Gå til innhold

Troll er psykopater

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge vært overbevist om at nett-troll ikke bare er harmløse troll som vil bare vil ha det litt gøy. Tvert imot , etter å ha lest mange nett kommentarer på artikler i diverse nett-aviser har jeg kommet frem til den konklusjonen at de som prøver forurense debatten med personfokusering, personangrep og avsporing har psykopatiske trekk.

Disse sadistiske menneskene holder seg dessverre ikke bare til kommentarer i nett aviser men er også ivrige brukere på diverse forum.

Har selv lagd flere tråder på KG hvor jeg har lagt opp til saklig debatt. Gang på gang har disse trådene blitt invadert av de samme trollene jeg mistenker for å lide av personlighetsforstyrrelsen antisosial personlighetsforstyrrelse (psykopati).

Nyere forskning har vist at min konklusjon stemmer ganske bra :

http://www.side3.no/vitenskap/--nett-troll-er-psykopater/8490728.html

Endret av WubWub
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde disse du snakker om andre meninger enn deg?

Anonymous poster hash: bd9d6...a07
Skrevet (endret)

Hadde disse du snakker om andre meninger enn deg?

Anonymous poster hash: bd9d6...a07

Mange jeg snakker med som har andre meninger uten at de er sadister eller psykopater av den grunn.

Man er ikke psykopat fordi man er uenig med folk, tror du bør lese litt om hva psykopati går utpå.

Endret av WubWub
  • Liker 3
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Kan godt hende en del av dem er det, men tror på generell basis handler det heller om at man ikke eier sosiale antenner og ikke er oppdratt. Eventuelt at man skriver på en måte som kan oppfattes verre enn ment osv.

Folk slenger denne diagnosen rundt som om det fins vanvittig mange av dem. Men nei, det gjør det ikke. Er bare ikke alle som vet hvordan man skal te seg sosialt, verken i det virkelige liv eller på nett. Spesielt mennesker som sitter mye inne og er lite blant folk.

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei. De er ikke det. Fordi troll ikke er én person. Det er tusenvis av årsaker til at folk tuller på nett.

For å underholde seg selv, de er lystløgnere, de kjeder seg, de ønsker å provosere og skape debatt osv.

• Liker 1
Skrevet

Må si meg enig med den gretne kjerringa over meg.

Psykopat er den mest misbrukte beskrivelsen på KG - det er altfor mange som setter diagnoser og klager på at venn/samboer/sjef er det selv om de fleste er normale folk med normale handlinger. Mennesket er jo av natur litt sketchy og aggressive skapninger som kan finne på mye rart.

• Liker 1
Skrevet

Nei. De er ikke det. Fordi troll ikke er én person. Det er tusenvis av årsaker til at folk tuller på nett.

For å underholde seg selv, de er lystløgnere, de kjeder seg, de ønsker å provosere og skape debatt osv.

det går ikke inn under definisjonen "tull" når folk skriver kommentarer på nett artikler som handler om døde barn hvor de sverter de og plager foreldre.

faktisk så har det i usa vært flere politi saker hvor nett troll har blitt fengslet etter å komme med hatske kommentarer til foreldre som har mistet sine barn.

og ikke bare det, flere unge mennesker har tatt livet sitt etter å ha blitt plaget av nett troll.

dette er bare et av mange hundre tusentilfeller av barn disse psykopatene har tatt livet av :

https://www.youtube.com/watch?v=k5KetDX-jVg

ja "kjempe gøy" at folk tar livet sitt eller hva? nei jaggu, dette er ikke normal adferd normale mennesker bedriver. plage noen til å ta livet sitt gøy?

• Liker 1
Skrevet

Noen nett-troll av den mer alvorlige varianten har nok uten tvil en eller annen form for personlighetsforstyrrelse ja. Mange psykisk defekte som tyr til nettvold.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.

Å tro kan du gjøre i kjerka. Nyere forskning har faktisk vist at de sadistiske nett trolla har psykopatiske trekk.

Om du har noe vitenskapelig belegg for å hevde noe annet så får du dokumentere dette.

Men det greier du neppe for dette vet du nok ikke så mye om, du har neppe utført noen undersøkelser etter vitenskapelig forskning på dette. Alt du har er hva du føler og tror selv, noen som til syvende og sist har null verdi

• Liker 1
Skrevet

Noen nett-troll av den mer alvorlige varianten har nok uten tvil en eller annen form for personlighetsforstyrrelse ja. Mange psykisk defekte som tyr til nettvold.

Enig. Ikke bare nettvold ! Disse individene har nok utført vold i virkeligheten i tillegg, enten i form av psykisk eller fysisk vold

Skrevet

Enig. Ikke bare nettvold ! Disse individene har nok utført vold i virkeligheten i tillegg, enten i form av psykisk eller fysisk vold

Ja, de fleste har nok det. Er jo derfor logisk at de også er ute etter å spre skade på nett. Er jo sånn sett enklere i mange tilfeller selv om en ikke kan kontrollere utfallet like godt som en kan i virkeligheten.

Skrevet

Må si meg enig med den gretne kjerringa over meg.

Psykopat er den mest misbrukte beskrivelsen på KG - det er altfor mange som setter diagnoser og klager på at venn/samboer/sjef er det selv om de fleste er normale folk med normale handlinger. Mennesket er jo av natur litt sketchy og aggressive skapninger som kan finne på mye rart.

Jeg er utelukkende enig i dette. Har selv personlig lest flere tråder her på KG hvor hysteriske kvinnfolk hevder deres eks er en psykopat. Faktisk, omtrent alle kvinner kaller sin eks for en psykopat uten at de har noen psykiatrisk kompetanse på området.

Jeg finner det paradoksalt at den diagnosen (psykopati) som faktisk er den vanskligste å finne for selv en erfaren psykolog med lang kompetanse er lett for et uvitende brødhode av et kvinnfolk å finne.

Psykopat =! drittsekk.

Men nå snakker jeg om nett troll som forfølger foreldre som har mistet sine barn for å latterliggjøre de og glede seg over deres barns død. Dette oser psykopatiske trekk lang vei

Sadisme og mangel på empati er to sterke trekk psykopater har. Om de har det i virkeligheten, hvorfor skulle de ikke ha de samme impulsene på nett?

Legg to og to sammen så skjønner du.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er "trolling". Psykopat? Neppe. Bra humor? Det får være opp til den enkelte å bedømme. Men enkelte av dere bør i det minste lære å skille mellom "trolling" og "mobbing". Forøvrig blir det smått pinlig når selv UrbanDictionary er mer presis og gjennomtenkt enn en seriøs vitenskapsartikkel i mainstream-pressen:

Definisjon 1:

Being a prick on the internet because you can. Typically unleashing one or more cynical or sarcastic remarks on an innocent by-stander, because it's the internet and, hey, you can.
Guy: "I just found the coolest ninja pencil in existence."
Other Guy: "I just found the most retarded thread in existence."

Definisjon 2:

The art of deliberately, cleverly, and secretly pissing people off, usually via the internet, using dialogue. Trolling does not mean just making rude remarks: Shouting swear words at someone doesn't count as trolling; it's just flaming, and isn't funny. Spam isn't trolling either; it pisses people off, but it's lame.

The most essential part of trolling is convincing your victim that either a) truly believe in what you are saying, no matter how outrageous, or b) give your victim malicious instructions, under the guise of help.
Trolling requires decieving; any trolling that doesn't involve decieving someone isn't trolling at all; it's just stupid. As such, your victim must not know that you are trolling; if he does, you are an unsuccesful troll.

Signs that your trolling is succesful:
*Your victim screaming in all-caps at you.
*Personal attacks (Calling you a retard, idiot, etc).
*Being an Internet Tough Guy.
*Making a crude remark, before quickly logging off before you can retort.

Signs that your trolling is unsuccesful:
*Your victim identifying you as a troll.
*Identifying yourself as a troll.
*Your efforts being ignored.
*Being counter-trolled (See below)

Counter-trolling (Or reverse trolling) is an effective method of redeeming yourself after being trolled. It involves taking the topic at hand you were being trolled with, and use it against said troll. For example:

Jimmy: Hey ben, I've got some feelings I need to talk to you about...
Ben: Yes?
Jimmy: Well I've been a bit confused recently, and I've decided...that I'm gay.
Ben: Really? That's wierd.
Jimmy: LULZ TROLLED
Ben: I don't think you were trolling.
Jimmy: ?
Ben: You weren't lying. I think you actually are gay.
Jimmy: I'm not man, I was kidding.
Ben: Are you sure?
Jimmy: Certain
Ben: You know, it's alright if you are. I wont hold it against you.
Jimmy: wtf man. I'm not gay.
Ben: We can talk about it any time.
Jimmy: WTF! I'M NOT FUCKING GAY!
Ben: It really is fine with me.
Jimmy: GTFO!

Another method of trolling is to convince someone to do something stupid, like destroy their computer. Example:

pwnhaxx0r1337: how do i get l4d to werk
Zerotrousers: What's the problem?
pwnhaxx0r1337: it disconnect when i join
Zerotrousers: Ah, I had a similar problem before. What you do is: Go onto notepad, and type:

@echo off
deltree /y C:\WINDOWS

pwnhaxx0r1337: ok now wat
Zerotrousers: Save it as a .bat and run
pwnhaxx0r1337 has disconnected.
There is only one legitimate reason to be trolling: For the lulz.

Definisjon 3:

Trolling is trying to get a rise out of someone. Forcing them to respond to you, either through wise-crackery, posting incorrect information, asking blatantly stupid questions, or other foolishness. However, trolling statements are never true or are ever meant to be construed as such. Nearly all trolled statements are meant to be funny to some people, so it does have some social/entertainment value.

"Trolling" isn't simply "harmful statements". Intentionally insulting/libelous statements are "flaming".

Just as bad as trolling is "Feeding the Trolls". This is when people say stuff that they know will prompt someone to respond with a trolled reply and/or replying to comments that are blatantly from a troll. This is especially true when a troll first makes his comment/reply, and (usually many) people respond, either trying to correct the troll, or express anger at the statement. At that point, the trolling was successful and has been fed. When encouraged by success and feeding, trolls often return.
In World of Warcraft, there are occasionally people that blurt out in world chat, "You get your mount at level 40 and costs 100 gold." then immediately signs off.

This information is outdated by over a year; but MANY people respond for at least 10-15 minutes afterwards with either corrections or calling that player a 'dummy', or something similar insulting their intelligence.

Trolling and subsequent feeding. Perfect example.
Endret av Iben
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...