Gå til innhold

Kort eller langt slør?

Hva er finest, kort eller langt slør?  

1. 1. Hva er finest, kort eller langt slør?

• Begge deler er like fint
      0
    • Vet ikke
      1
    • Det avhenger av kjolen
      12
    • Jeg synes ikke slør er noe fint
      1
    • Kort
      1
    • Det avhenger av den som skal bruke det
      1
    • Langt
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere nå sikkert har fått med dere, har jeg endelig bestemt meg for å bytte inn sløret mitt til et som er helhvitt. Men så kommer altså neste problem...skal sløret være langt eller kort? Det jeg valgte forrige gang var det fingerlengde på, nettopp fordi jeg synes dette var mest praktisk på en slik dag. Jeg er litt redd et langt slør skal de noe snålt ut på meg og ikke minst være forferdelig upraktisk. Jeg har temmelig langt slep på kjolen også, så det blir nok å passe på den dagen vil jeg tro.

Jeg har hatt en tråd på dette tidligere også, men jeg tenkte vi kunne ta en liten avstemning jeg da, på hva dere synes er finest... :D

Så hjelp meg nå da jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det avhenger av kjolen og den som skal bruke det, men jeg syns helt klart at langt slør er finest. Det skal jeg ha :)

Jeg bestilte mitt slør i dag (sommerfugler i magen!) og gleder meg vanvittig til å få det.

Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg
Skrevet

Ja, jeg får se an litt hva jeg velger å gjøre tror jeg, for dette er uhyre vanskelig. Men hva koster et langt slør da, er det mye dyrere enn de korte?

En annen grunn til at jeg også ville ha kort slør var broderiene nederst på kjolen. de er så flotte og jeg vil jo gjerne at de skal syntes.

Legger ut bilde av kjolen også, så er det kanskje lettere for dere å ha en formening om hvilken lengde jeg bør ha til kjolen min (kjolen min skal være hvit da):

http://www.leanna.plus.com/dresses/prints/...ges/mj2043a.jpg

Skrevet

Jeg synes langt slør er flottest, men fest det på en måte sånn at du kan ta det av når du er lei.

Jeg tok det av når vi spiste middag, jeg var lei av å sette meg på det, føle at det ble nøkket av osv.

Skrevet

Jeg hadde laaaangt slør til min kjole, og det kunne bare ikke vært noe annet. Klart at det var litt å drasse rundt på, men jeg viklet det litt rundt armen, så det ble ikke noe problem. Kunne aldri tenke meg å ta det av utover kvelden heller.......:)

Skrevet

Jeg synes helt klart at kort slør er det fineste! Helst sånt tungt "Mette Marit" slør som bare henger rett ned. Altså ikke sånt stort tyll slør...

Men det er jo godt at vi ikke har samme smak alle sammen, for ellers hadde jo alle sett like ut, og det hadde ikke vært spes morsomt :blunke:

Skrevet

Noe av "problemet" mitt er at jeg har kort hår og frisøren mente det aller beste var at jeg enten hadde sløret hele dagen eller ikke noe slør, slik at hun fikk festet det godt nok. Jeg må derfor bestemme meg for hvordan jeg vil gjøre det.

Men hva synes dere, eller tror dere, ville være finest til kjolen min da?

Kort slør er jo mest praktisk egentlig da, og iallfall for meg som kanskje egentlig ikke er sånn overbegeistret for slør?

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg syns i alle fall at du skal ha et slör som går nedenfor utringningen på ryggen. Og siden du har kort hår syns jeg ikke du skal ha ett som strutter så mye. Jeg tror det er finest med ett langt, enkelt slör eller ikke noe i det hele tatt. Kjolen er jo så kjempefin!!

Lykke til :D

Skrevet

Kan ikke du legge inn et bilde av kjolen din Augustbrud02?

:ler:

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes langt slør som oftest er finest, men jeg skal ha kort av den enkle grunn at kjolen er så utrolig fin i ryggen at dette kan jeg ikke skjule med et slør.

Skrevet

Nei og nei så vanskelig dette skal være.... Men jeg r litt av den samme oppfatning som høst også. Kjolen min er utrolig flott bak (faktisk det flotteste med hele kjolen), så det er jo litt synd å dekke den til med slør også da!?

Og snuppis, hvis du tar en titt litt lenger opp har jeg lagt ut link til bilde av kjolen. Kan gjenta linken her også jeg, så kan du jo se hva du synes. Sløret blir uansett så langt at det går nedenfor utringingen da.

http://www.leanna.plus.com/dresses/prints/...ges/mj2043a.jpg

:D

Skrevet

Mitt slør var ca 3m langt og i tyll. Frisøren festet det med hårnåler (88 stk hadde jeg i håret!) og det satt godt hele kvelden. Hadde først tenkt å ha muligheten til å ta det av, men det var absolutt ikke nødvendig. Sløret veier ingenting, og har man slep fra før kan man like godt ha langt slør også. Det var ikke slitsomt å gå med i det hele tatt. Bare pass på at ingen tråkker på det. :)

Du kan se bilder av meg med mitt slør på bryllupssiden vår:

> http://bryllup.silviab.com

Skrevet

Men bærer man bare sløret over armen eller? På kjolen er det jo en hempe man kan bære i, men det vil det jo ikke være på sløret.

Synes det er fint med langt slør også, men jeg er fryktelig usikker på om jeg vil føle meg vel med det. Kunne nok godt hatt slør som rakk akkurat ned til gulvet, men ikke et som rekker helt til enden av slepet, tror dte blir litt for mye liksom...

Men får vel kikke litt i butikken før jeg bestemmer meg.

08juni02: har du noe bilde av deg bakfra med sløret? Mener jeg har sett det hos deg tidligere, men klarte ikke å finne noe bilde...

Skrevet

Da jeg kjøpte sløret på Christiane (690kr!) fortalte damen meg at hun syntes det var finest med lange slør som gikk litt forbi slepet (sånn som mitt). Korte slør var visst litt stusselig syntes hun.

Hmm.. har visst tatt bort bildet med sløret bakfra.. men på disse bildene ser man jo sløret litt bedre, som du ser er det festet over håret slik at det henger nokså rett ned bakover:

> http://home.tiscali.no/ssorhaug/shbryllup/...der/bilde66.jpg

> http://home.tiscali.no/ssorhaug/shbryllup/...der/bilde76.jpg

:)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorvidt jeg skal ha slør eller ikke. Men dersom det blir slør, så må det bli et kort ett. Kjolen er nemlig helt nydelig i ryggen, men flotte snøringer... Det kan jeg jo ikke gjemme bort, eller hva?

:kgsmil:

Skrevet

Er enig med cr@sh jeg. Kjolen min er også veldig fin i ryggen (har også snøring), og har ikke lyst å dekke det med et slør. Har også temmelig kort hår, og tror egentlig at jeg kutter ut hele sløret og heller har en enkel tiara, eller bøyle med perler.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til. Jeg vet faktisk ikke hva heg synes er finest. Jeg skal selv ikke ha slør, men synes likevel at andre er fine med slør.

Siden jeg ikke skal ha slør, men ikke fordi jeg ikke synes slør er fint, så savner jeg å kunne stemme på det. Vil ikke stemme at jeg ikke synes slør ikke er fint, for det synes jeg jo. Det skulle vært et valg som het: Skal ikke ha slør.

Skrevet

Takk for alle råd jenter, men jeg er fortsatt usikker. Har allikevel en følelse av at jeg ender opp med langt slør jeg nå. Har prøvd å kikke på litt bilde, og synes dette definitivt er finest sånn generelt, men så er det det da at jeg ikke er så lysten på å skjule hele kjolen min bakfra. den er så flott bakfra! Men jeg får se om jeg finner meg et enkelt slør som ikke er altfor langt heller, så ender jeg kanskje opp med det.

Men fortsett med å komme med meninger her da, for det trenger jeg virkelig!

Skrevet

Takk for alle råd jenter, men jeg er fortsatt usikker. Har allikevel en følelse av at jeg ender opp med langt slør jeg nå. Har prøvd å kikke på litt bilde, og synes dette definitivt er finest sånn generelt, men så er det det da at jeg ikke er så lysten på å skjule hele kjolen min bakfra. den er så flott bakfra! Men jeg får se om jeg finner meg et enkelt slør som ikke er altfor langt heller, så ender jeg kanskje opp med det.

Forresten skal jeg ha tiara også, men det blir vel ikke for mye med begge deler? Sløret skal jo sitte helt bakpå hodet også så...

Men fortsett med å komme med meninger her da, for det trenger jeg virkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...