AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #1 Skrevet 8. oktober 2014 I år har vi veldig lyst til å feire jul hjemme og lage våres egen jul. I 7 år på rad har vi vært hos svigers, men nå er det på tide å lage egne tradisjoner til barna. 6 åringen hadde veldig lyst til å feire jul her hjemme i år. Pappa er død og mamma har jeg ingen kontakt med. Men svigermor er fryktelig sær og vanskelig. Samboer sa at hun ikke kom til å like dette og hun mener på at det er hun som skal lage mat og styre på julaften for sin familie. Hun vil garantert ikke komme hit da hun hater hunder og hater å kjøre langt. Svigerfar bryr seg nok ikke. Så lenge han får mat er han fornøyd Men så er vi uenige om hvem som skal si det. Jeg mener at han burde gjøre det siden det er hans sine foreldre. Han er jo livredd for mora virker det som. Men vi må jo si det. Blir hun sur så blir hun sur. Ikke noe å gjøre med det. Han fikk en melding av henne forrige uke om at hun gleder seg til julen og lage mat til oss. Men bør ikke han ringe å si det?Anonymous poster hash: 8042d...67a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 I år har vi veldig lyst til å feire jul hjemme og lage våres egen jul. I 7 år på rad har vi vært hos svigers, men nå er det på tide å lage egne tradisjoner til barna. 6 åringen hadde veldig lyst til å feire jul her hjemme i år. Pappa er død og mamma har jeg ingen kontakt med. Men svigermor er fryktelig sær og vanskelig. Samboer sa at hun ikke kom til å like dette og hun mener på at det er hun som skal lage mat og styre på julaften for sin familie. Hun vil garantert ikke komme hit da hun hater hunder og hater å kjøre langt. Svigerfar bryr seg nok ikke. Så lenge han får mat er han fornøyd Men så er vi uenige om hvem som skal si det. Jeg mener at han burde gjøre det siden det er hans sine foreldre. Han er jo livredd for mora virker det som. Men vi må jo si det. Blir hun sur så blir hun sur. Ikke noe å gjøre med det. Han fikk en melding av henne forrige uke om at hun gleder seg til julen og lage mat til oss. Men bør ikke han ringe å si det?Anonymous poster hash: 8042d...67a Dette bør han si ja! Han kan svare på meldingen og si at i år planlegger dere å feire jul hjemme hos dere selv, men at de er hjertelig velkommen. Hvis han ikke tør å ringe.. Anonymous poster hash: b6e81...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #3 Skrevet 8. oktober 2014 Om han er redd hu, så kommer han kanskje bare å nikke og bukke og si at dere kommer likevel om hu blir vrang? Anonymous poster hash: 3fa82...c4f
Frisørdama Skrevet 8. oktober 2014 #4 Skrevet 8. oktober 2014 Han burde si ifra, og stå på sitt selv om hun blir sur. Man må jo få lov til å velge selv om man vil feire hjemme! 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Så klart skal han si det. Som du sier, blir hun sur så blir hun sur. Han burde jo si det snart. Ikke så lenge til jul.Anonymous poster hash: 8588b...dba 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 Si at du ønsker å holde det hjemme i år og spør svigermor om hun kan lage noe av det du synes er godt å spise til jul.. Pleier å fungere med å skryte litt i slike settinger. Anonymous poster hash: d738d...0df
Gjest Blomsterert Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Tror kanskje mannen din også er redd for å såre moren,ikke bare er redd henne :-) Men syns at sønnen bør si fra ja,-det er tross alt hans foreldre. Men tenker dere på å be dem selv om du tror svigermor ikke vil? De kan ikke bli sure for det at dere vil feire julen som familie og lage tradisjoner,men moren vil nok reagere,for du vet...juletradisjoner sitter dypt :-) Får håpe hun skjønner og godtar(med glede)at dere vil skape deres egne.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Vi vil veldig gjerne ha de her, men frykter hun ikke vil. Hun har ikke vært på besøk her på snart 2 år. Det tar 4 timer en vei (noe hun synes er alt for lenge å kjøre bil) og hun hater hunder. Fysj liksom. Tror det kan bli vanskelig og jeg kan ikke se for meg at hun går med på å feire jul hos oss. Men så var det å få mannen min til si det til henne da.Anonymous poster hash: 8042d...67a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Samme her. Bare vi er annenhvert år med familiene. I år har vi alt ferdig i vårt eget hus og ønsker å være her. Har invitert svigermor pg brødrene hans hit, men de trodde ikke de ville komme fordi de følte det ble for mye for oss?!? Vi har 2 barn og ta med de og alt av gaver i 2 timer hver vei orker jeg ikke. 6voksne, 1 4-åring + baby på 2 soverom og 1 bad i julen blir litt for mye kjenner jeg. Da kan de heller komme hit hvor vi har mye bedre plass:) Anonymous poster hash: db580...f87
Kittykat Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Hvis svigermor blir sur og grettenf fordi dere vil feire jul hjemme hos dere selv og starte tradisjoner, da vil jeg tørre å påstå at hun er sær som tar seg nær av sånt. Vi feirer jul hjemme annenhvert år. Hvis noen hadde reagert på det, så hadde jeg sett rart på dem. Din samboer må bare bite tennene sine sammen og si det som det er. Og ja, jeg er så kynisk at jeg synes at han skal si det da det er hans mor og ikke din. Uansett, når man har fått seg samboer og barn, så kommer man som oftest til det stykket på veien når man vil lage sine egne tradisjoner om julen. Og det må andre respektere uten å sette himmel og jord i bevegelse.
Jade Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 Hans mor, han får si i fra. Hvis han ikke greier det, så får du gjøre det, eller dere får feire jul hos dem likevel.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #12 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror mannen din har lyst til å feire med svigers jeg. Hvorfor vil du ta fra han den gleden å feire med hele familien når du ikke har noen familie på egenhånd? Er det bare for å splitte svigers fra sønnen og barnebarnet? Anonymous poster hash: 521c1...08d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #13 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror mannen din har lyst til å feire med svigers jeg. Hvorfor vil du ta fra han den gleden å feire med hele familien når du ikke har noen familie på egenhånd? Er det bare for å splitte svigers fra sønnen og barnebarnet?Anonymous poster hash: 521c1...08d Jeg har da familie jeg jeg har søsken, tantebarn, besteforeldre, kusiner osv Å han er helt enig med meg at vi skal feire hjemme i år. Var faktisk han som kom opp med denne planenAnonymous poster hash: 8042d...67a
Daraya Skrevet 8. oktober 2014 #14 Skrevet 8. oktober 2014 Foreldre må bare akseptere at barna er voksne og har egen familie. Selvsagt er de også en del av familien men akkurat som de selv begynte å feire hjemme hos seg en dag er de nødt å innse at barna også gjør det. Det er gjerne når man har stort nok hus og barna er noen år slik at man slipper stuptrøtte unger i bilen og haugevis med gaver man ikke må glemme. Jeg syns at mannen din burde ta en samtale med moren sin, når dere har bestemt dere er det best å la moren hans venne seg til tanken. For henne er det en kamel hun må svelge men er hun noenlunde oppegående skjønner hun grunnene.
Gjest Sunshine23 Skrevet 8. oktober 2014 #15 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror mannen din har lyst til å feire med svigers jeg. Hvorfor vil du ta fra han den gleden å feire med hele familien når du ikke har noen familie på egenhånd? Er det bare for å splitte svigers fra sønnen og barnebarnet?Anonymous poster hash: 521c1...08d Troll. Mannen din må si det. Hvis ikke blir jo bare du nødt. Men ikke vent alt for lenge da. Jo før jo bedre
ViljaH Skrevet 9. oktober 2014 #16 Skrevet 9. oktober 2014 Hvordan skal dere takle eventuelle større livskriser, hvis dere ikke klarer å si fra til familie at i år vil dere feire jul hjemme? Bare litt perspektiv. Det er deres liv, si fra at dette er et valg dere har tatt. Helst han såklart.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #17 Skrevet 9. oktober 2014 Dere er vel voksne mennesker som kan si ifra? Hun blir sikkert sur men det får dere bare stå imot. Si at de er hjertelig velkommen til dere. Anonymous poster hash: 17315...9c5
Millimani Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Dere bestemmer selv. Mange kjernefamilier feirer jul 'alene' uten å ha øvrig familie med på festen. Helt normalt, og helt opp til hver enkelt. Svigers kan ikke forvente at dere skal takke ja til hver invitasjon på julaften, ei heller forvente at dere vil komme i år fordi dere har vært der mange år på rad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå