AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 Hvilket økonomisk ansvar har den andre ektefellen for barnet/barna? Tenker ikke i det daglige som mat osv.. Men ting som koster mange tusen.. dyre aktiviteter, reiser, støtte til studie/skolegang, konfirmasjon, bryllup? Anonymous poster hash: e091a...fda
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 IngentingAnonymous poster hash: a7016...6ff 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Ikke noe juridisk. Noe annet dersom barnet blir adoptert såklart. Anonymous poster hash: 8d217...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Det er ikke lov. Anonymous poster hash: 1772e...d9a 2
minister-mio Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Egentlig ikke noe ansvar, men med felles økonomi blir det jo på en måte til at man betaler for bonusbarnet sitt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Ingen krav om økonomisk deltagelse i lovs form. Men inntekten til steforeldre teller med når barnet f.eks. søker stipend fra Lånekassen. Og dermed pålegges de et økonomisk ansvar derfra. Men det står i sterk kontrast til hva resten av lovverket sier. Ellers så fungerer alle slike familier jeg kjenner ved at økonomien er helt felles, også på store utgifter.Anonymous poster hash: 164c8...dc4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Herregud, ut i fra overskriften trodde jeg du ville gifte deg med særkullsbarnet ditt!!Anonymous poster hash: c53e9...44b 3
GammelKaktus Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Herregud, ut i fra overskriften trodde jeg du ville gifte deg med særkullsbarnet ditt!!Anonymous poster hash: c53e9...44b Samme tenkte jeg 1
hjärterdam Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Vi har felles økonomi, så min del av utgiftene (og hans for sitt barn) dekkes av oss i fellesskap. I tillegg bidrar såklart de andre to foreldrene likt med oss. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Spis Bestemor! Ikke vent på meg. Spis, Bestemor! Ikke vent på meg. Anonymous poster hash: 97f53...dc8 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #11 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hjelper mitt barn med støtte til utdannelse, og hun driver en idrett som koster mye. Spørsmålet da, bør hans særkullsbarn få det samme, som man setter på en sparekonto feks? Eller bør jeg droppe en ferie i året fordi mitt barn "tar mer penger" , og derfor burde sponse dette av "egen" lomme? TsAnonymous poster hash: e091a...fda
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #12 Skrevet 9. oktober 2014 Beklager skrivefeilen i overskriften TsAnonymous poster hash: e091a...fda 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #13 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg hjelper mitt barn med støtte til utdannelse, og hun driver en idrett som koster mye. Spørsmålet da, bør hans særkullsbarn få det samme, som man setter på en sparekonto feks? Eller bør jeg droppe en ferie i året fordi mitt barn "tar mer penger" , og derfor burde sponse dette av "egen" lomme? TsAnonymous poster hash: e091a...fda Du betaler for ditt barn og om mannen din vil, så setter han av tilsvarende sum til sitt barn. Hvis barna har vokst opp som søsken, så vil kanskje hans barn synes det er urettferdig om stesøsteren får i pose og sekk og det ingenting. Er det kun du som betaler ting til ditt barn eller betaler din mann også ting til henne? Anonymous poster hash: 7514b...33d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #14 Skrevet 9. oktober 2014 Du betaler for ditt barn og om mannen din vil, så setter han av tilsvarende sum til sitt barn. Hvis barna har vokst opp som søsken, så vil kanskje hans barn synes det er urettferdig om stesøsteren får i pose og sekk og det ingenting. Er det kun du som betaler ting til ditt barn eller betaler din mann også ting til henne?Anonymous poster hash: 7514b...33d Det daglige deler vi på, så er det meg som kjøper ting til henne, betaler for julegaver/bursdagsgaver, reiser osv. Så er det han som har betalt slike ting for sitt særkullsbarn. Anonymous poster hash: e091a...fda
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #15 Skrevet 13. oktober 2014 Steforeldre har ingen forpliktelser. Hva med steforelder om de har egne særkullsbarn, og så skal ha ansvar for andre sine også. Blir jo raka fant. Den andre bioforelder har plikter der Anonymous poster hash: 1b306...8bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå