Gå til innhold

Alkohol etter trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem her så jeg lurer litt på, er styrketreningsøkten jeg akkurat har hatt bortkasta om jeg drikker meg full ikveld? føler jeg er hele kake gele klump i hele kroppen. Pressa meg til over det maksimale på alle øvelser (var ei jente som drev å titta på meg mens jeg trena så jeg la på mer vekter enn jeg vanligvis trener med for å imponere)

Vet alkohol fører til utskillelse av stresshormon, væske tap og lavere produksjon av testosteron så muskelveksten vil jeg anta være litt redusert eller kanskje helt redusert? Vil alkoholen føre til at kroppen slutter jobbe med å reparere muskelvevene?

Driver å jobber med å gå opp i vekt, da helst i muskelmasse.

Har slitt med alkoholproblemer i 10 år siden jeg var 20 år, første åra drakk jeg meg snydens 3 ganger i uka, så ble formen og helsa svekket så jeg måtte redusere til 2 fyllekuler i uka, og så ble formen enda mer svekket så det har blitt til 1 fyllekule i uka siste åra.

Jevnt over de siste 10 åra har helsa og vekta stupt fordi jeg spiser ikke dagen etter jeg har drukket. For 6 måneder siden veide jeg 54kg (er 1.84cm ung mann).

Da bestemte jeg meg for å begynne trene styrke 3 ganger i uka og det har jeg fulgt opp og kiloene har hopet seg opp, veier nå 75kg, målet er 85kg.

problemet er bare det at til helga er jeg invitert til overnatting hos ei jente, og jeg drikker ikke alkohol sammen med andre mennesker så det må bli idag om jeg skal få drukket denne uka her, vis jeg tar det imorgen er jeg for fyllesjuk til noe besøk i helga

Anonymous poster hash: 84ddb...f2c
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Om du har et alkoholproblem så burde du ikke drikke i det hele tatt.

• Liker 3
Skrevet

Om du har et alkoholproblem så burde du ikke drikke i det hele tatt.

enklere sagt enn gjort om man har et alkoholproblem da

blir som å si til en narkoman at han ikke skal ruse seg. om det hadde funka så hadde det jo ikke vært så mange narkomane

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

enklere sagt enn gjort om man har et alkoholproblem da

blir som å si til en narkoman at han ikke skal ruse seg. om det hadde funka så hadde det jo ikke vært så mange narkomane

Han ber om råd om å drikke selv om han har et problem og ikke kan drikke med andre folk.

Hva er ditt råd?

Skrevet

Han ber om råd om å drikke selv om han har et problem og ikke kan drikke med andre folk.

Hva er ditt råd?

Trådstarter her :) var jeg som svarte i siste innlegget også. Jeg har ingen råd å gi til meg selv, derfor jeg spør her.

Men jeg jobber hardt med å legge om livet mitt etter at pappa døde av alkoholforgiftning i år. Han ble funnet død ute i snøen i vinter med promille på 3. Legens teori er han sovnet ute etter en fyllekule, han har sliti med alkohol i mange år selv og det har omtrent alle menn i familien min.

Tror det er snakk om genetikk, at mannfolk i min familie er tilbøyelig til å drikke for ofte.

Når jeg veide 54kg for 6 måneder siden så innså jeg at jeg måtte snu om livsstilen min vis jeg ikke ville ende opp i grava selv. Derfor har jeg fokusert mye på styrketrening, for meg er det snakk om overlevelse å komme seg på treningsstudio.

Gjest Runforit
Skrevet

Trådstarter her :) var jeg som svarte i siste innlegget også. Jeg har ingen råd å gi til meg selv, derfor jeg spør her.

Men jeg jobber hardt med å legge om livet mitt etter at pappa døde av alkoholforgiftning i år. Han ble funnet død ute i snøen i vinter med promille på 3. Legens teori er han sovnet ute etter en fyllekule, han har sliti med alkohol i mange år selv og det har omtrent alle menn i familien min.

Tror det er snakk om genetikk, at mannfolk i min familie er tilbøyelig til å drikke for ofte.

Når jeg veide 54kg for 6 måneder siden så innså jeg at jeg måtte snu om livsstilen min vis jeg ikke ville ende opp i grava selv. Derfor har jeg fokusert mye på styrketrening, for meg er det snakk om overlevelse å komme seg på treningsstudio.

Hva med å delta i møter? AA er fin støttegruppe. Tenk på alt du har oppnådd uten alkohol i livet ditt. Og du er i ferd med kanskje møte damen i ditt liv.

Å være edru har gitt deg så mye positive ting å se frem til :)

Skjønner at alkoholisme er tøft, men med tanke på at faren din faktisk døde av det er en motivasjon uten like for å holde deg edru.

Skrevet

Hva med å delta i møter? AA er fin støttegruppe. Tenk på alt du har oppnådd uten alkohol i livet ditt. Og du er i ferd med kanskje møte damen i ditt liv.

Å være edru har gitt deg så mye positive ting å se frem til :)

Skjønner at alkoholisme er tøft, men med tanke på at faren din faktisk døde av det er en motivasjon uten like for å holde deg edru.

Ja har vurdert AA men jeg vet ikke helt om jeg vil få noe ut av det. problemet mitt er at følelseslivet mitt er helt blokkert når jeg er edru, jeg føler sjeldent sorg eller glede selvom situasjonen min skulle tilsi at jeg skulle føle disse tingene.

jeg vil nok ikke få noe følelsesmessig respons ut av å delta i samtalene der å høre på andres historier eller fortelle om mine egne så jeg er usikker på om det er noe for meg.

i begravelsesen til han kjære far så gråt jeg ikke eller viste noe tegn til sorg. men jeg har gråti i bøtter og spann i de neste månedene som kom når jeg drakk alkohol for da kommer alt til overflaten og jeg får bearbeidet det.

det samme gjelder med lykke, jeg burde føle meg glad idag. første dag i ny jobb. fikk mye skryt for god innsats og kom overens med 2 som jobbet der. har vært uføretrygda 8 år så dette er en stor dag for meg. var jeg selv som satt igang prosessen for noen måneder siden, ringte nav og sa jeg ville ut i arbeidstrening og så endelig fikk de ut fingeren så det ordna seg. etterhvert blir det endel kurs tenker jeg, så ordne meg en skikkelig jobb. men tar små skritt om gangen

derfor føler jeg at jeg må drikke uka her for å feire og føle på den gode følelsen. tenkte slå meg ned i sofaen med pils, ps4 spill og fin musikk i bakgrunnen og kose meg

alkohol er som en ventil for meg, om jeg lar det gå for lenge mellom hver gang jeg drikker så koker det over av følelser som girt stort psykisk ubehag, eneste måten er å drikke meg full å føle på ting. så er jeg fin og god i 4-5 dager i strekk.

bare redd for at fylla skal ødelegge for treningsopplegget mitt.

har googlet litt på det her og det viser seg at noen leger ikke mener alkohol påvirker trening i stor grad?

http://www.side2.no/2095327.html

http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4302:hvor-mye-pavirker-alkohol-meg&catid=29:spog-svar&Itemid=46

Gjest Runforit
Skrevet

Ja har vurdert AA men jeg vet ikke helt om jeg vil få noe ut av det. problemet mitt er at følelseslivet mitt er helt blokkert når jeg er edru, jeg føler sjeldent sorg eller glede selvom situasjonen min skulle tilsi at jeg skulle føle disse tingene. jeg vil nok ikke få noe følelsesmessig respons ut av å delta i samtalene der å høre på andres historier eller fortelle om mine egne så jeg er usikker på om det er noe for meg. i begravelsesen til han kjære far så gråt jeg ikke eller viste noe tegn til sorg. men jeg har gråti i bøtter og spann i de neste månedene som kom når jeg drakk alkohol for da kommer alt til overflaten og jeg får bearbeidet det. det samme gjelder med lykke, jeg burde føle meg glad idag. første dag i ny jobb. fikk mye skryt for god innsats og kom overens med 2 som jobbet der. har vært uføretrygda 8 år så dette er en stor dag for meg. var jeg selv som satt igang prosessen for noen måneder siden, ringte nav og sa jeg ville ut i arbeidstrening og så endelig fikk de ut fingeren så det ordna seg. etterhvert blir det endel kurs tenker jeg, så ordne meg en skikkelig jobb. men tar små skritt om gangen derfor føler jeg at jeg må drikke uka her for å feire og føle på den gode følelsen. tenkte slå meg ned i sofaen med pils, ps4 spill og fin musikk i bakgrunnen og kose meg alkohol er som en ventil for meg, om jeg lar det gå for lenge mellom hver gang jeg drikker så koker det over av følelser som girt stort psykisk ubehag, eneste måten er å drikke meg full å føle på ting. så er jeg fin og god i 4-5 dager i strekk. bare redd for at fylla skal ødelegge for treningsopplegget mitt. har googlet litt på det her og det viser seg at noen leger ikke mener alkohol påvirker trening i stor grad? http://www.side2.no/2095327.html http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4302:hvor-mye-pavirker-alkohol-meg&catid=29:spog-svar&Itemid=46 Anonymous poster hash: 84ddb...f2c

Det spiller ingen rolle hva alkoholen gjør med treningen. Du er en alkoholiker. En pils er ikke nok. Det er farlig lett at det sklir ut og før du vet ordet av det som må du ha promille for å føle deg normal og plutselig en dag så må du drikke for å i det hele tatt komme deg på jobb. Så går det steget lenger og du er inne i en ond sirkel der kolleager merker at det lukter alkohol av deg på en onsdag på jobb og så har du plutselig et problem på arbeidsplassen.

Du bruker alkohol for å føle, for å undertrykke for å fungere normalt. Altså er det en del psykisk inni bildet. Hvor mange på AA tror du ikke sier de ikke trenger hjelp? Det kalles fornektelse. Å si at du ikke tror det vil hjelpe før du i det hele tatt har prøvd viser at du egentlig ikke vil jobbe med problemet. Akkurat som en røyker som sier de kan slutte hver dag, men egentlig vil de ikke.

Nå er alkoholisme farligere i det hverdagslige enn en røyker, men det er en avhengighet som man KAN bryte om man virkelig setter viljen inn. Men da må en være sterk nok til å søke hjelp. For å søke hjelp er en styrke ikke en svakhet som så mange innbiller seg. Vi trenger alle en hjelpende hånd og støtte i blandt :)

• Liker 1
Skrevet

Er så enig med Runforit! Søk hjelp for problemene dine!

Anonymous poster hash: 82d07...717

Skrevet

Tror kroppen bruker energien på andre ting, som å skille ut gift når man drikker. Men om du uansett skal drikke, kan du jo forsøke og spise godt i tillegg, både i dag og i morgen om du klarer. Evt. smoothier/proteindrikker i morgen om mat ikke går.

Sliter med samme problem selv, og synes du kan være stolt over å ha redusert til en dag i uken. Også er det jo kjempefint at du har fått jobb, og prøver å forbedre helsen!

Anonymous poster hash: ec8f3...5b6
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva alkoholen gjør med treningen. Du er en alkoholiker. En pils er ikke nok. Det er farlig lett at det sklir ut og før du vet ordet av det som må du ha promille for å føle deg normal og plutselig en dag så må du drikke for å i det hele tatt komme deg på jobb. Så går det steget lenger og du er inne i en ond sirkel der kolleager merker at det lukter alkohol av deg på en onsdag på jobb og så har du plutselig et problem på arbeidsplassen.

Du bruker alkohol for å føle, for å undertrykke for å fungere normalt. Altså er det en del psykisk inni bildet. Hvor mange på AA tror du ikke sier de ikke trenger hjelp? Det kalles fornektelse. Å si at du ikke tror det vil hjelpe før du i det hele tatt har prøvd viser at du egentlig ikke vil jobbe med problemet. Akkurat som en røyker som sier de kan slutte hver dag, men egentlig vil de ikke.

Nå er alkoholisme farligere i det hverdagslige enn en røyker, men det er en avhengighet som man KAN bryte om man virkelig setter viljen inn. Men da må en være sterk nok til å søke hjelp. For å søke hjelp er en styrke ikke en svakhet som så mange innbiller seg. Vi trenger alle en hjelpende hånd og støtte i blandt :)

Ja er dessverre smertelig klar over at jeg er alkoholiker. Føler det at alle mine livs problemer er pga alkohol, jeg blir helt forandret når jeg er full.

Gjennom hele barndommen og tenårene mine var jeg en meget aktiv fyr. Jeg spilte fotball 9 år, badminton 3 år, squash 1 år, kickboxing 3 år, sjakk 2 år, dmx biking 1 år i tillegg til at jeg stod på rollerblades i 10 år.

Når jeg fylte 20 år så hadde jeg en omgangskrets på 20 folk. 5 bestevenner, 15 venner. Begynte drikke endel i helgene sammen med de men jeg responderte anderledes på alkohol enn de andre gjorde. I fylla så ble jeg enten utagerende/aggressiv/voldelig eller trist. Kunne f.eks finne på enten å begynne grine midt i en fest eller plutselig slå ned et tilfeldig menneske.

Etterhvert som årene gikk så ballet det seg på de gangene jeg havnet på glattcella, fikk voldsdommer, og våknet til tider på sykehus etter å ha blitt pumpa.

Det var i perioden mellom 20-23 år. Omgangskretsen min ble rett og slett redd for meg fordi det skjedde så mye rundt meg når jeg var full og gradvis trakk de seg unna. Så etter en rekke voldsepisoder begynte jeg bli paranoid for jeg følte det var mange som var ute etter hevn etter jeg hadde slått de, så jeg tok med meg en kniv på byen.

De 2 bestevennene jeg hadde igjen fant ut av det så sa de "gi oss kniven eller så er vi aldri venner igjen". jeg gav de ikke kniven og de kuttet meg ut for godt. da var jeg 23 år. etter det så isolerte jeg meg helt og har bare drikki for meg selv siden den gang.

foreldrene mine prøvde hjelpe meg mye, de skaffet meg en psykolog hos sosialmedisinsk poliklinikk i sarpsborg , og min far fikk en prest til å besøke meg endel. jeg er ikke selv religiøs men min far var dypt kristen, en mann av ærlighet , moral , kjærlighet og arbeidsdisiplin. han var på jobb hver eneste dag i 40 år!

men etter den perioden min i alder 20-23 så begynte også han drikke endel. jeg mener det er min feil, han hadde mye håp om meg, i tenårene mine var jeg både mentalt skarp og i god fysisk form. det ble skuffelser på skuffelser og til slutt drakk han seg ihjel.

i 7 år har jeg egentlig vært for meg selv for jeg vet jeg ikke burde drikke sammen med andre mennesker. har hatt regelmessig kontakt med psykolog fra SMP men det har aldri vært fokus på alkohol vaner, men kognetiv terapi

Skrevet

Er så enig med Runforit! Søk hjelp for problemene dine!

Anonymous poster hash: 82d07...717

Jeg går allerede hos sosialmedisinsk poliklinikk men vi snakker aldri om alkohol der egentlig.

Har prøvd etter beste evne å slutte drikke, men det går aldri ;/ i sommer så gjorde jeg et iherdig forsøk etter at min siste og eneste bestevenn stilte meg et ultimatum. enten så slutter jeg drikke, for hu blir alltid så bekymret når jeg drikker, eller så må hun gi slipp.

Jeg satt ny rekord i sommer, 3 uker uten alkohol. Men som jeg nevnte tidligere, om jeg ikke får drukket så hoper følelser seg opp som skaper stort psykisk ubehag så det endte med at jeg en kveld drakk alt dette :

http://picpaste.com/pics/IMG_0851-PZ46vBvY.1412790832.JPG

dessverre er ikke det der min "alkohol rekord". etter å ha drukket så mye over 10 år så har jeg stor alkohol toleranse. det skal 12 halvlitere og en 50cl jaegermeister til for at jeg blir full

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...