LilleBille Skrevet 14. juli 2004 #1 Del Skrevet 14. juli 2004 Finnes det noe register på nett - hvor man kan finne eier/hjemmelshavet for en eiendom - på nett.. Evt. også oversikt over eiendomsoverdragelser? Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Tror ikke det finnes, men er ikke helt sikker. Eiendomsoverdragelser annonseres jo i lokalabviser, men har aldri sett det på nett. Vill prøvd Tinghuset, som jo har grunnboken der hjemmelshavere står oppført. (Om den lå på nett kunne jo alle sjekke hvem som skyldte hva og hadde pant og sånn, er kanskej i strid med personvern?) Er ikke sikker altså, men har som sagt aldri sett det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Det var jo det var redd for ja.. Vet jeg kan få vite det i Brønnøysund - eller i kommunen .. men det hadde vært så greit å kunne finne alle eiere bl.a. i forbindelse med nabovarsel .. sånn enkelt uten videre.. (man blir jo litt bortskjemt med at alt er såpass greit tilgjengelig) Får bare lete litt mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Nabovarsler må vel uansett på eget skjema og de får du av kommunen... Sammen med situasjonskart om man trenger det. Koster skjorta bare for noen få gram ark... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 (Om den lå på nett kunne jo alle sjekke hvem som skyldte hva og hadde pant og sånn, er kanskej i strid med personvern?) . Selv om hjemmelsinformasjon skulle ligge ute (hvem som eier) trenger ikke informasjon om heftelser (hvem som har pant) gjøre det. Har ikke vært borti noen åpne sider på nettet som har slikt. Vet at det finnes passordbeskyttede sider som bankfunksjonærer kan benytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #6 Del Skrevet 14. juli 2004 Kanskje du kan få tak i det her: http://www.infotorg.no/ Men da må du registrere deg og betale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 14. juli 2004 #7 Del Skrevet 14. juli 2004 Hvorfor skal man vite om heftelser ved nabovarsler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har også funnet "betalsider"... og det er ikke aktuelt. Da får jeg heller ringe grunnboka og sjekke.. Jeg er ikke interessert i heftelsene .. vil bare vite hvem som eier eiendommen jeg.. Men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå