

Skrevet (endret)

Bare bikiniskillet med epileringen, resten får vente til neste salongtime.

Ah, da skjønner jeg. Greit å få stelt gresskanten mellom slagene. Du er tøff! :trene:

Endret av minimika
Skrevet

Hvordan er det å bestille fra feelunique? Får man pakken i posten eller må man hente, eller kommer det noen på døren? :P

Skrevet

Man kan vaske veet sine og, stripsene som ikke har voks på seg når du kjøper de, men de som følger med en boks med voks.

Anonymous poster hash: 8d330...2c2

Jeg synes Veet gjør hinsides vondt og jeg grøsser fremdeles ved tanken - 7 år etter at jeg prøvde dem :fnise: Er litt smertepingle på slike soner.

Hvordan er det å bestille fra feelunique? Får man pakken i posten eller må man hente, eller kommer det noen på døren? :P

Du må hente på posten, eller du får det i postkassa om pakken passer, null stress. Kjøper mye sminke der, eneste aberet er at det er litt lang leveringstid (1-3 uker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...